• Beheerder
  •  
    Welkom op dit mooie & nieuwe forum!
    Op weg naar een mooi & nieuw begin!
     

Alpinestars tech layer thermovest

Schroom niet en deel jouw (technische) kunsten met het forum, laat zien wat jij op jouw vervoer hebt aangepast. Inspireer jezelf en anderen!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marco_61
Berichten: 987
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:14
Locatie: Reusel

Het is toch wat, als je niet kunt werken door een zware verkoudheid met af en toe koortsaanvallen. Dan ga je uit verveling het internet afstruinen naar van alles en nog wat. Door alle ellende heb ik maar weer eens een aankoop gedaan, waarvan ik denk dat ik die goed kan gebruiken.

Nu is het geval dat we met de amazing Germany tour ook in de bergen zitten, en daar kan het 's morgens nogal eens behoorlijk fris zijn. Aangezien ik geen zin en ook geen ruimte heb om 2 jassen mee te nemen, gaat alleen de doorwaai jas mee. Zo'n jas, de naam zegt het al, laat alle wind door, dus ook de koude. Nu kan ik daar een trui onderaan doen, maar die is niet winddicht en krijg ik, koukleum als ik ben, alsnog de rillingen. ik ben daarom op zoek geweest naar een oplossing en denk die gevonden te hebben. Namelijk een thermovest van Alpinestars. TADAA..........

Alpinestars-Tech-Layer-Top-10-Black-1.jpg
Alpinestars-Tech-Layer-Top-10-Black-1.jpg (220.11 KiB) 3962 keer bekeken


De Alpinestars Tech Layer is een nieuw high-tech vest van Alpinestars dat speciaal is ontwikkeld om te dragen onder motorkleding in plaats van een uitritsbare thermovoering. Het materiaal bestaat aan de binnenkant uit een Artic fleece polyester dat de warmte van je lichaam vasthoudt en daardoor een aangenaam klimaat creëert in het vest. De buitenste laag is voorzien van Gore windstopper die volledig winddicht is. Naast al deze eigenschappen is het ademend vermogen van dit vest nog steeds aanwezig. Je kunt hem ook als los vest gebruiken als je op een koele avond een terrasje pikt.
Ik doe dit vest aan op een koude morgen, en daarover gaat mijn doorwaai jas, heerlijk warm. Morgen wordt hij geleverd. Ik heb nog even met de webshop gebeld over de maatvoering, maar daar zeggen ze dat ik gewoon de maat moet bestellen die ik normaal altijd draag. Dus ik heb hem in XL besteld. Ik hoop dat hij dus past, want anders moet ik hem retourneren en een maat groter bestellen. Of misschien is het, in het licht van de vakantie in luilekker-Duitsland, verstandiger dat ik hem in XXXXXXL bestel. We zullen wel zien.
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Gebruikersavatar
Delight
Berichten: 71
Lid geworden op: 07 jan 2023, 21:10
Locatie: Hattem

Dat is een mooi jasje.
Daar ga je denk ik wel veel plezier van hebben!
Het leven is als een neus...haal eruit wat erin zit!
Gebruikersavatar
Hans v.d. Kleij
Berichten: 536
Lid geworden op: 15 apr 2020, 22:44

Mooi jasje Marco, handig als alternatief voor in rits vest en onder doorwaai jasje, je hebt me op een idee gebracht.
Gr Hans
Gebruikersavatar
Tomosje
Site Admin
Berichten: 852
Lid geworden op: 15 apr 2020, 19:49

Ik heb ooit een doorwaaijas gehad.
Elke keer of de regenjas er over of fleece vest er onder.
Kon er eigenlijk op heel hete dagen na niet echt aan wennen.
Nu heb ik een nieuwe jas met uitneembare voering en totaal 6 tocht ritzen.
Vaak s morgens de voering los onder de jas.
Haverwege voering uit.
Vol zon vest ook uit.
Is het echt bere koud waar de jas dan net niet dik genoeg voor is de regenjas er nog over.
..lang verhaal kort ik werk graag met laagje s.
Mooi vest marco!

Roelf
Piaggio mp3 250 lt vetus sed novum.
Gebruikersavatar
Marco_61
Berichten: 987
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:14
Locatie: Reusel

Het is ook de bedoeling dat ik hem onder mijn gewone motorjas aandoe. Ik heb in het verleden regelmatig meegemaakt dat, als ik met de scooter naar het werk reed, dat het 's morgens te koud is om zonder thermovoering te rijden, en 's middags weer te warm. Als voorbeeld: Volgende week is het hier in Brabant 's morgens tegen het vriespunt, en 's middags 14 graden. De thermovoering los aandoen vind ik uiterst oncomfortabel. Dus daar kan ik dit vest ook voor gebruiken, en eenmaal de thermovoering uitgeritst, hoeft ik hem niet meer terug te plaatsen tot komend najaar en winter. Och, en dat ding was in de restant uitverkoop, dus zo duur was die ook weer niet.
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Gebruikersavatar
Marco_61
Berichten: 987
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:14
Locatie: Reusel

Het vest is net afgeleverd. Mooi ding voor zijn geld. Past perfect, al heb ik een beetje moeite om de mouwen over mijn grote handen te krijgen. Dat komt door de elastiek die op het uiteinde zit.. Het zal wel beter gaan na een tijdje als de elastiek een beetje opgerekt is. Dat is het nadeel van grote handen hebben. Hij is winddicht en lekkere warme fleece aan de binnenkant. Hij sluit strak aan in de nek en polsen zodat de wind buiten blijft. Ik ben weer helemaal blij, en het is best een mooi vest.
De prijs mogen jullie ook weten. Die was: €83,95. Gekocht bij bikeroutfit.nl. want die waren het goedkoopste, en gratis levering. Als je hem zou willen bestellen, neem dan de maat die je normaal ook hebt.
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Gebruikersavatar
martin66
Berichten: 462
Lid geworden op: 16 apr 2020, 07:00

Hoi marco
Denk dat je merkt dat dit prima werkt
Ik tour al paar jaar zo binnenvoering uit de jas wat dunnere eronder heb zoiets van de anwb ooit gekocht
Scheelt ook een extra jas op lange tochten
En mocht je savonds op terras zitten is het fris pak je hem
Veel plezier ervan
Groet Martin
Gebruikersavatar
Sympeter
Berichten: 482
Lid geworden op: 19 apr 2020, 15:17

Mooi vestje Marco, veel gemak ermee.
Groeten Peter.
Plaats reactie