• Beheerder
  •  
    Welkom op dit mooie & nieuwe forum!
    Op weg naar een mooi & nieuw begin!
     

Gopro gekocht

Schroom niet en deel jouw (technische) kunsten met het forum, laat zien wat jij op jouw vervoer hebt aangepast. Inspireer jezelf en anderen!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Steven Luuko
Berichten: 253
Lid geworden op: 19 jun 2020, 13:14
Contacteer:

Vaak kom ik thuis van een tourtocht met het verhaal "wat ik nou toch allemaal gezien heb!" Af en toe met een paar foto's met de telefoon, maar dat geeft niet echt de sfeer weer.

Dus heb ik een gopro aangeschaft. De gopro hero8 black. Geweldig speelgoed! Nog niet veel mee gedaan, maar binnenkort heb ik de tijd om te experimenteren. Wat ik wel geleerd heb, is dat niet alle sd kaartjes werken. Vandaag komt als het goed is de juiste binnen.

Ondertussen YouTube afgestruind naar tutorials en tips. Ik heb ook een bevestiging setje met allerlei manieren om de camera te bevestigen.

Ik moet nog even pionieren, maar waarschijnlijk binnenkort een YouTube filmpje te delen.
Gebruikersavatar
henkhouet
Berichten: 918
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:08
Locatie: Hoofddorp

Leuk man.
We zijn allemaal benieuwd naar je filmpjes.
Gebruikersavatar
Marco_61
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:14
Locatie: Reusel

Nu mag jij bij elke tour voorop rijden. Anders zitten we de hele tijd tegen het achterlicht van je voorganger aan te kijken. :D
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Gebruikersavatar
Proudborough
Site Admin
Berichten: 157
Lid geworden op: 08 apr 2020, 10:56
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Beste tip die ik kan geven over gopros op de scooter. Monteer hem niet op de scooter zelf! Dat heeft 2 grote nadelen, alle trillingen verpesten over het algemeen het beeld (zeker omdat de ingebouwde stabilisatie er lang niet altijd goed mee om kan gaan) of je moet een heel goede mount kopen die de gopro dan als het ware zwevend monteert. En je ziet alleen maar dingen recht voor je.
Als je hem op de helm monteert film je precies waar je naartoe kijkt, en dat is over het algemeen precies ook wat je wilt onthouden :D
"Not all those who wander are lost" - J.R.R. Tolkien
AGM CafeRacer lux. Aug 2016 0km - Aug 2017 6401km
Kymco G-Dink Juli 2017 200km - Jan 2020 25000km Dagrecord=369.1km (G-Dink)
Sym Fiddle 2 Feb 2020
Renault Clio3 Diesel
Afbeelding
Gebruikersavatar
Steven Luuko
Berichten: 253
Lid geworden op: 19 jun 2020, 13:14
Contacteer:

Net even een rondje gedaan met de scooter.
De nieuwe Gopro 8 op verschillende manieren bevestigd en ik moet zeggen, ik ben onder de indruk!
Om jullie al meteen teleur te stellen, nee, ik heb nog geen filmpje online. Eerst editen.

Ik begon met de chest mount, een soort bh met een bevestigingsplaat in het midden.
Leuk beeld, grappig dat je het stuur en mijn armen kan zien. Lijkt alsof je bij mij op schoot zit. :lol:
Toen niet geluisterd naar de tips en toch eigenwijs de camera op de scooter bevestigd.
Op het stuur met een ronde klem schud de camera inderdaad mee met de scooter, maar ik vind dat het beeld netjes gestabiliseerd wordt.

Daarna een stapje gevaarlijker. met een klem op de bijrijder voetsteun.
Op z'n kop onder de voetsteun, op dezelfde hoogte als de uitlaat.
Spectaculair beeld waarbij het lijkt alsof ik 150km/u reed!

Nu snel een lens beschermglaasje kopen, want het nadeel van deze camera is dat het glas moeilijk (lees prijzig) vervangbaar is.
Gebruikersavatar
Steven Luuko
Berichten: 253
Lid geworden op: 19 jun 2020, 13:14
Contacteer:

Even kijken of dit werkt:
Gebruikersavatar
Sympeter
Berichten: 482
Lid geworden op: 19 apr 2020, 15:17

Goeie beelden hoor Steven.
Groeten Peter.
Gerard lift
Berichten: 39
Lid geworden op: 15 apr 2020, 22:31

Mooi gedaan
Gebruikersavatar
Hans v.d. Kleij
Berichten: 536
Lid geworden op: 15 apr 2020, 22:44

Leuk zo de beelden vanaf de voetsteun van de bijrijder.
Hans
Gebruikersavatar
Marco_61
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:14
Locatie: Reusel

In eerste instantie dacht ik dat je een race cdi geplaatst had. Achteraf lijkt het gewoon dat je 200km per uur rijdt. Maar wel leuk om te zien. Maar toch maar eens proberen met de gopro aan je helm.
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Plaats reactie