• Beheerder
  •  
    Welkom op dit mooie & nieuwe forum!
    Op weg naar een mooi & nieuw begin!
     

Amy is weer tour klaar

Schroom niet en deel jouw (technische) kunsten met het forum, laat zien wat jij op jouw vervoer hebt aangepast. Inspireer jezelf en anderen!
Gebruikersavatar
Korps Mariniers
Site Admin
Berichten: 354
Lid geworden op: 08 apr 2020, 12:18
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Zo als velen van jullie weten had ik tijdens een tourrit een kleine aanvaring met de achterkant met de scooter van John. En kreeg ik meer schade er aan. En dan merk je pas goed wat er eigenlijk nog meer gedaan moest worden en als ik er niet aan begin wordt het steeds vaker ach komt van de week wel, en maanden verder gaat er wat gebeuren. :D :D :D .

Wat waren de schades die ik had aan Amy:

  • 1. Beugels voor de zijtassen moest ik lakken.
    2. Beugels behoorlijk verroest, en voor al onder de koffer en de hoeken er van.
    3. Koffer lak schade stukjes af en krassen er op.
    4. Beide achter uitkijk spiegels het lak schade stukjes af en krassen er op.
    5. Neus behoorlijk gat in de lak en over al eigenlijk lak schade kan gebeuren na 5 jaar.
    6. Linker richting aan wijzer was kapot.
    7. Kapjes rond de achter uitkijk spiegels lak schade stukjes af en krassen er op.


Hoe ben ik te werk gegaan:
  • 1. Alle beugels verwijdert eigenlijk alles wat moest gebeuren, en dat was een hoop werk.
    2. Ik ben begonnen met de beugels die waren het ergste er aan toe, ging eerst schuren met de schuurmachine dat beroemde drie hoekje met 40 korrel de stukken coat vlogen er af ik zat in eens op het ijzer, zo slecht was de coating, daarna met 220 nat over gedaan.
    3. In de menie gezet met de kwast toen het droog was met 400 nat geschuurd licht zeg maar. En voor de eerste keer in de zwarte metaal lak. na 24 uur drogen licht op geschuurd weer met 400 nat. De tweede laag op gebracht en te drogen gehangen. dit heb ik met allemaal met de metaal spullen gedaan.
    4. Als eerste heb ik de kapotte richting aanwijzer verwijdert ook het plakband waar mee het vast geplakt was.
    5. De neus en andere plastic spullen geschuurd met 600 nat. na dat ik dat had gedaan begonnen met de diepe stukken die moesten geplamuurd worden met een soort twee componenten plamuur. laten drogen geschuurd en met een zwarte grond lak gespoten. En weer laten drogen en zo verder gegaan tot alles was behandeld en spuit klaar waren.
    6. Weer verder gegaan met het ijzer werk wat zwart gelakt was. heel voorzichtig op geschuurd met 800 nat, daarna alles met een blanke lak behandelt en laten drogen.
    7. alles van de neus af plakken wat af geplakt moest worden met papier en plakband. dacht dat ik het goed had gedaan niet dus maar kom ik zo op terug.
    8. Beschermbril op gezet spuitmasker op gezet en alles blauw gespoten. ook de spullen die uit gestald lagen op me werk bank in de achtertuin.
    9. In de voortuintje stond Amy met af geplakte ruiten eigenlijk alles wat niet blauw moest zijn. dat was allemaal goed gegaan. maar nu was het de buurt aan de beroemde twee componenten blanke lak. Ik was bezig aan de voorkant van de neus kwam er in eens een windt vlaag wil je niet weten en stoppen met spuiten kon ik niet meer toen het papier op lichte is er blanke lak op me koplamp gekomen net aan de boven kant van me koplamp. kan je terug zien op de foto's.
    10. naar de achter tuin gegaan en daar alles met blanke lak gespoten en dit een 4 keer herhaald ik spoot zeg maar nat over nat met 12 minuten tussen pauze.
    11. Het was de beurt weer voor het beroemde ijzer werk licht op schuren met 800 nat en de tweede blanke laag er over heen gezet en laten drogen.
    12. En dan kom je een punt wat ga ik doen met het voor wiel en de vork, ik was verbaast dat het ijzer werk zo goed beviel dus ik het voor wiel en de en vork op de zelfde manier aangepakt als de rest van het ijzer werk.
    13. Na verloop van zeg maar een dag of 5 was alles goed droog had lekker 3 dagen klaar buiten gehangen en was behoorlijk hard geworden toen besloten om even langs de was straat te rijden zonder zij spiegels voor spatbord eigenlijk kaal dus. :D :D :D :D
    14. Het ging me eigenlijk voor het achterwiel schoon maken en de as er van je komt er zo een beetje moeilijk bij, Toch aan gehouden door onze blauwe vrienden het bekende verhaal je mag zo niet rijden ik als verweer ik ben er mee bezig had ook me werk kleding aan met de beroemde kleuren verf er op ook op me handen nog, en ik mocht van ze door rijden ze wilden alleen weten waar ik naar toe moest lol.
    15. Thuis gekomen alles verder schoon gemaakt met lauw warm water en de zwarte plastic delen met O-KE Wax behandelt.
    16. En dan kom je op een punt dat het op bouwen kan beginnen, ik hoorde dat het weer slechter zal worden met af en toe een bui. Ik de stoute schoenen an getrokken en ben met op bouwen begonnen binnen twee dagen was het klaar.
    17. Als test betreffende het behandelen van de koplamp heb ik de twee rode stukjes plastic gedaan van de koffer bak en dat is goed gegaan 1200 nat daarna 2000 nat en toen aan het polijsten begonnen, maar daar zat geen 2 Comp lak op. Ik weet hoe ik het er af kan halen en hoe het werk en wat te doen.
    18. Even wachten op wat mooier weer om daarmee te gaan beginnen.
Al met al is het toch wat werk geweest kan ik jullie mededelen alles bij elkaar ruim 10 dagen.

En als ik dan bezig bent is nog een ding een doorn in me ogen en dat is de koffer bak aan de rechter kant dat is wat toendertijd sinaasappel geworden en dat wil ik glad hebben maar dat is het volgende project lak heb ik nog.
Eerste een paar tour tochten maken en wachten op het mooie weer.
De zij tassen heb ik even als show op gehangen is het plaatje compleet en heel veel verschil met de achteruit kijk spiegels is er niet, qua breedte.

Op de foto's hier onder kan je het eind resultaat zien en kijk goed naar de koplamp zie je het boven aan de lak nog zitten. let ook wat ik gedaan heb met de rode ogen van de kofferbak het eind resultaat.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Mijn motto is: Over tot de orde van de dag.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Korps Mariniers
Site Admin
Berichten: 354
Lid geworden op: 08 apr 2020, 12:18
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Dank je wel Micha vandaag de laatste hand er aan gezet. om 17:00 uur was ik klaar
Mijn motto is: Over tot de orde van de dag.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Tomosje
Site Admin
Berichten: 852
Lid geworden op: 15 apr 2020, 19:49

neeeeee harry..
nu heb ik toch weer spijt geen grand dink meer te hebben!
wat een plaatje!
echt knap werk, prachtige scooter!
dat worden mooie km s met dit tourkanon!
roelf
Piaggio mp3 250 lt vetus sed novum.
Gebruikersavatar
John Knol
Berichten: 415
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:16
Locatie: Vlaardingen

Toppie Harry ziet er weer goed uit
Nu even wachten op een toer of ritje
MP3 300 HPE Sport
Gebruikersavatar
Korps Mariniers
Site Admin
Berichten: 354
Lid geworden op: 08 apr 2020, 12:18
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Roelf ze zijn nog te koop :D :D :D :D :D :D :D :D
Roelf laten we af spreken je mag er een stuk op rijden. Heb je toch weer even dat gevoel, mag van mij Vriend.

En John zeg dat Vriend
ik wacht met spanning af wanneer het gaat gebeuren al is het maar een kleintje.

Dank jullie wel.

Harry
Mijn motto is: Over tot de orde van de dag.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Sympeter
Berichten: 482
Lid geworden op: 19 apr 2020, 15:17

Complimenten.
Groeten Peter.
Gebruikersavatar
Korps Mariniers
Site Admin
Berichten: 354
Lid geworden op: 08 apr 2020, 12:18
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Dank je wel Peter
:D
Mijn motto is: Over tot de orde van de dag.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Hans v.d. Kleij
Berichten: 536
Lid geworden op: 15 apr 2020, 22:44

Zo Zo, je bent weer flink bezig geweest Harry, ziet er weer gelikt uit.
Laat het tour seizoen maar komen.
Groet Hans.
Gebruikersavatar
Korps Mariniers
Site Admin
Berichten: 354
Lid geworden op: 08 apr 2020, 12:18
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Dank je wel Hans en zeg dat laat maar komen.

Harry
Mijn motto is: Over tot de orde van de dag.

Afbeelding
Gebruikersavatar
henkhouet
Berichten: 918
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:08
Locatie: Hoofddorp

Zo Harry, dat is een hoop werk geweest.
Maar,...eerlijk is eerlijk, het resultaat mag er wezen.
Daar ga je weer een hoop plezier mee beleven.
Laat de tourtjes maar komen.
Plaats reactie