Nou Roelf je kan ook eens informeren bij Henk Houwet die heeft ze laten maken en kan je misschien wat info of misschien wat
foto's bezorgen. Ik weet wel van de foto's dat zijn beugels er gelikt uitzagen en zeker niet zo zwaar van materiaal waar jij nu mee bezig bent. Geen negatief commentaar hè Roelf maar effe gewoon een ideetje om je verder te helpen als je dat wilt.
-
- Beheerder
-
-
Welkom op dit mooie & nieuwe forum!
Op weg naar een mooi & nieuw begin!
sym jet 14 opbouwen
@Peter
zie ik hier de gedachtegang van een Metaalwerker? ik vermoed van wel . . .
Verticaal kan er minimaal 2 Ton aan deze beugels worden opgehangen (5 x 20?), maar door het ontbreken van een profiel is de zijwaardse belasting absoluut minimaal ! ! en buigt het als Groen- Links voor de Islam . . .
zie ik hier de gedachtegang van een Metaalwerker? ik vermoed van wel . . .
Verticaal kan er minimaal 2 Ton aan deze beugels worden opgehangen (5 x 20?), maar door het ontbreken van een profiel is de zijwaardse belasting absoluut minimaal ! ! en buigt het als Groen- Links voor de Islam . . .
dag heren ik ben blij met de opbouwende kritiek hoor
ik heb met opzet dit materiaal gekozen omdat ik een zo plat mogelijke bevestiging wilde.
heb nu een 3e bevestigingspunt gemaakt en het lijkt er op dat het werkt.
een test rit moet dit echter nog uitwijzen.
dan moet ik er nog een aanschouwelijk geheel van maken.
het moet er een beetje fatsoenlijk uitzien..
dat in combinatie met mijn voorkomen is op zich al een uitdaging
roelf
ik heb met opzet dit materiaal gekozen omdat ik een zo plat mogelijke bevestiging wilde.
heb nu een 3e bevestigingspunt gemaakt en het lijkt er op dat het werkt.
een test rit moet dit echter nog uitwijzen.
dan moet ik er nog een aanschouwelijk geheel van maken.
het moet er een beetje fatsoenlijk uitzien..
dat in combinatie met mijn voorkomen is op zich al een uitdaging
roelf
Piaggio mp3 250 lt vetus sed novum.
zo ik denk dat mij systeem op zich wel klaar is.
heb aan de veerophangpunten een stevig ophang beugeltje gemaakt .
daar zit de voorste bevestiging aan vast.
achter ook een dikkere gemaakt en ook dat werkt prima bij de tassen helemaal uitgeritst dus maximale breedte benuttend vond ik toch wat teveeel beweging mogelijk was.
dit opgelost door een extra steuntje aan de buisje te maken waar de topkoffer op leunt.
en nogmaals zolang de tassen gebruikt worden in hun standaard breedte is dat overbodig.
maar ja... beter iets te stevig dan te slap.
en dus een test rit gemaakt met allemaal doeken in de tassen om ze realistisch te laten reageren onderweg.
nou dat beviel prima moet ik zeggen!
ik zag alleen bij nadere inspectie aan de linkerkant dat de beugel de kop van de veer raakt dit opgelost door er een extra ring tussen te plaatsen.
ikk was van plan om het geheel te laten lassen maar ik denk dat ik de boutje s gewoon met locktide vastzet.
heb er nu 150 km mee gereden en niks is losgegaan of veranderd.. heb met opzet een aantal kiezen los rammelende wegen genomen..
gebeurd niks mee.
en mocht er een boutje uit lopen heb ik reserve gaat een las stuk.. tja moet ik iemand opzoeken.
al is het dan een prutser geweest die dit gedaan heeft!
zodra de sneeuw buien weg zijn zal ik eens foto s maken.
roelf
heb aan de veerophangpunten een stevig ophang beugeltje gemaakt .
daar zit de voorste bevestiging aan vast.
achter ook een dikkere gemaakt en ook dat werkt prima bij de tassen helemaal uitgeritst dus maximale breedte benuttend vond ik toch wat teveeel beweging mogelijk was.
dit opgelost door een extra steuntje aan de buisje te maken waar de topkoffer op leunt.
en nogmaals zolang de tassen gebruikt worden in hun standaard breedte is dat overbodig.
maar ja... beter iets te stevig dan te slap.
en dus een test rit gemaakt met allemaal doeken in de tassen om ze realistisch te laten reageren onderweg.
nou dat beviel prima moet ik zeggen!
ik zag alleen bij nadere inspectie aan de linkerkant dat de beugel de kop van de veer raakt dit opgelost door er een extra ring tussen te plaatsen.
ikk was van plan om het geheel te laten lassen maar ik denk dat ik de boutje s gewoon met locktide vastzet.
heb er nu 150 km mee gereden en niks is losgegaan of veranderd.. heb met opzet een aantal kiezen los rammelende wegen genomen..
gebeurd niks mee.
en mocht er een boutje uit lopen heb ik reserve gaat een las stuk.. tja moet ik iemand opzoeken.
al is het dan een prutser geweest die dit gedaan heeft!
zodra de sneeuw buien weg zijn zal ik eens foto s maken.
roelf
Piaggio mp3 250 lt vetus sed novum.
Straks zijn alle jet14 scooters voorzien van zijtassen of zijkoffers.
Wat wordt het toch mooi met al die jetjes op de weg.
Wat wordt het toch mooi met al die jetjes op de weg.
gr. Henk
SYM Jet X 125 cc
Voge SR4 MAX 350cc
Vakantie naar Salzburg 2016
Vakantie naar Hongarije 2017
Vakantie naar Italië en Oostenrijk 2018
Vakantie naar Tsjechie en Polen 2019
Vakantie Grand Tour Germania 2020
Vakantie de grote Sissi tour 2021
Vakantie de grote Sissi tour 2.0 2022
SYM Jet X 125 cc
Voge SR4 MAX 350cc
Vakantie naar Salzburg 2016
Vakantie naar Hongarije 2017
Vakantie naar Italië en Oostenrijk 2018
Vakantie naar Tsjechie en Polen 2019
Vakantie Grand Tour Germania 2020
Vakantie de grote Sissi tour 2021
Vakantie de grote Sissi tour 2.0 2022
Ik blijf de uitzondering denk ik met mijn tas achterop en ook nog wit
Jullie scheuren weg bij het tanken moet mijn tas er nog op
Laatst gewijzigd door martin66 op 07 apr 2021, 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.