• Beheerder
  •  
    Welkom op dit mooie & nieuwe forum!
    Op weg naar een mooi & nieuw begin!

Kymco Sky Town

Schroom niet en deel jouw (technische) kunsten met het forum, laat zien wat jij op jouw vervoer hebt aangepast. Inspireer jezelf en anderen!
Marco_61

Om ff op jou vraag over monolock en monokey terug te komen!

Givi Monokey en Monolock verschillen vooral in robuustheid en toepassing: Monokey is zwaarder, duurzamer en bedoeld voor motoren (tot 10kg belading), terwijl Monolock lichter en goedkoper is, ideaal voor scooters en woon-werkverkeer (tot 3kg/5kg belading). Monolock wordt geleverd met een universele grondplaat, terwijl Monokey-platen specifiek per motor verschillen.

Belangrijkste verschillen in detail:
Constructie & Stevigheid: Monokey-koffers hebben een dubbelwandige constructie en zijn robuuster. Monolock-koffers zijn lichter en eenvoudiger van constructie.

Belastbaar gewicht: Monokey is geschikt voor zwaardere bepakking (vaak tot 10 kg), terwijl Monolock vaak beperkt is tot 3-5 kg.

Toepassing: Monokey is ontworpen voor grotere motoren en lange reizen. Monolock is perfect voor scooters, lichte motoren en kortere ritten (woon-werk).

Bevestiging: Monolock-koffers worden standaard geleverd met een universele montageplaat. Bij Monokey-koffers moet de specifieke bevestigingsplaat (bijv. M5/M3) apart worden aangeschaft.

Systeem: Beide systemen gebruiken één sleutel om de koffer te openen en te ontgrendelen van de plaat.

Kortom: Kies Monokey voor zwaar gebruik en toeren, en Monolock voor dagelijks, lichter gebruik.

En ook niet onbelangrijk is de prijs. Bij monolock wordt de grondplaat bijgeleverd, en bij monokey moet je die los aanschaffen, wat meestal een €80,- extra kost. En omdat de koffers robuuster zijn, betaal je daar ook weer voor. Ik heb op mijn motor een monokey koffer, maar zou voor een 50cc een monolock kopen. En kijk ook eens bij Shad. Die zijn iets goedkoper in prijs, maar ook goed. Ik heb op de 50cc en op de 125cc altijd Shad gehad.
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
henk

okay Marco bedankt voor je reactie ik bestel maandag een Shad koffer 33 liter in de kleur van de scooter plus
de drager en ook een hoog windscherm maar die heeft een levertijd van 3 tot 7 dagen duurt het langer sturen ze bericht
ik kan altijd nog overstappen op een Givi mocht de Shad niet bevallen
Kymco Sky Town
Tomosje
Site Admin

moi henk.
is er ook een iets groter exemplaar van die koffer zeg 37 of 39 liter.
dan past je helm er namelijk goed in 33 liter wil nogal eens krap zijn zeker met systeem helm.
Yamaha tricity 300 drijtje!
henk

vast wel maar ik doe eerst deze even bevalt het niet dan wordt het toch een Givi en hou ik deze
op reserve
het geld vliegt er doorheen
Kymco Sky Town
martin66

Hoi Henk
Hoop dat je er blij mee bent
Je hebt al een aantal dingen in de planning om er op te zetten lees ik
Maar waarom niet in 1 keer een wat grotere koffer
Ik las in het scooterblad dat de ruimte onder de buddy niet eens een jethelm inpast
En nog een idee waarom geen opzetruitje op het bestaande windscherm
In de winter omhoog uit de wind in de zomer omlaag lekker met de snuffert in de wind
Als je er dr pully inzet schijnt hij al stuk mooier en beter te rijden
Geniet ervan
Groet Martin
henk

Martin de bedoeling is een Givi monokey V47 l te nemen en wat betreft de dr pully rolletjes i weet niet hoeveel gr er nu in zit
en of ze dan wat lichter moeten zijn of niet als iemand het weet hoor ik dat graag
Kymco Sky Town
henk

en dit is mijn nieuwe helm een Nolan en ik moet zeggen hij zit beter dan de HJC . kleur is zilver
Bijlagen
20260321_190822.jpg
20260321_190822.jpg (2.74 MiB) 12 keer bekeken
Kymco Sky Town
Plaats reactie