• Beheerder
  •  
    Welkom op dit mooie & nieuwe forum!
    Op weg naar een mooi & nieuw begin!
     

LED verlichting op mijn Sym Jet14

Schroom niet en deel jouw (technische) kunsten met het forum, laat zien wat jij op jouw vervoer hebt aangepast. Inspireer jezelf en anderen!
Gebruikersavatar
henkhouet
Berichten: 918
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:08
Locatie: Hoofddorp

Fred250 schreef:
17 jul 2021, 16:16
Wie kan zo'n kabelsetje maken voor mijn nieuwe Sym Jet14 50 cc?
En kan de dealer dit ook gelijk aan sluiten bij aflevering? of krijg ik dan problemen met de garantie..
En heb ook iets gehoord over een led relais?, is deze ook nodig?
Veel vragen , maar ik ben nog een beginner op het forum en natuurlijk ook met de scooter op zich.

Alvast dank voor jullie reacties :)
Een relais is niet nodig, maar je moet wel de lampen vervangen voor ledlampen, anders is het opgenomen vermogen te groot.

Helaas heb ik geen onderdelen meer om kabelsetjes te maken.

Als je zelf zorgt voor 2 snoertjes met H4 stekkers, en 2 snoertjes met H4 contrastekkers, kan ik het wel solderen en in elkaar zetten.
Fred250
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 jul 2021, 09:59

Goedemorgen Henk,

Ik heb gisteren bij Alie 2 Led lampen bestelt voor de Sym Jet 14 en ik ga ook 2 stekkers en contra stekkers H4 bestellen.
Waarom die contra stekkers keramisch zijn is mij niet helemaal duidelijk.
Als ik die stekkers in huis heb, kan ik dan ze opsturen naar jou om een kabelsetje te laten maken?
Gebruikersavatar
henkhouet
Berichten: 918
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:08
Locatie: Hoofddorp

Fred250 schreef:
24 jul 2021, 08:09
Goedemorgen Henk,

Ik heb gisteren bij Alie 2 Led lampen bestelt voor de Sym Jet 14 en ik ga ook 2 stekkers en contra stekkers H4 bestellen.
Waarom die contra stekkers keramisch zijn is mij niet helemaal duidelijk.
Als ik die stekkers in huis heb, kan ik dan ze opsturen naar jou om een kabelsetje te laten maken?
Hoi,

Als je ze nog niet besteld hebt, kijk dan voor stekkers die NIET keramisch zijn. Dit materiaal is zwak en breekt erg snel stuk.
Voorlopig ga ik eerst op vakantie en daarna wil ik dat wel voor je doen.
Fred250
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 jul 2021, 09:59

Goedemorgen,

Ik had gelukkig nog niet de stekkers besteld.
Dank voor je vlotte reactie en zal in ieder geval geen keramische contrastekkers bestellen.
Als ik ze heb, laat ik het wel even weten.
Bedankt voor de tip en alvast een prettige vakantie gewenst.

Gr.
Fred
Gebruikersavatar
martin66
Berichten: 462
Lid geworden op: 16 apr 2020, 07:00

Hoi
Nog eens weer over de lampen
Nadat marco in het noorden was geweest zag ik de verschillen tussen zijn lampen en de mijne vond die van hem prettiger
Ik had natuurlijk ze kunnen stellen maar ben van het gemakzuchtige dus besteld
Heb ze erin gezet gisterenavond effe mee gereden ze bevallen mij beter en de lichtopbrengst is niet veel minder
Grootste verschillen tussen de lampen zijn bij het model henk zeg maar liggen de leds horizontaal en heb je boven en onder een apart gedeelte voor dim en groot licht
Bij model marco zeg maar staan de leds verticaal en is bij dimlicht 1 led ingeschakeld en bij groot licht komt er een 2 de bij
Voor beide lampen valt wat te zeggen
Groet Martin
Gebruikersavatar
henkhouet
Berichten: 918
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:08
Locatie: Hoofddorp

Martin, ik heb ze ook vervangen voor model "marco".

Ik was wel tevreden over de lampen, maar ik begrijp dat de medeweggebruikers het niet altijd prettig vonden om in mijn licht te moeten kijken.

Zoals je al gezegd hebt, deze lampen geven minder hinder bij dimlicht, en hebben toch een goede lichtopbrengst, zeker met groot licht.
Gebruikersavatar
Patrick
Berichten: 182
Lid geworden op: 02 mei 2020, 18:02
Locatie: Helmond

Vandaag ben ik bij Marco geweest na koffie met gebak heeft Marco voor mij het kabeltje die ik via Henk gekregen heb aangesloten met de led lampen.
Marco had het zo voor elkaar , hoe kan het ook anders als ervaringsdeskundige :mrgreen:
Na een frisdrankje en nog wat kletsen over de Limburg rit voor volgend jaar ben ik rond de klok van twee uur weer naar huis gereden de temperatuur was een stuk aangenamer als vanmorgen toen ik door de mist naar Marco reed.

Henk en Marco wederom bedankt voor jullie hulp ;)

Afbeelding
Kymco New Dink van september 2011 58783 km op de teller
Sym Jet 14 Euro 5 van april 2021 398 km op de teller
Gebruikersavatar
Marco_61
Berichten: 987
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:14
Locatie: Reusel

Patrick schreef:
18 sep 2021, 16:23
Vandaag ben ik bij Marco geweest na koffie met gebak heeft Marco voor mij het kabeltje die ik via Henk gekregen heb aangesloten met de led lampen.
Marco had het zo voor elkaar , hoe kan het ook anders als ervaringsdeskundige :mrgreen:
Na een frisdrankje en nog wat kletsen over de Limburg rit voor volgend jaar ben ik rond de klok van twee uur weer naar huis gereden de temperatuur was een stuk aangenamer als vanmorgen toen ik door de mist naar Marco reed.

Henk en Marco wederom bedankt voor jullie hulp ;)

Afbeelding
Graag gedaan Patrick. :)
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Gebruikersavatar
martin66
Berichten: 462
Lid geworden op: 16 apr 2020, 07:00

Hoi
Mooi dat je ze nu ook hebt patrick
Wel de goede lampen zie ik :D
Om op henk terug te komen ik reed op het fietspad naast de snelweg omhoog zag de borden verlicht 2 rijstroken verder denk raar ik knipperen met mijn lichten toen wist ik dat de lampen iets te veel van het goede waren
Groet Martin
Gebruikersavatar
Tomosje
Site Admin
Berichten: 852
Lid geworden op: 15 apr 2020, 19:49

ik heb de lampen geprobeerd af te stellen en denk wel resultaat te hebben
zal het in het donker nog proberen
inderdaad krijg je vaak een seintje van tegen verkeer die vast denken dat je met groot licht rijdt ipv dimlicht.
als het lukt zal ik foto s maken hoe het er uit ziet
roelf
Piaggio mp3 250 lt vetus sed novum.
Plaats reactie