• Beheerder
  •  
    Welkom op dit mooie & nieuwe forum!
    Op weg naar een mooi & nieuw begin!
     

De 3 dagen mini tour Duitsland , Luxemburg, en Ardennen 2019

Gebruikersavatar
Marco_61
Berichten: 987
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:14
Locatie: Reusel

Dag1.
Ik werd vanmorgen om 6 uur wakker, na een onrustige nacht. Vlug onder de douche, en dan koffie en ontbijt. Om de een of andere reden had ik geen rust in mijn lijf, en liep herhaaldelijk van de pc naar de scooter en terug. Ik denk omdat het kwam omdat ik niet graag in België rijdt. En vandaag bleek maar weer eens waarom. 2 keer bijna van de scooter gereden op een voorrangsweg.
Uiteindelijk vertrok ik rond kwart voor 9 naar Lutzkampen onder een stralend zonnetje. Ik had rond 11uur/half 12 met steven luuko afgesproken in Berg aan de Maas, dus ik kon het op mijn gemak doen.
image.png
image.png (1.5 MiB) 10997 keer bekeken
Ik reed langs de abdij in Achel, en via Hamont, naar Berg a/d Maas, waar ik rond kwart voor 11 aankwam.
image.png
image.png (1.9 MiB) 10997 keer bekeken
Onder het genot van een heerlijke koffie heb ik op hem zitten wachten,
image.png
image.png (1.86 MiB) 10997 keer bekeken
image.png
image.png (2.25 MiB) 10997 keer bekeken
waarna we daar samen geluncht hebben. Toen verder gereden naar Valkenburg waar zijn vrouw en dochter op ons zaten te wachten. De binnenstad is alleen toegankelijk voor fietsers, maar voor Roadrunner-leden wordt een uitzondering gemaakt.
image.png
image.png (1.78 MiB) 10997 keer bekeken
Na een herhaalde kennismaking, en een glas cola, reden de 2 dames naar Monschau, en wij, de heren, vervolgden ook onze weg. Via Slenaken kwamen we België weer binnen, en reden via achterafweggetjes steeds verder de Ardennen in.
image.png
image.png (1.67 MiB) 10997 keer bekeken
Wat is het toch mooi daar, kleine weggetjes, de dorpen ontwijkend, genietend van de vergezichten, onder een stralend zonnetje. Bij Eupen nam Steven afscheid, om zijn weg te vervolgen naar Monschau.
image.png
image.png (2.1 MiB) 10997 keer bekeken
image.png
image.png (1.57 MiB) 10997 keer bekeken
Ik zakte nog dieper de Ardennen in, en reed door de hoge venen, en over de barracke Michel naar het hoogste punt van België. Vandaar was het nog maar een uurtje tot mijn hotel, waar ik om half 6 aankwam.
image.png
image.png (1.43 MiB) 10997 keer bekeken
image.png
image.png (1.79 MiB) 10997 keer bekeken
Vlug ingecheckt, en ff gedoucht. Ik zit nu te genieten van een overheerlijke Bitburger Radler, op het terras, na een heerlijke kippensoep met cocos, en een joekel van een schnitzel met champignons en frieten.
Morgen komt Gerard met de bus hier naar toe, en zal mij 2 dagen vergezellen. Daar verheug ik mijn eigen nu al op. Dit was het voor vandaag. Tot morgen.
image.png
image.png (1.01 MiB) 10997 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Marco_61 op 02 mei 2020, 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Gebruikersavatar
Marco_61
Berichten: 987
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:14
Locatie: Reusel

Dag 2.
Na een uitstekende nachtrust, mede door de lange dag, en een sloot Radler, werd ik om 8 uur wakker.
Vlug onder de douche, en hup, naar de eetzaal voor ontbijt. Daar stond een uitgebreid buffet te wachten met verschillende soorten beleg, kazen, sappen, enz enz enz. Ik was net klaar, toen Gerard de parkeerplaats opgereden kwam.
image.png
image.png (937.16 KiB) 10995 keer bekeken
Na hem hartelijk welkom hebben geheten, ging hij zijn dink uit de bus halen.
image.png
image.png (1.98 MiB) 10995 keer bekeken
Hij had zich al gemeld bij de receptie, maar kreeg pas namiddags de sleutel. Na een hoop bijgepraat te hebben gingen wij rond half 12 aan onze tour beginnen. Ik had niet zo'n lange tour in de tomtom geladen, omdat het al vrij laat was. Het zou een tour van 105 km worden door het Ourtal. Die route gaat door Luxemburg, Duitsland, en België. Onze eerste stop was bij het drielandenpunt, en het Europadenkmal.
image.png
image.png (2.11 MiB) 10995 keer bekeken
image.png
image.png (1.27 MiB) 10995 keer bekeken
Het monument bestaat uit vijf rechtop geplaatste megalithische stenen die vijf landen in de toenmalige Europese Gemeenschap symboliseerden. Op de stenen zijn gedenkplaten aangebracht van belangrijke Europeanen:

De zwerfzandsteen afkomstig uit Lüneburger Heide draagt de plaquette met Konrad Adenauer voor Duitsland.De blauwe leisteen afkomstig uit Vielsalmdraagt de plaquette met Paul-Henri Spaakvoor België.De zandsteen afkomstig uit het Müllerthaldraagt de plaquette met Joseph Bech voor Luxemburg.De leisteen afkomstig uit de Vogezendraagt de plaquette met Christian Pineauvoor Frankrijk.
Dat zijn de voorvechters geweest voor een verenigd Europa.

Nadat we heel erg geïnteresseerd alles in ons opgenomen hadden, was het tijd om weer te vertrekken. De omgeving werd steeds mooier. De kleine kronkelwegen slingerden zich door het heuvellandschap, en we werden achtereenvolgend getrakteerd op vergezichten, dan wel dichte beboste gebieden. heerlijk.
image.png
image.png (1.28 MiB) 10995 keer bekeken
image.png
image.png (1.83 MiB) 10995 keer bekeken
image.png
image.png (1.44 MiB) 10995 keer bekeken
image.png
image.png (1.41 MiB) 10995 keer bekeken
image.png
image.png (1.89 MiB) 10995 keer bekeken
image.png
image.png (2.16 MiB) 10995 keer bekeken
Na verloop van tijd kregen we toch wel een beetje honger, dus besloten we om ergens een reuzehamburger te scoren.
En hij smaakte heerlijk.
image.png
image.png (1.5 MiB) 10995 keer bekeken
En verder ging het weer. Rijdend door allerlei verschillende dorpjes, nou ja, zo wil ik het ook niet noemen. Het waren meer gehuchten. Een kerk, en een handjevol huizen er om heen. Maar wel idyllisch.
image.png
image.png (1.64 MiB) 10995 keer bekeken
image.png
image.png (931.06 KiB) 10995 keer bekeken
image.png
image.png (1.32 MiB) 10995 keer bekeken
image.png
image.png (962.54 KiB) 10995 keer bekeken
Om 17:00 uur kwamen we weer in ons hotel aan, na een gezellige dag.
Douchen, eten, pintje en naar bed.
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Gebruikersavatar
Korps Mariniers
Site Admin
Berichten: 354
Lid geworden op: 08 apr 2020, 12:18
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Mooi geschreven en wat zijn de foto's mooi.
En wat leuk dat Gerard er ook nog bij is gekomen heerlijk om te zien.
Je merk aan alles dat jullie genoten hebben.
Gr. Harry
Mijn motto is: Over tot de orde van de dag.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Marco_61
Berichten: 987
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:14
Locatie: Reusel

Dag 3.
Na een iets mindere nachtrust werd ik om kwart voor 8 wakker. We hadden om half 9 afgesproken voor ontbijt, dus ik had nog genoeg tijd om te douchen. Na een uitgebreid ontbijt, wat ons goed smaakte, aangezien we alle harde broodjes burgemeester hadden gemaakt, werd het tijd voor de tweede tourdag.
Ik had een route uitgezet in Luxemburg.
we reden van ons hotel in een rechte lijn naar Clervaux, waar onze tour zou beginnen. Maar eerst ff koffie drinken. De ober gaf aan dat ze nog gesloten waren, maar omdat we alleen koffie en thee bliefden, was hij toch bereid aan ons verzoek te voldoen.
image.png
image.png (1.75 MiB) 10991 keer bekeken
Daarna kon onze route door Luxemburg pas echt beginnen. De scooters hadden er ook zin in, en met brullende motortjes, reden we Clervaux uit. En weer ging het bergop en bergaf door kleine dorpjes en gehuchten. Alleen vergeleken met de route van de dag ervoor, zijn de wegen in Luxemburg beter onderhouden dan in België. En de route was spectaculairder. Regelmatig gingen we met een snelheid van 10 - 15 km per uur naar boven waarna we met meer dan 65 km per uur naar beneden vlogen. Overal langs de wegen stonden borden met waarschuwingen voor motorrijders, om rustig aan naar beneden te gaan in verband met de vele bochten. Nou, dat klopte. Veel bochten waar we met volle snelheid doorheen gingen, afgewisseld met verraderlijke haarspeldbochten. Na een tijdje kwamen we langs Bourscheid, waar op een rots een joekel van een kasteel lag. Ik heb er geen foto van kunnen maken, want het was veel te druk op de weg. Maar deze heb ik van internet geplukt, om jullie een idee te geven. Op die weg daaronder, hebben wij gereden.
image.png
image.png (1.9 MiB) 10991 keer bekeken
Het kasteel kon bezocht worden, maar we hebben gepast,want het wemelde daar van de toeristen. Dat is iets wat ik al meer tegen ben gekomen, maar daarover later meer.
En verder ging het.
image.png
image.png (1.94 MiB) 10991 keer bekeken
image.png
image.png (1.43 MiB) 10991 keer bekeken
image.png
image.png (2.26 MiB) 10991 keer bekeken
image.png
image.png (2.13 MiB) 10991 keer bekeken
Onze volgende stop was Diekirch. Een gemeente met een oorlogsmuseum. Het lijkt trouwens wel, of elke gemeente daar een museum heeft. Daar zijn we even gestopt voor een foto.
image.png
image.png (1.51 MiB) 10991 keer bekeken
image.png
image.png (1.85 MiB) 10991 keer bekeken
Op onze route naar het eindpunt Vianden, kwamen we ook nog door het mullerthal. Daar was het ook al vergeven van de toeristen, allemaal Hollanders.
We hadden echt geen zin om achter elkaar in ganzenpas naar het watervalletje te lopen, dus maar snel doorgereden.
image.png
image.png (1.17 MiB) 10991 keer bekeken
In Bollendorf, niet zo heel ver van onze eindbestemming, begonnen de magen te knorren, dus zijn we gestopt bij een kebabzaak, voor een grote schotel. Genereus gedoneerd door Gerard. Hier zijn geen foto's van, want voor we het doorhadden, waren de borden al leeg. Na een paar flinke boeren, en scheten, zijn we doorgereden naar Vianden, onze eindbestemming.
image.png
image.png (1.9 MiB) 10991 keer bekeken
image.png
image.png (1.84 MiB) 10991 keer bekeken
image.png
image.png (1.79 MiB) 10991 keer bekeken
Daar hebben we een terras opgezocht, om wat te drinken.
Vianden is een mooi stadje, maar helemaal verpest door toeristen. Het was er net zo druk als de binnenstad van Amsterdam op een zaterdagmiddag, en het waren allemaal HOLLANDERS. Een luidruchtig volk, die luidkeels roepend laten merken, dat ze er zijn. En het ergste van alles was nog wel, dat de serveersters op het terras waar wij zaten, rasechte Hollandse grieten waren. Mij kwamen de beelden van mijn vakanties van lang geleden bovendrijven. In Benidorm, Nederlandse toeristen, en restaurants, met de bekende namen: Broodje van Kootje, en Friet van Piet. Ik zal eerlijk zeggen dat ik er geen zak aan vond. Ik ga er nog wel een keertje buiten het seizoen naar toe, als het wat rustiger is.
Van hieruit zijn we rechtstreeks naar ons hotel teruggereden, wat ook nog een 3 kwartier was, en rond 6 uur reden we daar de parking op. Nog even napraten, en ik trakteerde op ijs. Heerlijk.
image.png
image.png (1.16 MiB) 10991 keer bekeken
Gerard ging daarna zijn scooter in de bus zetten, want de minivakantie zat erop. Morgen weer naar huis.
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Gebruikersavatar
Marco_61
Berichten: 987
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:14
Locatie: Reusel

Dag 4.
Om 7 uur begon mijn telefoon te piepen,omdat het tijd was om op te staan. Aan de ontbijttafel begroette ik Gerard, die al een tijdje wakker was. Na een wederom uitgebreid ontbijt, was het tijd om afscheid te nemen, en huiswaarts te keren. Maar eerst nog even de kamers betalen, en de uitbater bedanken voor de goede zorgen.
Gerard vroeg of ik met hem mee wilde rijden, en de scooter dan achterin de bus te zetten. Ik had namelijk last van een aanlopende schijfrem, maar durfde de reis toch wel aan, op de scooter.
Dus Gerard werd door mij uitgezwaaid, toen hij aanreed, en daarna was het mijn beurt om te vertrekken. Het rare is, omdat ik het gevoel had dat de vakantie afgelopen was, dat ik zo snel mogelijk naar huis wilde.
Ik ben met een rottempo aan het rijden geslagen, en heb alleen nog maar gestopt om een keer te tanken. Verder heb ik alleen maar volgas gereden.

Ik heb er achteraf spijt van dat ik niet gestopt ben in Henri-Chapelle. Daar is een amerikaanse Militaire begraafplaats, waar 7989 soldaten liggen, en worden 450 vermiste militairen herdacht, die gesneuveld zijn tijdens het Ardennenoffensief (december 1944-januari 1945) of tijdens de opmars vanuit Frankrijk door België naar Nederland. Maar dat is achteraf gelul.

Ik kwam rond half 2 in Reusel aan, en kwam mijn mini tour definitief tot een einde.
Volgend jaar maar eens overdoen, de 2.0 tour.
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Gebruikersavatar
henkhouet
Berichten: 918
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:08
Locatie: Hoofddorp

Wat een prachtige omgeving.

Dat doet me verlangen naar onze meerdaagse tour in 2021.
Super mooie foto's, met een leuk verslag.

Dat is genieten.
Gebruikersavatar
Hans v.d. Kleij
Berichten: 536
Lid geworden op: 15 apr 2020, 22:44

Wat een waanzinnige tour hebben jullie gemaakt, prachtig.
Ik heb genoten van jullie verslag, dank voor het delen.
Gr Hans
Gebruikersavatar
Tomosje
Site Admin
Berichten: 852
Lid geworden op: 15 apr 2020, 19:49

ja dit lezen is eigenlijk een beetje op vakantie gaan achter de pc!
heerlijk om te lezen en de foto s te zien
roelf
Piaggio mp3 250 lt vetus sed novum.
Gebruikersavatar
Korps Mariniers
Site Admin
Berichten: 354
Lid geworden op: 08 apr 2020, 12:18
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Wat een mooi verslag en de foto's dat spreek voor zich zelf.
Als ik dit bekijk dan moet het maar snel 2021 zijn :lol: :lol: :lol:
Top Marco voor het delen van al dit moois.

Gr. Harry
Mijn motto is: Over tot de orde van de dag.

Afbeelding
Gerard lift
Berichten: 39
Lid geworden op: 15 apr 2020, 22:31

Geweldig mooie tocht hebben jullie gemaakt bekende plekken en het is mooi daar gr gerard lift
Plaats reactie