• Beheerder
  •  
    Welkom op dit mooie & nieuwe forum!
    Op weg naar een mooi & nieuw begin!
     

Verslag van the amazing Germany tour 2023

Gebruikersavatar
Marco_61
Berichten: 1000
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:14
Locatie: Reusel

Ondanks dat het nog een week duurt voordat we vertrekken, heb ik toch alvast dit topic aangemaakt, en begin vandaag dus met de proloog.

Aangezien het volgende week, en helaas zoals het er nu uitziet de week daarop, niet zo'n lekker weer wordt, lees regen, ben ik alvast begonnen met de voorbereidingen van de Duitsland tour. Ik moet nog een hele week werken dus de tijd die ik eraan kan besteden wordt korter.
Als eerste heb ik gisteren de motorscooter gewassen nu het nog droog is. De zijkoffers heb ik er al afgehaald en binnen neergezet. Daar komt van de week mijn kleding in. Na de grondige wasbeurt, heb ik de olie gepeild, koelvloeistof nagekeken, en afgetankt. Vandaag ben ik ff bij mijn pa geweest, de laatste keer voor ik vertrek, en bij thuiskomst heb ik de scooter helemaal in de was gezet, zodat hij er spik en span uit ziet.

20230722_141005.jpg
20230722_141005.jpg (8.35 MiB) 4572 keer bekeken

Ook heb ik de buddy leeggemaakt, en dingen die ik denk nodig te hebben erin gedaan. Olie, proppenset, fluorescerend hesje, eerste hulp tasje, beugel- en schijfrem slot, mijn pomp, tie-wraps, wat gereedschap, duct tape, zaklamp, en niet te vergeten mijn regenpak.
Ik heb nog de nodige boodschappen gedaan, want ik had nog het een en ander nodig.
Ik zal in de loop van de week mij kleding klaar leggen, en in zip Lock bags doen. Die gaan op de laatste dag voor vertrek in de zijkoffers. ik heb nog een tunneltas waarin straks mijn tablet, fotocamera toilettas, beurs en reserve sleutels gaan. In de topkoffer gaan mijn tasje met verschillende kabels, en een powerbank voor noodstroom. Ook gaat daar mijn thermovest handschoenen en een flesje water in. En natuurlijk een paar extra schoenen, want ik ga niet constant op motorschoenen rondlopen. Het lijkt veel, maar dat valt eigenlijk wel mee als je bedenkt dat wij 3 weken onderweg zijn.
Laatst gewijzigd door Marco_61 op 22 jul 2023, 23:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Gebruikersavatar
henkhouet
Berichten: 925
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:08
Locatie: Hoofddorp

Ik gebruik de proloog meteen even als leidraad voor alles wat ik nog moet doen en mee moet nemen.

Natuurlijk neem ik mijn regenpak mee, maar ik heb een schietgebedje gedaan en gevraagd om droog weer.

Even een kaarsje branden, en dan komt het wel goed, hoop ik.

brandend-wenskaarsje.gif
brandend-wenskaarsje.gif (610.61 KiB) 4553 keer bekeken

Nog één week werken, en dan gaan we.
Ik heb er zin in.
Gebruikersavatar
Tomosje
Site Admin
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2020, 19:49

Echt ik zal.ook even de weergoden aanbidden.
Zodat jullie beter weer krijgen dan voorspeld
Piaggio mp3 250 lt vetus sed novum.
Gebruikersavatar
Marco_61
Berichten: 1000
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:14
Locatie: Reusel

Alles is klaar voor morgen. De zijkoffers en topkoffer zijn gepakt. Als je goed stapelt kan er best veel in. Ik heb zelfs nog plek over. Alle routes zitten in de tomtom, en zit al op de motor in de houder. Het regenpak ligt onder de buddy, en ik blijf goede hoop houden dat ik die niet nodig ga hebben. Morgen eerst om half 9 naar de kapper. Daarna ff douchen en een bammetje eten, en om 10:00 uur ga ik rijden. De eerste route naar Recke is voor mij 269 kilometer. Ik ben van plan om op mijn gemak er naar toe te rijden, met onderweg de nodige stops voor koffie en lunch. Ik heb er zin in. :P :P
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Gebruikersavatar
henkhouet
Berichten: 925
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:08
Locatie: Hoofddorp

Ook bij mij staat alles klaar.
Motor is gewassen, kleding zit in de koffers, geld gepind, getankt, en routes in de Garmin gezet.
Ik ga ook rond de klok van 10 uur rijden, vermijd de snelwegen, en verwacht tussen 3 en 4 uur in Recke te zijn.
Ruim op tijd voor een eerste vakantiebiertje, en daarna een hapje eten.

Ik heb er zin in.
Gebruikersavatar
Steven Luuko
Berichten: 255
Lid geworden op: 19 jun 2020, 13:14
Contacteer:

Veel plezier heren.
Met regenkleding en paraplu's is de regel dat, wanneer je het per ongeluk niet bij hebt, dat het dan regent.
Jullie hebben regenkleding bij, dus dan blijft het droog.
Gebruikersavatar
henkhouet
Berichten: 925
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:08
Locatie: Hoofddorp

Het is eindelijk zaterdagochtend, en de vakantie kan beginnen.

Na een jaar van werken en voorbereiden van deze reis, gaat het dan toch gebeuren, een rondreis door Duitsland, en bezoeken we historische plaatsen als Bremen, Berlijn, Dresden, Bergtesgaden, Munchen en nog veel meer. Ook zullen we uit een bezoek brengen aan een paar voormalige concentratiekampen.

Vandaag ging de rit naar Recke in Duitsland, waar ik afgesproken heb met mijn maatje, Marco. Samen met hem ga ik deze tour maken waarbij we zo nu en dan even de grenzen overgaan om ook een bezoek te brengen aan Tsjechie, Oostenrijk, Luxemburg en Belgie.

Het is helaas niet het allermooiste zomerweer, maar de temperatuur is wel lekker om te touren. Om niet al te veel kleding mee te hoeven nemen, heb ik mijn doorwaaijas aan, met hieronder een warme trui. Mocht het nodig zijn, doe ik hierover nog mijn regenjas. Ik heb ook mijn motorjeans aan, en ik heb mijn regenbroek bij me, voor als het echt gaat regenen.

De rit vandaag is ongeveer 250 km, en ik kies ervoor om de snelwegen zoveel mogelijk te vermijden. Mijn maatje moet ook ongeveer eenzelfde afstand afleggen.

Ik neem afscheid van mijn vrouw, en stap op mijn gewassen en volgetankte motorscooter.
Sinds vorig jaar heb ik mijn A1 rijbewijs, en heb ik mijn 50cc scooter ingewisseld voor een 125cc Sym Jet X. Een heerlijke lichte scooter, maar op de snelwegen kom je wel vermogen tekort.

Ik ben nog maar een paar kilometer onderweg, en de eerste regnbui dient zich al aan. Ik stop om mijn regenpak aan te trekken, maar zo snel als dat de regenbui kwam, zo snel houdt het ook weer op, dus besluit ik maar om zonder regenpak door te rijden.

Omdat ik in oostelijke richting rijd, kan ik de buien misschien voorblijven. Dit is niet helemaal gelukt, want ik heb nog wel een paar keer regen gekregen.

In Twello ben ik even gestopt om een foto te maken van een prachtig pand, wat mijn aandacht trok. Het is villa “Marienhof”. Dit pand stamt uit 1907.
DSCN0304.JPG
DSCN0304.JPG (9.85 MiB) 4420 keer bekeken
Hierna heb ik even een McDonalds restaurant aangedaan voor een kop koffie en een hapje.
Net op dat moment belde mijn maatje Marco, dat hij ook een lunchpauze had, en zich tegoed ging doen aan een broodje Doner. Hierna moest ik nog een kleine 125 km rijden.

Toen ik eenmaal de grens over was bij Denekamp, ging het allemaal redelijk snel.

Even ben ik nog gestopt in Bad Bentheim, om te kijken bij het kasteel van die plaats.

DSCN0306.JPG
DSCN0306.JPG (8.46 MiB) 4420 keer bekeken

Kasteel Bentheim is een middeleeuws kasteel. Het kasteel is gebouwd van zandsteenblokken. Dit zandsteen draagt de naam van de plaats: Bentheimer zandsteen. Het kasteel is nog steeds bewoond. Het woongedeelte wordt bewoond door de adellijke familie zu Bentheim und Steinfurt. Het kasteel is gelegen op een heuvel met een hoogte van 91,9 meter.

Rond half 4 kwam ik aan bij het hotel in Recke. Marco was er al en had ondertussen al ingecheckt. Nadat ik ook ingecheckt had zijn we naar de plaatselijke ijssalon gelopen en hebben we ons zelf verwend met een flinke sorbet.

Daarna zijn we naar een restaurant gegaan, en hebben de buikjes verder gevuld met een goede maaltijd, aangevuld met een heerlijk biertje.

Vandaag zoeken we ons bedje maar op tijd op, want we zijn toch allebei wel moe van de rit.
Morgen vertrekken we naar Bremen, een rit van ongeveer 140 km.
Hopelijk werkt het weer een beetje mee, want als we de buienradar moeten geloven, ziet het er voor de hele komende week niet echt goed uit. We gaan het zien.

Tot morgen.
Gebruikersavatar
Marco_61
Berichten: 1000
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:14
Locatie: Reusel

Na een onrustige nacht was ik vanmorgen al om 6 uur wakker. Ik had geen zin meer om te blijven liggen dus ben maar opgestaan. Beneden eerst een wakkerwordentje gemaakt in de vorm van een sterke koffie. Ik moest vandaag eerst naar de kapper zodat ik nog knapper dan ik al ben, op vakantie te gaan. In de tussentijd had ik de laatste dingen die, ik nog moest meenemen, ingepakt. Om klokslag half 9 zat deze jongen al in de kapperstoel om gekortwiekt te worden. Daarna naar huis, douchen, eten, en de scooter klaarzetten.

20230729_093942.jpg
20230729_093942.jpg (8.45 MiB) 4419 keer bekeken
Om kwart voor 10 laadde ik de route in de TomTom, en reed de straat uit. Het eerste gedeelte van de reis was gesneden koek. Die route rijd ik regelmatig als ik naar mijn vader ga. Achter Helmond reed ik via Deurne en Venray naar Duitsland. Had ik in Nederland nogal wat oponthoud door drukte en 60 kilometer wegen, in Duitsland kon ik het gas lekker opengooien, en raasde ik met gemiddelde snelheid van 90/100 per uur door het Duitse landschap. Om 12 uur ben ik gestopt voor een lekkere kebab en een cola. Na een 3 kwartier begon ik aan het laatste deel van de route, en om kwart voor 3 kwam ik bij het hotel. Met de regen is het meegevallen. 4 druppels, meer was het niet.
Henk reed een half uur later de parkeerplaats op, en na een warme begroeting zochten we een terras op voor een ijsje, en een eerste pilsje.

20230729_155119.jpg
20230729_155119.jpg (6.58 MiB) 4419 keer bekeken
20230729_171043.jpg
20230729_171043.jpg (6.76 MiB) 4419 keer bekeken
20230729_174633.jpg
20230729_174633.jpg (7.3 MiB) 4419 keer bekeken
20230729_155014.jpg
20230729_155014.jpg (6.79 MiB) 4419 keer bekeken

Rond 6 uur gingen we eten bij de Italiaan en nu zit ik te werken aan het verslag van de eerste dag.
Morgen rijden we naar Bremen en hopelijk blijft het droog.
Laatst gewijzigd door Marco_61 op 29 jul 2023, 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Gebruikersavatar
Tomosje
Site Admin
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2020, 19:49

dank voor jullie berichten heren!
ik hoop op morgen een droge fijne dag
roelf
Piaggio mp3 250 lt vetus sed novum.
Gebruikersavatar
Hans v.d. Kleij
Berichten: 538
Lid geworden op: 15 apr 2020, 22:44

Echt leuk om weer te lezen mannen, bedankt voor het delen.
Gr Hans
Plaats reactie