• Beheerder
  •  
    Welkom op dit mooie & nieuwe forum!
    Op weg naar een mooi & nieuw begin!
     

Verslag lang weekend Hotel Heijenrath Limburg

Gebruikersavatar
Patrick
Berichten: 182
Lid geworden op: 02 mei 2020, 18:02
Locatie: Helmond

Ik heb vast een topic aan gemaakt ,
Verslag volgt nog .
Ik was om 14:00 thuis

Afbeelding

Laatst gewijzigd door Patrick op 16 jun 2022, 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Kymco New Dink van september 2011 58783 km op de teller
Sym Jet 14 Euro 5 van april 2021 398 km op de teller
Gebruikersavatar
martin66
Berichten: 464
Lid geworden op: 16 apr 2020, 07:00

Hoi
Hier mijn verslag van mijn 5 daagse trip naar het zuiden
Op de donderdag zo rond 9 uur op zeddam aan dit ligt ongeveer op de helft van de route naar het zuiden
Via grollo hardenberg door het mooie drenthe
Aangekomen in het hotel gied en herrlijk gegeten Savonds nog een wandeling gemaakt leuk dorpje is het de kamer viel wat tegen
Op vrijdag naar het zuiden
Onderweg de max verstappen shop nog bezocht
Aangekomen bij het hotel zat heet ontvangst comité al klasr
Marco liet mij de kamer zien prima
Bij het uitpakken zag ik dat ik mijn fototoestel wasvergeten dus helaas geen foto's van mij zoals vorig jaar van onze helden uit het leger
De rest kwam later de dag de dag al etend etend en kletsend gezellig door gebracht
Zelf hij die zijn naam niet genoemd mocht worden kwam regelmatig voorbij
Zaterdag veel gezien heerlijk en veel gegeten onderweg
In de avond in het hotel een speciale maaltijd gehad met ijs na
Ben bljj dat ik extra ruimte heb op de buik
Zondag weer op pad veel mooie dingen gezien
Het hotel had geregeld om te steengrillen heerlijk patrick bedankt voor het klaarmaken van het eten
Op de maandag weer naar huis zag er een beetje tegen op ook omdat de dagervor ee bout van de uitlaat los was getrild
De rit ging oke het weer werkte mee na ruim 370 was ik thuis
Iedereen bedankt voor een geslaagd weekend
Ik kan met trots zeggen ik was erbij het 1 ste weekend in heijenrath
Marco jou noem ik apart bedankt de energiie entijd die je hebt gestoken in dit weekend
Er valt nog zoveel te zeggen maar hier laatik het bij
Groet Martin
Gebruikersavatar
martin66
Berichten: 464
Lid geworden op: 16 apr 2020, 07:00

Foto's
Bijlagen
20220611_100945_2.jpg
20220611_100945_2.jpg (6.33 MiB) 4714 keer bekeken
20220610_114026.jpg
20220610_114026.jpg (5.99 MiB) 4714 keer bekeken
20220609_185641.jpg
20220609_185641.jpg (6.79 MiB) 4714 keer bekeken
20220611_110820.jpg
20220611_110820.jpg (9.31 MiB) 4714 keer bekeken
20220611_153313.jpg
20220611_153313.jpg (7.9 MiB) 4714 keer bekeken
20220612_113318.jpg
20220612_113318.jpg (6.29 MiB) 4714 keer bekeken
20220612_113403.jpg
20220612_113403.jpg (7.5 MiB) 4714 keer bekeken
20220613_123842.jpg
20220613_123842.jpg (6.43 MiB) 4714 keer bekeken
Gebruikersavatar
Burt Munro
Berichten: 34
Lid geworden op: 12 jun 2021, 07:52
Locatie: IJsselstein

Hij van wie de naam niet gezegd mag worden, kwam regelmatig voorbij ,
Ik mis m even ....
Meer is minder ....
Gebruikersavatar
Hans v.d. Kleij
Berichten: 537
Lid geworden op: 15 apr 2020, 22:44

Burt Munro schreef:
14 jun 2022, 12:22
Hij van wie de naam niet gezegd mag worden, kwam regelmatig voorbij ,
Ik mis m even ....
Hoeft niet is niet belangrijk.
Gr Hans
Gebruikersavatar
Hans v.d. Kleij
Berichten: 537
Lid geworden op: 15 apr 2020, 22:44

Martin goed en leuk verslag, ik ga er nog even op broeden, moet even eerst inspiratie op doen, maar mijn verslag gaat eraan komen.
Gr Hans
Gebruikersavatar
Tomosje
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 15 apr 2020, 19:49

Ik denk dat ik de opmerking wel snap.
Heeft een kymco kerkhof voor de deur.
Maar prachtig verslag martin.
Piaggio mp3 250 lt vetus sed novum.
Gebruikersavatar
henkhouet
Berichten: 923
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:08
Locatie: Hoofddorp

Juni 2022

Na 2 jaar corona, hebben we eindelijk de kans om in clubverband een lang weekend naar Limburg te gaan.

Voor mij begint de reis al op woensdagavond, vooraf aan het weekend, omdat ik eerst een nachtje ga logeren bij mijn zus in Den Bosch.
Ondanks dat het weer te wensen overlaat, kom ik toch redelijk droog aan bij mijn zus, na een reis van 120 km.
De weersverwachtingen voor de volgende dag zijn niet echt gunstig, er wordt regen verwacht, juist in het zuiden van het land.

Niettemin, op donderdagochtend vertrek ik rond de klok van half 9 vanuit Den Bosch naar Reusel, waar Patrick ook naar toe komt, om vanaf Marco te vertrekken naar Heijenrath.
We krijgen, zoals altijd, bij onze gastvrije Marco, eerst nog een paar heerlijke kopjes koffie, en daarna vertrekken we, in de richting van de Achelse Kluis, voor een eerste stop bij restaurant Zomerhof, waar we zullen lunchen.
Nog voordat we daar zijn, stoppen we al even langs de kant van de weg om het regenpak aan te trekken, want de eerste bui dient zich al aan.

Tijdens het eten, breekt de hel los, en regent het echt pijpenstelen.
Gelukkig zitten we onder een parasol, en houden wij het wel droog.
Voor de scooter van Patrick is dit de eerste keer dat hij in een regenbui terecht komt, en even dacht ik ook te zien dat die scooter op zijn standaard stond te schudden om het water van zich af te krijgen.
Na deze lunch zijn we, diehards als wij zijn, opgestapt, om onze reis te vervolgen.
Omdat ik voorop moest rijden, en ik altijd moeite heb om door Roermond te komen, had ik een route uitgezet naar Wessem, om daar de Maas over te kunnen steken.
Ik wilde deze keer ook niet door Belgie rijden, dus was de rit wel 15 km langer dan anders.
De oversteek viel in goede aarde bij mijn medereizigers, want we kwamen zonder problemen via Maasbracht en plaatsen als Susteren en Sittard uit bij ons hotel in Heijenrath.


20220610_101815.jpg
20220610_101815.jpg (6.3 MiB) 4686 keer bekeken


En dan begint het, de warme ontvangst, als we onze scooters parkeren. Juan en Angele schudden ons hartelijk de hand, en Angele geeft ons meteen 3 zoenen.
We zijn thuis.

Er wordt geïnformeerd naar onze reis, en natuurlijk komt de koffie op tafel, gevolgd door een lekker biertje.
Niet veel later gaan we aan de maaltijd, waarbij we natuurlijk niks tekort komen.
Ook in de avond nemen we nog wel een paar biertjes, en zoeken daarna onze kamers op, voor een verdiende nachtrust.

De volgende ochtend zitten we alweer vroeg aan de ontbijttafel, die vol staat met versgebakken broodjes, crackers, beschuit, ontbijtkoek,, fruit ,yoghurt, koffie, jus de orange, vleeswaren, kaas, zoetwaren, te veel om op te noemen.
Het zal dan ook een weekend worden waar we aan eten en drinken geen gebrek hebben.

Na het ontbijt lopen we even een stukje in de omgeving (met de nadruk op een "stukje") om de spijsvertering op gang te brengen, en iets van de omgeving te zien.
Deze beweging, zal later blijken de enige beweging te zijn die we dit fantastische weekend krijgen.

We strijken daarna neer op het terras, en wachten op onze vrienden, die allemaal in de loop van de dag zullen arriveren.
Als eerste valt Kees binnen, en met z'n vieren hebben wij ons tegoed gedaan aan een paar broodjes met kroket, die Angele speciaal voor ons gemaakt had.

Verder in de middag kwamen ook alle andere vrienden aan, en kon de pret beginnen.
En geloof me, de pret begon ook.
We hebben gelachen , gelachen en nog eens gelachen.
Toen iedereen er was, hebben we ons tegoed gedaan aan een heerlijk stuk "Heijenrath speciaal" , een heerlijk stuk Limburgse vlaai.

En daarna met elkaar aan tafel, voor een lekker schnitzelmenu , vooraf gegaan door een soepje, en afgesloten met een koel dessert.
Overbodig om te zeggen dat we daarna met elkaar heel gezellig hebben zitten kletsen, onder het genot van een drankje.

De volgende dag stond de eerste tour, de Mergellandroute, op het programma.
Natuurlijk werden we door Angéle eerst voorzien van een meer dan uitgebreid ontbijt.

En om half 10 waren we dan ook klaar om te vertrekken.
Het was goed tourweer, het zonnetje liet zich zien, en de temperatuur was aangenaam.

Als een volleerd tourleider, reed Marco voorop, om ons te leiden door een prachtig stuk van Zuid Limburg.
Als je niet beter wist, zou je denken dat je in Duitsland of Oostenrijk was.
Sommige wegen hadden een behoorlijk stijgings- of dalingspercentage, waarbij de snelheid dan ook soms behoorlijk toe- of afnam.

De eerste stop was bij het 3-landenpunt in Vaals, waar een ieder voor zichzelf wat foto's knipte, en wat rondkeek.
Daarna zijn we verder gereden, totdat we een leuk terras zagen, waar we ons tegoed deden aan een heerlijke Limburgse vlaai met koffie, die geheel door Martin aangeboden werd.

En dan maar weer opstappen, en een stuk rijden door dit mooie gedeelte van Nederland.
In de vroege middag zijn we gestopt voor een lunch, waar iedereen een hapje bestelde, met een drankje erbij.
Hier zaten we op een leuk terrasje, in de zon, bij een temperatuur die al behoorlijk begon op te lopen.

Daarna hebben we nog een heerlijk stuk getourd, om te eindigen bij ons hotel, wat eigenlijk door iedereen gevoeld werd als "ons thuis".

We werden opgewacht door Juan en Angéle. die ons weer voorzagen van een koel drankje.
En nadat we ons opgefrist hadden, konden we aan tafel voor voor een maaltijd "flammkuchen" .
Buiten, wel te verstaan, op het terras.
Angéle had enorm haar best gedaan, want iedereen genoot van het lekkers wat ze had gemaakt.
Voor velen van ons was dit iets nieuws, maar we vonden het allemaal superlekker.
En er werd steeds weer een volgende hoeveelheid op tafel gezet, zodat we aardig vol zaten.

In de avond hebben we enorm zitten lachen , en kwamen Juan en Angele geregeld bij ons zitten, om even mee te kletsen.

De volgende dag stond er alweer een uitgebreid ontbijt op tafel, en was iedereen klaar voor een nieuwe tourdag.
Het zou een warme dag worden, vol zonneschijn, die we af zouden sluiten met een steengrill menu.

Eerst werd de buurvrouw van ons hotel opgetrommeld, om een groepsfoto te maken van ons allemaal, inclusief Juan en Angéle.


IMG-20220612-WA0002.jpg
IMG-20220612-WA0002.jpg (469.25 KiB) 4686 keer bekeken
IMG-20220612-WA0001.jpg
IMG-20220612-WA0001.jpg (483.58 KiB) 4686 keer bekeken
IMG-20220612-WA0003.jpg
IMG-20220612-WA0003.jpg (510.14 KiB) 4686 keer bekeken


Opnieuw werden door Marco door het Limburgse landschap geleid, waarbij we in Valkenburg een stop maakte bij een lunchroom, waar Martin ons opnieuw trakteerde op een rondje koffie met Limburgse vlaai. Martin, goede vriend, bedankt, de volgende keer pakken we er een van mij.

En dan een fotoshoot bij het station van Valkenburg.

IMG-20220612-WA0007.jpg
IMG-20220612-WA0007.jpg (1.49 MiB) 4686 keer bekeken

De foto is niet door mij gemaakt, ik heb hem gepikt via whatsapp.

In de middag werden we een paar keer verrast door afsluitingen als gevolg van kermissen, of andere vieringen in de dorpen.
En er kwam een heel positief iets op ons pad, namelijk, de plaats waar we zouden lunchen was helemaal vol, zodat we daar niet terecht konden.
Dat lijkt misschien niet leuk, maar iedereen had al zoveel gegeten en gedronken, dat de buikjes best wel een keer een maaltijd over konden slaan.

En dan de laatste gezamenlijke avond samen.
Juan, had de steengrill klaar gezet, en Angéle zette een paar tafels vol met vlees, en bijgerechten zoals stokbrood, kruidenboter, heerlijke salades, meloen, groenten om te bakken, en nog veel meer.
Onze Patrick, de enige met veel horeca-ervaring, tenminste als het gaat om eten klaar maken, heeft het vlees en de groenten bereid, en ons allemaal van al dat lekkers voorzien.
Bedankt Patrick, het was heerlijk. Je bent niet alleen een goede vriend, maar ook een meester vlees bereiden.


20220612_180850.jpg
20220612_180850.jpg (2.65 MiB) 4686 keer bekeken
20220612_180842.jpg
20220612_180842.jpg (2.64 MiB) 4686 keer bekeken

Als dessert kregen we van Juan en Angéle een heerlijk nagerecht aangeboden, we mochten zelf kiezen, ijs, een ander dessert, of Limburgse vlaai, waarbij ik natuurlijk voor de Limburgse vlaai ging.
Uiteindelijk gingen een paar mensen op tijd slapen, maar de achterblijvers hebben nog dubbel gelegen van het lachen, toen Angéle op de hak genomen werd.

Ik vroeg aan haar of we volgend jaar terug mogen komen, waarop ze meteen zei, "zeker, dat zouden we geweldig vinden".
Waarop ik zei, weet je het zeker, ik zou dinsdag, als we weg zijn, maar eerst eens kijken hoe we de kamers hebben achter gelaten.
Maar nog steeds was ze vol vertrouwen, totdat ik zei, "nou, waarom denk je dat Gerard al die extra handdoeken vraagt, die verdwijnen allemaal".
Haar gezicht betrok al een beetje. "Echt waar??, vroeg ze".
Waarop Marco zei, "Ik zag Gerard al met een rolmaat de maat nemen van de matrassen, om te kijken of die achter in de bus passen".

Toen knapte er iets, ze geloofde echt dat we de boel leeg zouden halen, en haar gezicht was veranderd van lief en zorgzaam, in verbijsterd en geschrokken.
We lachen dubbel van het lachen, en gelukkig kon ze er daarna zelf ook om lachen.

De volgende ochtend zat Gerard met een rolmaat aan zijn broekriem, waarbij iedereen weer volop zat te lachen toen Angéle bij ons buiten kwam.

IMG-20220613-WA0001.jpg
IMG-20220613-WA0001.jpg (1.02 MiB) 4686 keer bekeken

Na ons laatste ontbijt namen we afscheid van elkaar.
Bouke, die met de motorscooter was, en van grote waarde was in het begeleiden van onze groep bij drukke kruispunten, ging verder met zijn vakantie in Duitsland.
Martin ging de langste reis van ons allemaal naar huis beginnen.
Kees vertrok richting Nijverdal, nadat hij ons beloofd heeft om er volgend jaar weer bij te zijn, en wij speciaal 2 touren uit zullen zetten op verzoek van Kees.
John, Hans en Maarten hadden hun bolides weer op de aanhanger gezet, en vertrokken weer naar het Westen.
Gerard zette zijn scooter in de bus, en reed een stuk achter John aan, om te kijken of alles goed ging met de aanhanger.

20220612_212631.jpg
20220612_212631.jpg (1.97 MiB) 4686 keer bekeken

En als laatste vertrokken Patrick, Marco en ikzelf richting Weert, dit maal onder begeleiding van Patrick.
In Weert hebben we nog even samen koffie gedronken, en een klein hapje gegeten.
Vanaf hier ging Patrick richting Helmond, en zijn Marco en ik samen naar Reusel gereden.

In Reusel natuurlijk nog even aan de koffie bij mijn vriend Marco, en na een uurtje was het ook weer tijd om op huis aan te gaan.
De laatste 175 km alleen, met gelukkig droog weer, en een voldaan gevoel in mijn donder.
Even dacht ik nog in de problemen te komen, toen ik een politieauto achter me aan kreeg.
Ik kwam deze tegen in tegemoetkomende richting, maar hij draaide plotseling om en kwam achter me aan.
En net op dit punt reed ik niet op een naast gelegen fiets-bromfietspad, maar reed op de gewone weg.
Gelukkig bleef het bij volgen, en haakte ze na een goede kilometer af, en lieten me verder met rust.

Het zou zonde geweest zijn, als ik een bekeuring had gekregen, je kan er beter Limburgse vlaai voor kopen, toch?

Rond de klok van 8 uur kwam ik thuis aan, waar mijn vrouw mij verwelkomde, met een heerlijke hartige taart.
Totaal heb ik 915 km gereden dit weekend, en daarvan heeft er mij niet een verveeld.

Iedereen bedankt voor dit superweekend.
Marco, een speciaal woord van dank voor jou, door jou inzet is dit een geweldig tourweekend geweest.

Helaas heb ik weinig foto's gemaakt, maar die zullen er genoeg komen van alle anderen.

Op naar volgend jaar.
Gebruikersavatar
Hans v.d. Kleij
Berichten: 537
Lid geworden op: 15 apr 2020, 22:44

Wat een heerlijk verslag weer Henk, ik heb weer het weekend beleeft, helemaal top.
Gr Hans
Gebruikersavatar
Sympeter
Berichten: 485
Lid geworden op: 19 apr 2020, 15:17

Zo Henk, je hebt er weer een mooi verslag van gemaakt van jullie mooie weekendreis.
Ik heb er weer eens van genoten van jouw "verslagkunst". :D
Groeten Peter.
Plaats reactie