• Beheerder
  •  
    Welkom op dit mooie & nieuwe forum!
    Op weg naar een mooi & nieuw begin!
     

Vakantie 2021 de grote Sissi tour

Gebruikersavatar
henkhouet
Berichten: 918
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:08
Locatie: Hoofddorp

Hoe anders dan gehoopt en gedacht, is deze tour begonnen.
We zouden met z' n drieen deze reis gaan maken, een reis die voor het grootste gedeelte door Marco is uitgestippeld.
Zeker, wat betreft de bezichtigingen en wat we allemaal zouden gaan ondernemen.

Maar dan komt plots dat nare, verschrikkelijke bericht van Marco, dat zijn moeder in de nacht voor ons vertrek, is overleden.
De klap komt hard aan, bij Marco, maar ook bij Kees en mezelf.

Er zit niets anders op dan de hotelreserveringen van Marco te annuleren.
Even denk ik eraan om de hele reis maar te annuleren, maar na overleg besluiten Kees en ik om de reis toch maar te maken.

Waar ik normaal op de dag van vertrek naar Brabant sta te popelen om te gaan, valt het me op dat ik allerlei excuses heb om nog even te wachten.
Uiteindelijk vertrek ik dan rond de klok van 4 uur in de middag naar mijn zus in Den Bosch, waar ik de eerste nacht door breng.
Het begint een beetje een traditie te worden.

Als ik daar ben aangekomen, bel ik snel even met mijn maatje, die het natuurlijk moeilijk heeft.
We spreken af dat ik de volgende ochtend toch naar Reusel zal komen, om nog even bij Marco een kop koffie te drinken, en nog wat te kletsen.

Zaterdagochtend sta ik om 6 uur naast mijn bed, en nadat ik snel een kop koffie bij mijn zus heb genomen, ga ik er vandoor. Het is erg slecht weer, maar ondanks dat de regen eerst met bakken uit de hemel viel, wordt het al gauw wat droger.
De trip naar Reusel verloopt gesmeerd, ik heb deze route al vaker gereden, zodat ik de navigatie niet echt nodig heb.

Om 8 uur bel ik bij Marco aan, die dan net onder de douche staat, en met omgeslagen handdoek de deur voor mij open doet. We drinken samen een kop koffie, en praten nog wat over wat er is gebeurd.

Het verdriet is groot, enerzijds door het overlijden van moeder, maar ook omdat Marco de reis niet kan maken, waar hij zo naar toe heeft geleefd.

Als ik dan rond de klok van 9 uur verder moet naar Roermond, en we elkaar de hand schudden, dan voelen we allebei de emotie, en moeten we moeite doen om onze tranen te bedwingen.
Eenmaal de straat uit lopen de tranen over mijn gezicht, en mis ik mijn maatje al.

De reis naar Roermond, of eigenlijk Haelen, verloopt zonder problemen.
Bij Bergeijk verlaat ik Nederland, en kom in Belgie terecht, om vervolgens bij Budel weer Nederland in te rijden.
Een stukje verderop rijd ik door Weert, en stop ik even om een foto te maken bij de voormalige kazerne, waar ik in 1976 opgeleid ben tot beroepsonderofficier.

DSCN0621.JPG
DSCN0621.JPG (9.68 MiB) 9607 keer bekeken
DSCN0624.JPG
DSCN0624.JPG (8.88 MiB) 9607 keer bekeken

Vanaf hier is het niet ver meer naar de B&B, waar Kees heeft geslapen.
Mooi op tijd rijd ik voorbij de B&B, jawel, voorbij, want ik zag Kees niet staan.
Gelukkig had ik gauw door dat ik te ver gereden was, en ben omgekeerd.

Nadat we elkaar verwelkomd hadden, gingen we op pad.
Vandaag naar Koblenz, onze eerste stop op deze grote tour.
Met een afstand van 200 km vanaf Roermond, moest dit toch wel in een uurtje of 5 te doen zijn.

Maar ik heb altijd problemen met navigeren in en om Roermond, en vandaag was geen uitzondering.
Ik was dan ook blij om bij de Duitse grens aan te komen.

DSCN0625.JPG
DSCN0625.JPG (6.2 MiB) 9607 keer bekeken

Vanaf dit punt is het wat gemakkelijker rijden, omdat we niet meer op fietspaden mogen komen.
De scooters liepen prima, we haalden vaak een snelheid van rond de 50 'a 55 km per uur.

Nadat we de eerste 100 km er op hadden zitten, wilden we bij een McDonald een kop koffie gaan drinken, maar hier werden we er weer even aan herinnerd dat er nog steeds Corona heerst.
De zaak was gesloten, alleen de McDrive was open.
Dus zijn we maar doorgereden, en een paar dorpjes verder bij een bakker cq konditorei gaan zitten voor de koffie met gebak.
Hoewel, Kees heeft meer discipline, en nam geen gebak.

Toen we Koblenz naderde, reden we door de regio Arlweiler, waar de zware overstromingen een diep spoor van vernielingen hebben achter gelaten.
Op een stuk terrein stonden auto's opgestapeld, 5 hoog, die allemaal totaal waren vernield.
De straten waren nog bruin van de modder, en overal waren hulpdiensten bezig met opruimen en herstel.
In weilanden lag het vol met troep,en soms lag er een vernielde auto of caravan tussen.

Vanaf waar wij reden, konden we aan de andere zijde van de rivier zien dat alle grond onder het wegdek was weggeslagen. Natuurlijk was deze weg nu afgesloten, maar wat een vreemd gezicht om asfalt zo te zien "hangen".

In Remagen zijn we de Rijn met een veerpont over gestoken. Duidelijk te zien, was de enorme stroming van het water.

Eenmaal in Koblenz aangekomen, moesten we nog een klim maken naar ons hotel.
En ook hier een hoop schade, de weg was eigenlijk afgesloten, maar we zijn langs de hekken door gereden.
Grote stukken van de stenen wanden, langs de weg, waren afgebroken, en lagen op het wegdek.

We zijn zonder problemen aangekomen bij ons hotel.
Na het inchecken, even lekker gedoucht, en daarna even iets gaan eten in een ander hotel.
Want de keuken van ons eigen hotel was gesloten.

Al met al hebben we vandaag nog best geluk gehad, want ondanks dat er toch vaak donkere wolken boven ons hingen, is het droog gebleven, en heeft zelfs soms nog even de zon geschenen.
Bij een temperatuur van 20 tot 22 graden, niet slecht om te touren.
Alleen de harde wind was vervelend.

Morgen verlaten we Koblenz al weer, en gaan we naar hotel Schoch, in Mainhardt.

Hopelijk blijft het weer droog, en kunnen we de regenkleding ingepakt laten.

We zullen het zien.

Tot morgen.
Laatst gewijzigd door henkhouet op 24 aug 2021, 15:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
vulneratos
Berichten: 168
Lid geworden op: 14 jun 2020, 14:27
Locatie: Soesterberg

Als eerste veel sterkte gewenst voor Marco en familie.
Best jammer maar soms heb je geen controle over de dingen die eenmaal zijn weg volgen. Maar goed nu met zijn 2e op pad.
Veel plezier ondanks de situatie. En Marco nogmaals veel sterkte de komende tijd.
Heavy User 2013
Heavy User 2018
Dagrecord: 857km
Fred250
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 jul 2021, 09:59

Goedemorgen,

Ook van mijn kant gecondoleerd aan Marco en familie en veel sterkte in de komende tijd.
Het zijn gebeurtenissen in het leven, die erbij horen helaas...
En ik kan me voorstellen dat jullie van de Sissi tocht wilden afzien vanwege dit nare bericht,
maar vind het ook dapper dat jullie ondanks dit gewoon de tocht zijn gaan rijden.
Veel succes en veilige kilometers gewenst en hoop dat het weer ook mee zal werken.

Groet,

Fred
Gebruikersavatar
John Knol
Berichten: 415
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:16
Locatie: Vlaardingen

Henk en Cees ondanks een emotionele start
Een fijne reis mooie weer
En genieten van route en omgeving
MP3 300 HPE Sport
Gebruikersavatar
henkhouet
Berichten: 918
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:08
Locatie: Hoofddorp

Dag 2

Na een redelijke nachtrust, werd ik wakker door het alarm op mijn telefoon.
Het hotel waar we verbleven is van middelmatige kwaliteit. De kamers zijn schoon, maar veel luxe wordt er niet geboden. Het ontbijt was goed, van alles was er voldoende, en er was een keuze hoe je een eitje geserveerd wilde hebben, gekookt, gebakken of scrambled.

Kees en ik hadden alle spullen alweer ingepakt en de scooters van het slot gehaald, nog voordat we aan het ontbijt gingen. We waren dan ook als eerste in de ontbijtruimte.

Even voor 9 uur vertrokken we, voor een rit van 270 km, naar Mainhardt.
De weergoden waren ons goed gezind, want in de vroege ochtend was het nog wel grijs, maar toen we uiteindelijk gingen rijden, kwam er een flauw zonnetje aan de hemel.
Dat maakt zo'n verschil in beleving van een tour, alles ziet er meteen vriendelijker uit.

DSCN0635.JPG
DSCN0635.JPG (9.21 MiB) 9412 keer bekeken

Omdat Kees gisteren niet meer getankt had, en ik zelf ook niet genoeg benzine voor de hele reis had, zijn we eerst maar even gaan tanken. Daarna zijn we via pachtige beboste wegen, die behoorlijke stijgings- en dalingspercentages hadden, naar Wiesbaden gereden. Deze weg loopt via Nassau, door het Lahndal
Daar hebben we buiten op een terrasje koffie gedronken en hebben we onze billen wat rust gegund.

Het flauwe zonnetje had ondertussen plaats gmaakt voor echte zonneschijn, zodat het heerlijk vertoeven was.

Veel wegen die we gereden hebben waren Bundesstrassen, waar je behoorlijk op kunt schieten.
Het enige wat de snelheid er uit haalde, was de terugval als we moesten klimmen.

Een deel van de route loopt via de Burchtenstrasse, een route langs rivier de Neckar.

DSCN0636.JPG
DSCN0636.JPG (6.87 MiB) 9412 keer bekeken
DSCN0639.JPG
DSCN0639.JPG (5.99 MiB) 9412 keer bekeken

Na nog een keer een stop gemaakt te hebben, konden we beginnen aan het laatste deel van onze route.
DSCN0640.JPG
DSCN0640.JPG (9.44 MiB) 9412 keer bekeken
Nu begon het echter wel donker te worden, en kwamen er al flinke druppels regen over ons heen.
Dus stelde ik voor om maar snel door te rijden, en te proberen de bui voor te blijven.
Wel zijn we nog een keer gestopt om te tanken. Kees had in de ochtend zijn kilometerstand genoteerd, zodat hij nu kon zien wat het verbruik van zijn scooter is. Want dat had hij nog nooit berekend.

En het resultaat mocht er wezen. De scooter van Kees is iets trager bergopwaarts, maar wel ontzettend zuinig. Het verbruik was 1 liter op 57 kilometer. En dat, terwijl we toch stevig doorgereden hebben.

Rond 5 uur arriveerde we bij ons hotel in Mainhardt. Nadat de eigenaresse onze coronacheck had gedaan, kregen we de sleutels van de kamers. We slapen in de dependance, een gebouw aan de overzijde van het hotel.
De kamers zien er goed uit, zijn ruim, en schoon.

Wel hadden we weer eens geen geluk met het eten.
De keuken van het hotel / restaurant, ging om 6 uur dicht, en dus konden we hier niet terecht.
Dus zijn we na een douchebeurt maar weer op de scooter gestapt, om elders iets te nuttigen.
Daarvoor moesten we nog best een stuk rijden.
We zijn terecht gekomen in een biergarten, waar je verschillende gerechten kon krijgen.
We hebben het maar eenvoudig gehouden, en nadat we daar ook nog een lekkere kop koffie gedronken hebben, zijn we terug gereden naar het hotel.

Morgen gaan we naar Oberambach. Hier blijven we 2 nachten, in een mooi hotel aan de Starnberger See.
Hier is Keizerin Sissi in haar jonge jaren opgegroeid.
Als het weer mee blijft werken, zullen we daar beslist genieten van de omgeving en misschien wel een tour rond het meer rijden.

Tot morgen.
Laatst gewijzigd door henkhouet op 24 aug 2021, 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
John Knol
Berichten: 415
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:16
Locatie: Vlaardingen

Fijn dat het weer een beetje beter wordt
Ik hoop voor jullie dat bij het volgende hotel wel
In de avond wat te eten is
Fijne dag morgen
MP3 300 HPE Sport
Gebruikersavatar
Korps Mariniers
Site Admin
Berichten: 354
Lid geworden op: 08 apr 2020, 12:18
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Zo dat zijn weer twee mooie verslagen hoe erg het is om te lezen van de eerste dag, we leven mee met Marco.
Maar ik ben blij dat zo wel jij als Kees het goed hebben op gepakt.
En Het verslag is te lezen hoe het gaat net of je er zelf bij bent.
Mijn motto is: Over tot de orde van de dag.

Afbeelding
Gebruikersavatar
vulneratos
Berichten: 168
Lid geworden op: 14 jun 2020, 14:27
Locatie: Soesterberg

Vandaag is het dag 3 maar voor de thuisblijvers is het nu al smullen.
Het ziet er goed uit en hopen dat het weer jullie mee zit.
Veel plezier.
Heavy User 2013
Heavy User 2018
Dagrecord: 857km
Gebruikersavatar
Hans v.d. Kleij
Berichten: 536
Lid geworden op: 15 apr 2020, 22:44

Het is weer heerlijk om te lezen van jullie avonturen, ik vindt het toch goed van jullie hoe jullie de start van de Sissie-tour hebben opgepakt.
Geniet ervan en rij safe.
Gr Hans
Gebruikersavatar
henkhouet
Berichten: 918
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:08
Locatie: Hoofddorp

Dag 3

Zoals gewoonlijk zijn we ook weer om 8 uur aangeschoven voor het ontbijt.
Het ontbijt is zoals bijna overal in Duitsland, uitgebreid en vers.
Deze keer kies ik voor een paar boterhammen, die ik zelf mag snijden van een vers gebakken brood.
Eitje erbij, koffie en jus de orange, en de dag begint goed.

Als we gaan afrekenen, vraagt de eigenaresse waar we naar toe gaan. Ze vindt het heel wat, om met een scooter helemaal door te reizen tot Boedapest.
Kees vertelt haar dan dat we een Sissi tour aan het doen zijn. Zelf is de vrouw eens naar Wenen geweest, en vond het daar prachtig, heel anders dan ze zich had voorgesteld.

Om kwart voor 9 staan we klaar, helmen op en jassen en handschoenen aan.
De rit naar de Starnberger See kan beginnen.
Gelukkig is het droog, wel grijs, en behoorlijk koud. Het temperatuurmetertje geeft aan dat het 12 graden is.
Hoewel van Chinese kwaliteit, geloof ik toch wel dat het klopt.

De afstand die we vandaag af moeten leggen is 254 km.
Het is wel te merken dat het weer een werkdag is, want er zit behoorlijk veel vrachtverkeer op de weg. Niet echt prettig, omdat wij met onze scooters niet de snelste weggebruikers zijn, en dus vaak ingehaald worden.
Een keer gaat dit bijna fout, omdat een personenauto een tegenligger niet goed inschat, en dus rakelings langs ons af rijdt.
Ik steek woedend mijn hand op, en krijg een obsceen er voor terug.

Dit soort incidenten behoort wel tot de grote uitzonderingen, want over het algemeen wachten de Duitsers keurig tot ze veilig in kunnen halen, en wijken dan echt helemaal naar de andere weghelft uit.
Dat gaat hier een stuk beter dan in Nederland, waar soms de vouw uit je broek wordt gereden.

Tijdens onze rit kom je eigenlijk ogen tekort. De omgeving is echt prachtig. Vele bossen, heuvels, en immense velden met granen.

DSCN0644-min.JPG
DSCN0644-min.JPG (8.72 MiB) 9219 keer bekeken
DSCN0642-min.JPG
DSCN0642-min.JPG (8.43 MiB) 9219 keer bekeken

Na een paar uurtjes wordt het tijd voor een tussenstop met koffie. Gelukkig zie ik een backery /konditurei, en vraag aan mijn maat Kees, of we hier even koffie kunnen drinken. Goed idee, maar Kees zegt er meteen bij, dat hij geen gebak wil.
Dat weerhoudt mij er niet van om een heerlijk stuk himbeerengebak te nemen.
Kom maar op met die calorieën, ik moet er nog van groeien.

Kees maakt ook meteen even van de gelegenheid gebruik om zijn vrouw, Joke, te bellen.
De telefoon van Kees werkt hier niet, dus gebruikt hij mijn toestel.

Nog even gebruik maken van het toilet, en dan kunnen we er weer tegenaan.
De temperatuur is iets aangenamer geworden, en het lijkt erop dat de grijze luchten plaats zullen maken voor wat zonneschijn. Het zit ons in ieder geval nog steeds mee, voor wat betreft het weer.

Tijdens onze tocht passeren we een klein vliegveld waar twee mannen bezig zijn met een helikopter.
Ik wilde hier wel wat foto's van maken, dus rijd zo het terrein op.
Kees vroeg al meteen aan mij of dat wel mocht, want, zo zei Kees, dit zijn taxibanen.
Dus zeg ik tegen kees, "Ik zie geen taxi, jij wel ?"

DSCN0648.JPG
DSCN0648.JPG (7.48 MiB) 9219 keer bekeken
DSCN0649.JPG
DSCN0649.JPG (8.51 MiB) 9219 keer bekeken

Maar toen ik verder de baan op liep, werd ik wel meteen terug geroepen.
Toch heb ik nog een paar foto's kunnen knippen van een paar kleine vliegtuigjes.
Je kan ook goed zien dat het fris weer was, want die vliegtuigjes hadden allemaal een jas aan.

DSCN0650.JPG
DSCN0650.JPG (7.28 MiB) 9219 keer bekeken
DSCN0651.JPG
DSCN0651.JPG (8.1 MiB) 9219 keer bekeken

Tegen 4 uur komen we aan in Starnberg, met nog een kleine 15 km te gaan naar ons hotel.
Het is hier druk, waarschijnlijk zijn er toch nog behoorlijk wat toeristen.
We nemen een klein weggetje, wat langs het water loopt.
Met een snelheid van krap 25 km per uur volgen we dit tot het einde, en komen dan aan bij ons hotel.
We parkeren onze scooters tussen en naast de Mercedessen, Audi's, Porsches, en nog meer van dat duur spul.

Eerst even inchecken, en dan naar de kamer, om op te frissen.
Na een lekkere douche, gaan we naar het restaurant, waar we, hoe kan het ook anders, als eerste gasten zitten om te gaan eten.
We nemen de tijd, kletsen wat af, en delen verhalen over dingen die we hebben meegemaakt.
Daarna nog even naar het water gelopen, want het hotel ligt tegen de Starnberger See aan.

Het is op dat moment net windstil, in combinatie met een ondergaande zon.
Een prachtig moment.

20210802_201351.jpg
20210802_201351.jpg (3.11 MiB) 9219 keer bekeken
20210802_201421.jpg
20210802_201421.jpg (2.72 MiB) 9219 keer bekeken
20210802_202158.jpg
20210802_202158.jpg (1.37 MiB) 9219 keer bekeken
20210802_202700.jpg
20210802_202700.jpg (937.56 KiB) 9219 keer bekeken
20210802_202119.jpg
20210802_202119.jpg (1.85 MiB) 9219 keer bekeken

Morgen gaan we maar eens kijken wat er allemaal te zien is, en proberen nog iets terug te vinden wat aan Sissi herinnerd.

Tot morgen
Laatst gewijzigd door henkhouet op 24 aug 2021, 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie