• Beheerder
  •  
    Welkom op dit mooie & nieuwe forum!
    Op weg naar een mooi & nieuw begin!
     

Vakantie 2020 de "Grand Tour Germania""

Gebruikersavatar
henkhouet
Berichten: 922
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:08
Locatie: Hoofddorp

Vrijdag 7 augustus.

Vandaag is het een reisdag, met het doel om de volgende bestemming te bereiken, zonder al te veel last te hebben van de enorme hitte, die over Europa heerst.
Om op tijd te kunnen gaan rijden, zaten we al om half 8 aan het ontbijt, en waren alle spullen al in en op de scooters gedaan. Dus om 8 uur waren we klaar voor vertrek.
De rit naar Waldbockelheim was ongeveer 140 km, en het was dus mogelijk om tegen het middaguur al op de plaats van bestemming te zijn.
Hoewel we in Trier, waar we doorheen moesten, nog enige verkeerslichten tegen hadden, waren we toch gauw op de juiste route, en zat de snelheid er goed in.
Tijdelijk dan, want de heuvels, of bergen, waren hier behoorlijk steil, met stijgings- en dalingspercentages tot wel 15 % .

DSCN0582.JPG
DSCN0582.JPG (866.14 KiB) 5955 keer bekeken

Voor mijn scooter leek dit even een probleem, hij kwam niet goed op toeren, en daardoor wilde hij ook op de vlakke stukken soms niet zijn maximale snelheid halen. Toen we echter een keer langdurig af moest dalen, wilde de scooter daarna wel vooruit.

Een deel van de route liep door het Hunsrück-Hochwald, een van de mooiste bosgebieden van Duitsland. Hier zitten wel wat hellingen in, maar je rijd ook beschut onder de bomen, waardoor het niet zo warm is.
In de vroege ochtend was het zelfs nog fris in het bos.

DSCN0583.JPG
DSCN0583.JPG (1.04 MiB) 5955 keer bekeken
DSCN0580.JPG
DSCN0580.JPG (978.02 KiB) 5955 keer bekeken
DSCN0581.JPG
DSCN0581.JPG (780 KiB) 5955 keer bekeken

De hoogtemeter op mijn Garmin liet zien dat we van een hoogteniveau van ongeveer 140 mtr. in Trier, stegen naar een niveau van over de 700 mtr.

Natuurlijk hebben we in een klein dorpje een kopje koffie gedronken, met iets lekkers erbij. En daarna zijn we vlug verder gegaan richting ons hotel voor deze dag.
Eigenlijk is het allemaal voorspoedig verlopen, en hebben we geen problemen gehad, en zijn de scooters goed blijven functioneren, ondanks de hitte.

Nadat we onze kamers hadden gekregen in dit zeer rustig gelegen hotel, zijn we even in een gemeenschappelijke ruimte gaan zitten met een kop koffie.
In dit hotel kun je koffie en thee gratis nemen, en voor andere dranken geldt een kleine vergoeding. Zo heb je hier een gekoelde fles coca cola, met een inhoud van 1,25 liter, voor maar 2 euro, en een hele fles Moezelwijn voor 10 euro.

Toch zijn we nog even naar het dorp gereden, om ergens even een koele Radler te drinken, en daarna iets te gaan eten. Dit is momenteel in dit hotel namelijk niet mogelijk.

We waren allebei blij dat we, na het eten, weer bij het hotel terug waren, zodat we, onder het genot van een colaatje, nog even in de tuin konden zitten.

Morgen wordt het nog heter, de voorspellingen zeggen dat het 35 of 36 graden wordt. We gaan dus weer op tijd rijden, om de hitte enigzins te ontlopen.
Je wilt nooit dat het regent tijdens de vakantie, maar deze hitte is net zo erg, of misschien nog wel erger. Regen stopt meestal nog wel, maar deze warmte is er van 's-morgens vroeg tot diep in de nacht.

We hadden het plan om ook Burg Eltz te bezoeken, maar daar zijn wachttijden om binnen te komen soms meer dan 3 uur, in de volle zon, dus dat slaan we maar over.
Mendig, we komen eraan.


We houden jullie op de hoogte.
Gebruikersavatar
Tomosje
Site Admin
Berichten: 857
Lid geworden op: 15 apr 2020, 19:49

heren bedankt voor de mooie foto s verslagen van deze onvergetelijke reis.
als ik naar de foto s van de jet 14 s kijk moet ik me telkens weer voorhouden dat het slechts 50cc zijn. ze zien er als ware reismotoren uit.!
mannen denk goed om jullie en het materiaal.
fijne dag morgen
roelf
Piaggio mp3 250 lt vetus sed novum.
Gerard van H
Berichten: 133
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:09

Ja hitte mannen , voor een dag ofzo lukt het ons allemaal wel , maar langere tijden zijn we niet gewent, drink genoeg en ook met mate en zorg dat je niet helemaal uitgeblust bent in de avond , want dan is herstel in de nacht maar minimaal.

Geniet zoveel mogelijk van de route , de nieuwe dingen en de vriendschap die je samen hebt , hopelijk valt de hitte morgen mee. en na morgen nog maar 280 kilometer om weer dit in Nederland te zijn , jullie brengen een onweersbui mee , maar dat nemen wij voor lief mits jullie moe , voldaan en gezond weer in nederland zijn aangekomen

Marco en Henk sterkte voor de laatste dagen , en de groetjes van mij gerard
Gebruikersavatar
henkhouet
Berichten: 922
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:08
Locatie: Hoofddorp

Zaterdag 8 augustus.


Na een warme nacht, waarin we allebei onrustig hebben geslapen, staan we al weer vroeg in de ochtend klaar om te gaan ontbijten, en zo vlug mogelijk te vertrekken. Niet omdat er iets slecht zou zijn aan het hotel, integendeel, het is hier prettig om te verblijven, maar het weer blijft ons parten spelen.
Het is om 8 uur in de ochtend al 20 graden, en het wordt uiteindelijk 36 graden.

Tijdens het ontbijt komt Leo, de eigenaar van het hotel bij onze tafel langs, om af te rekenen. Het hotel kan alleen cash betaald worden. De prijs valt reuze mee, 50 euro. Het was het dubbel en dwars waard.

Om iets voor 9 uur rijden we weg. De geplande route van 147 km gaan we niet volgen, maar we pakken de kortste route die de Garmin maakt, een afstand van 96 km. Dat scheelt ons in ieder geval minstens een uur reistijd.
Ondanks deze wijziging, rijden we toch weer door een prachtig stuk Duitsland.
We moeten wel veel stijgen en dalen, en de percentages van de hellingen bedragen soms zelfs 15 %, maar over het algemeen blijft de vaart er goed in.
Om half 11 stoppen we voor koffie, in een restaurant langs de doorgaande weg.
Onder de parasol voelt het al erg warm aan, en we zullen er dan ook niet lang blijven.
Ook het befaamde gebakje ontbreekt vandaag,ze hebben hier helemaal geen gebak.
Beteuterd kijken we elkaar aan, en eten dan maar het voorverpakte, en welbekende koffiekoekje op.
Als we onze weg voortzetten, komen we uit langs de Moezel, tussen Koblenz en Cochem in.
Deze weg (nr 49), die vlak is, volgen we ongeveer 6 km, en steken dan via een brug de Moezel over.
Meteen begint het klimmen weer, en in de hitte, want het is ondertussen al tegen de 30 graden, kruipen we met een snelheid van ongeveer 25 tot 30 km per uur naar boven.
Gelukkig zitten er ook een paar pittige afdalingen tussen, zodat de scooter weer even de kans krijgt om wat toeren te maken.
In recordtijd zijn we bij ons hotel in Mendig, het is nog niet eens 12 uur.
De eigenaresse had ons nog niet verwacht, en moet eerst controleren of de kamers wel klaar zijn.
Gelukkig kunnen we al terecht, en kunnen we ons opfrissen en omkleden,want alles plakt van het zweet.
20200808_162330.jpg
20200808_162330.jpg (3.96 MiB) 5856 keer bekeken

De kamers zijn erg ruim en mooi, maar hebben geen airco, wel een ventilator.

Omdat we nog geen lunch hebben gehad, rijden we nog even het dorp in, want we hadden een broodjeszaak gevonden, waar we een hapje konden eten.
Tevens wilde we vast de scooters aftanken, zodat we weer klaar zijn voor de volgende rit.

Toen we bij het hotel terug kwamen, zijn we even naar onze kamer gegaan, en hebben wat rust genomen. De vermoeidheid is voelbaar, want de oogjes vielen dicht, terwijl ik op mijn telefoon bezig was.

Om half 5 liepen we weer naar het kleine binnenplaatsje van het hotel, om even een koele frisdrank te nemen.

20200808_162306.jpg
20200808_162306.jpg (7.35 MiB) 5856 keer bekeken
De warme wind maakte het zelfs in de schaduw onaangenaam om te zitten.
We zouden gaan eten bij een Brauhaus, een kleine 800 meter verderop.

IMG-20200809-WA0000.jpg
IMG-20200809-WA0000.jpg (825.44 KiB) 5798 keer bekeken

Hier serveren ze lekkere
grilgerechten, maar ook heerlijke hamburgers, met aardappeltjes of patatjes naar keuze en salade of groente.
IMG-20200808-WA0007.jpg
IMG-20200808-WA0007.jpg (833.79 KiB) 5856 keer bekeken

De wandeling er naar toe was werken geblazen, want de straat was een stijgende weg. Het voordeel is dat je dan op de terugweg het minder zwaar hebt.


We hebben lekker gegeten, en toen we bij ons hotel kwamen, zijn we nog tot 10 uur buiten gaan zitten.
De inspanningen blijven beperkt, en dus ook de bezichtigingen.
20200808_193531.jpg
20200808_193531.jpg (2.96 MiB) 5856 keer bekeken

Hopelijk zien we morgen weer wat mooie dingen.

We houden jullie op de hoogte.
Laatst gewijzigd door henkhouet op 09 aug 2020, 07:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
John Knol
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:16
Locatie: Vlaardingen

Maar goed dat jullie de reis in kort hebben met die warmte.
En ondanks de warmte smaak het eten nog goed zo te zien😂😂
Maar dat komt natuurlijk omdat er geen gebak was bij de koffie🤣
Morgen weer goede reis en wij kijken weer uit naar het volgende reis verslagen foto's
MP3 300 HPE Sport
Gerard van H
Berichten: 133
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:09

Jaja de warmte maakt het zwaar , en het blijft zo nog even , rij veilig

Groetjes gerard
ROADHOGG

Moatjes, ik maak het nu kenbaar hier . . . ik kom jullie afhalen op het laatste overnachtingsadres ! ! want ik wil ècht weten of jullie die 15 Kg. zijn aangekomen ! ! boeking is er . . . Linden am Venekotersee vanaf 11 Aug. ! ! als jullie aankomen(niet kwa gewicht) zit ik met een vette pot bier te wachten . . . Dit was een wereldtrip van 2 Moaten en een plezier om te volgen . . . ik heb jullie(min of meer) het land uitgetrapt, dus ik trek jullie ook weer binnen . . .
Gebruikersavatar
Hans v.d. Kleij
Berichten: 537
Lid geworden op: 15 apr 2020, 22:44

Kijk en dit vindt ik nou zo leuk om te lezen Gradje, heb ik niets aan toe te voegen.
Leuk man, helemaal top.
Groet Hans.
Reyn Schuurmans RIP
Berichten: 104
Lid geworden op: 15 apr 2020, 22:17

Mooi verslag weer. Het is inderdaad heel erg heet.
Ben zelf niet wezen touren vanwege de hitte.
Mooi dat Grad jullie komt halen. Had best mee willen gaan echter heb woensdag andere verplichtingen
Gebruikersavatar
martin66
Berichten: 464
Lid geworden op: 16 apr 2020, 07:00

Hoi
Gradje wel stoer om ze op te halen
Weet je al iets meer over de lichtjes route
Heren ik geniet elke keer weer van jullie verslagen
Groet Martin
Plaats reactie