• Beheerder
  •  
    Welkom op dit mooie & nieuwe forum!
    Op weg naar een mooi & nieuw begin!
     

Vakantie 2020 de "Grand Tour Germania""

Gerard van H
Berichten: 133
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:09

Ik ben niet iemand van lange verhalen , dus ik hou het kort , Marco en Henk bedankt dat jullie ons mee hebben genomen met jullie mooie vakantie , ik denk dat iedereen heeft genoten van de mooie verslagen en beschrijvingen van al die dingen waar jullie langs kwamen .

Morgen een goede rit naar het het thuisland gewenst , bedankt dat jullie alle ervaringen met ons hebt gedeeld , Bedankt , groetjes gerard
Gebruikersavatar
John Knol
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:16
Locatie: Vlaardingen

Helemaal zoals Gerard zegt ook ik ben niet zo van veel woorden
Ik heb genoten van jullie reis verslag en mooie foto's
En hoop jullie binnen kort weer op een toer weer te zien
MP3 300 HPE Sport
Gebruikersavatar
Hans v.d. Kleij
Berichten: 537
Lid geworden op: 15 apr 2020, 22:44

Mannen ik heb zeer genoten van jullie reis, alsof ik erbij was.
De verslagen en foto's waren top.
Bedankt voor het dele daarvan.
Hoop jullie weer snel te zien en te spreken
Goede en veilige reis terug met het grote grijze kuiken.
Gr Hans.
Gebruikersavatar
boukeent
Berichten: 359
Lid geworden op: 27 jul 2020, 14:07
Locatie: DE RIJP

Bedankt voor wederom mooi vakantie verslag, ik heb het met veel plezier gelezen en zal het nog zeker enkele malen herlezen.

Bedankt !.

Bouke
Kymco xtown 300i, 2018
Sym joymax z 300i, 2019
Gebruikersavatar
Korps Mariniers
Site Admin
Berichten: 354
Lid geworden op: 08 apr 2020, 12:18
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Ik heb alles mee gelezen al was het s'nachts na me werk of heel erg laat zeg maar. Af en toe heb ik gereageerd maar had er niet altijd de puf er voor.
Maar nogmaals wat een reis is dit geweest voor jullie.
De verhalen de foto's ik ben echt jaloers op jullie, wordt tijd dat ik dit een keer mag mee maken.
Maar Marco en Henk of visa versa :) Ik ben blij dat jullie hier weer veilig en wel in NL zijn aan gekomen, nu even lekker uit rusten dat hebben jullie ook nodig.
Trouwens ik wist al dat onze Gr4adje naar jullie toe zou gaan, maar heb me mond stijf dicht gehouden zo als het hoort bij een verassing.

Nogmaals mijn dank dit maakt VTC groot en wereld kundig, bedankt heren.

Groetjes Harry
Mijn motto is: Over tot de orde van de dag.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Proudborough
Site Admin
Berichten: 157
Lid geworden op: 08 apr 2020, 10:56
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Jullie hebben een prachtvakantie gehad! Ik ben helemaal niet jaloers..... nee hoor echt niet.
"Not all those who wander are lost" - J.R.R. Tolkien
AGM CafeRacer lux. Aug 2016 0km - Aug 2017 6401km
Kymco G-Dink Juli 2017 200km - Jan 2020 25000km Dagrecord=369.1km (G-Dink)
Sym Fiddle 2 Feb 2020
Renault Clio3 Diesel
Afbeelding
Reyn Schuurmans RIP
Berichten: 104
Lid geworden op: 15 apr 2020, 22:17

Heren bedankt voor alle verslagen en foto's van jullie vakantie. Ik heb alles met veel plezier gelezen.
Gebruikersavatar
Sympeter
Berichten: 484
Lid geworden op: 19 apr 2020, 15:17

Ik ben blij dat jullie weer veilig onder begeleiding van Gradje weer thuis aangekomen zijn.
Ik heb enorm genoten van de mooie foto's en prachtige verslagen.
Jullie hebben samen een mooie reuze-tour gedaan die je nooit meer vergeet en hebben ons mee laten genieten van deze gebeurtenis. En ook niet onbelangrijk.....de Jetjes hebben het ook keurig gedaan.
Groeten Peter.
Gebruikersavatar
henkhouet
Berichten: 922
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:08
Locatie: Hoofddorp

Woensdag 14 augustus.

De laatste nacht in een hotel op deze vakantie verliep eigenlijk zoals te verwachten was, erg warm en daardoor onrustig slapen.

20200812_073953.jpg
20200812_073953.jpg (7.66 MiB) 5730 keer bekeken

We waren al vroeg wakker, en dus stonden we al ruim voor 8 uur de scooters in te pakken.

20200812_073937.jpg
20200812_073937.jpg (6.39 MiB) 5730 keer bekeken

Daarna met z'n drieen aan het ontbijt, en toen vertrokken we richting huis.

Voor je het weet ben je vanaf Niederkruchten in Nederland. Marco wilde nog tanken in Duitsland, maar op onze zeer korte reis tot aan de grens was geen tankstation te vinden.
De eerste stuk van de route had ik al eens gereden. Via plaatsen als Beesel en Kessel, waar we met de pont de maas oversteken, rijden we naar Meijel.
Daar hebben we voor de laatste keer koffie met gebak, dit maal alle drie een stuk Limburgse vlaai.

20200812_101841.jpg
20200812_101841.jpg (5.95 MiB) 5730 keer bekeken

Na nog een tweede kopje koffie beginnen we dan aan de laatste etappe.
Mijn Garmin stuurt ons nog even richting een zandweg, maar hier neemt Gradje het over, en hoef ik niet meer voorop te rijden.
Gradje is hier bekend, en brengt ons snel op de juiste weg.
Ook Marco is hier in de buurt bekend, en als een geoefende speurhond pikt hij het spoor op, en neemt de leiding over.
Dan zit het tempo er goed in. Marco rijdt in een streep door naar zijn huis, waar we zonder problemen arriveren rond 1 uur.

20200812_123722.jpg
20200812_123722.jpg (7.51 MiB) 5730 keer bekeken

Natuurlijk drinken we met z'n drietjes nog een kop koffie bij Marco, maar dan is het toch tijd om afscheid te nemen.
Even gaat er een raar gevoel door me heen. Ik moet nu verder, zonder mijn maatje waar ik bijna 20 dagen mee doorgebracht heb.

Het is een prachtige tijd geweest, wat hebben we veel gezien en veel plezier gehad.
En hoewel we allebei ook weer blij zijn om thuis te zijn, heb ik toch het gevoel iets achter te laten.

Gelukkig hebben we al plannen om volgend jaar weer een avontuur aan te gaan.
Ik schud mijn vrienden de hand, en vertrek vanuit Reusel voor de laatste 180 km naar huis.
Ik ga wel via Den Bosch, om nog even mijn zus te verrassen met een bliksembezoek, en ik bel nog even naar huis om te zeggen dat ik onderweg ben.
Ondertussen is het alweer bloedheet geworden, en ben ik blij dat ik soms onder de beschutting van boomtakken mag rijden.

De rit tot aan Den Bosch is binnen een klein anderhalf uur achter de rug.
Als ik dan aanbel bij mijn zus, doet er niemand open. Ze is niet thuis.
Dat is natuurlijk mijn eigen schuld, ik had even moeten bellen en kunnen zeggen dat ik nog langs zou komen.

Dus zet ik de helm weer op, en rijd verder. Net voordat ik de Waalbrug over zal gaan, stop ik bij een tankstation om een koel flesje cola te halen. Even een kleine pauze, dat had ik wel nodig.

Ik verwacht vanaf dit punt nog 2 a 3 uur nodig te hebben om thuis te komen.
Normaal rijd ik via Culemborg, en volg dan de Lekdijk naar Vianen, waar ik dan de Lek over kan steken.
Maar sinds half juli is de Lekdijk afgesloten, en deze afsluiting duurt tot het einde van dit jaar.
Dus ik zal een stukje om moeten rijden.

De omleiding is goed aangegeven met borden, en buiten dat ik wat meer kilometers moet rijden, levert dit dus verder geen problemen op.
Om half 6 ben ik dan ook thuis.
Ik trek mijn zijkoffers van de scooter en haal mijn spullen uit mijn topkoffer.
Dan is er maar een ding wat ik wil, en dat is zo snel mogelijk douchen, en lekker bijkomen met een koele alcoholvrije Radler.

Het is een prachtige vakantie geweest, waarbij ik op de kop af 2600 km gereden heb. De scooter heeft zich goed gehouden, al heb ik wat meer moeten tanken dan mijn toermaatje, en miste ik wat trekkracht tegen de bergen op.

Marco en ikzelf willen een speciaal woord van dank uitspreken naar Henk van HTMX-service in Bergeijk, en Tim van Allbike in Zaandam, die gezorgd hebben dat onze scooters deze zware klus aankonden.
Maar ook een woord van dank aan Rob en Danielle van Safetac Workware & Equipment in Valkenswaard, die onze mooie shirts geleverd heeft, zodat wij met trots onze vriendentourclub konden uitdragen.

En natuurlijk danken wij alle volgers en lezers van ons blog, jullie hebben ons echt een warm gevoel gegeven, waarbij ik persoonlijk ook een woord van dank uitspreek voor het team van Scooter&bikexpess, dat telkens weer onze verhalen heeft gepubliceerd.

Volgend jaar hopen we weer een mooie reis te gaan maken.

Daarom, wie weet, tot volgend jaar ???
Gerard lift
Berichten: 39
Lid geworden op: 15 apr 2020, 22:31

Een zeer mooi verslag heb er van genoten veel bekende plekken jullie hebben een mooie reis gemaakt en zijn weer veilig thuis. Grote klasse
Plaats reactie