• Beheerder
  •  
    Welkom op dit mooie & nieuwe forum!
    Op weg naar een mooi & nieuw begin!
     

Vakantie 2020 de "Grand Tour Germania""

Gebruikersavatar
Korps Mariniers
Site Admin
Berichten: 354
Lid geworden op: 08 apr 2020, 12:18
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Een mooie reis met zen tweetjes, geniet er van.
Mijn motto is: Over tot de orde van de dag.

Afbeelding
Gebruikersavatar
henkhouet
Berichten: 925
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:08
Locatie: Hoofddorp

Zaterdag 25 juli

Om kwart voor 7 gaat het alarm van mijn telefoon af, dus tijd om op te staan.
Ik kijk even snel uit het slaapkamerraam, en zie dat het een grijze en bewolkte dag is.
Niet het weer waar ik zo op gehoopt had.

Ik ga mezelf wassen en aankleden, en krijg van mijn zus een heerlijke kop koffie. In eten heb ik nog geen trek, misschien toch een klein beetje spanning voor de komende reis.

Rond de klok van 8 uur ben ik klaar om te vertrekken naar mijn reismaatje Marco in Reusel. Dus de eerste 50 km rijd ik vandaag alleen. Zo ’s-Morgens vroeg is het heerlijk rustig onderweg, dus ik schiet lekker op. In Hilvarenbeek besluit ik om toch maar even een paar croissantjes te kopen, omdat ik een beetje trek begin te krijgen.
Rond half 10 rijd ik bij Marco de straat in, en parkeer mijn scooter naast die mooie rode Jet14 van hem. Een imposant gezicht, twee identieke scooters, behalve de kleur dan, bepakt en bezakt, klaar om de lange reis te gaan maken.

Marco komt al naar buiten lopen, met meteen achter hem aan, grote vriend Gerard, die ons uit komt zwaaien.
Ook krijgen we allebei van Gerard nog een paar echte Brabantse worstenbroodjes, en een uitwasbaar mondkapje. Bedankt Gerard.

We drinken nog even een kop koffie, en dan is het tijd om te gaan.
IMG-20200725-WA0000.jpg
IMG-20200725-WA0000.jpg (741.12 KiB) 4203 keer bekeken

Gerard filmt ons nog bij het vertrek, en gaat dan met zijn bus naar Eersel, waar ook weer twee vrienden staan, die ons zullen vergezellen tot aan de Duitse grens.
Na een klein half uurtje zien we Patrick en Gradje al staan. Ik tank nog even mijn scooter af, en dan kan de reis beginnen.
DSCN0167.JPG
DSCN0167.JPG (8.29 MiB) 4165 keer bekeken
Ik heb de hele route in mijn Garmin navigatie, en rijd dus voorop, richting Roermond. Maar al vrij snel moet ik afwijken van mijn navigatiesysteem, omdat het fietspad niet meer parallel loopt aan de N-weg.
Vervelend, want ik raak zo de weg kwijt, en begin om te rijden. Dit resulteert in zeker 25 km rijden, en een vertraging van een uur.

De route voert ons voor een geruime tijd door Belgie, iets waar we niet op gerekend hadden. Uiteindelijk passeren we de grens weer , en rijden Nederland weer binnen.
We besluiten in Echt maar eerst even een lekkere kop koffie te nemen met een flink stuk gebak. Het is tenslotte vakantie, nietwaar.
Na dik een uur stappen we weer op, en willen dan het laatste stuk naar de grens afleggen, om daar afscheid te nemen van onze vrienden.

Maar opnieuw loopt er geen fietspad langs de doorgaande weg naar Herkenbosch, en opnieuw gaat het dus fout met het rijden van de geplande route.
We komen steeds verder van ons doel af, en besluiten terug te rijden naar het punt waar het fout ging. Hier zeggen we Patrick en Gradje gedag, en samen besluiten Marco en ik om even illegaal een stuk fietspad te volgen wat voor scooters verboden is.
Dit brengt ons weer in de juiste richting.

Ondertussen is het begonnen met regenen. Niet pretiig, maar we blijven doorrijden, zelfs zonder regenkleding aan, omdat we goede hoop hebben dat het niet constant door zal zetten.
Iets later dan 3 uur bereiken we de Duitse grens.

20200725_151108.jpg
20200725_151108.jpg (6.3 MiB) 4203 keer bekeken

Vanaf hier is het gedonder met het op en af gaan van fietspaden voobij, en kunnen we helemaal op de navigatie vertrouwen.
We hebben dan wel nog een behoorlijk stuk te gaan, en zullen dus zeker niet vroeg bij ons hotel aankomen.
De snelheid die we rijden ligt op een gemiddelde van ruim 50 km per uur. Niet slecht voor een scooter met zo’n klein motortje.

Een keer nemen we nog een kleine rustpauze onderweg , omdat de benen stijf worden, en de billen gevoelig worden. Dit is ook een mooi moment om de overheerlijke worstenbroodjes, die we van Gerard hebben gehad, op eten. We rijden daarna snel verder, en komen op het punt waar we de Rijn over zullen steken met een pont.
De boot is net aan de overkant, en dus kan Marco gebruik maken van dit moment, om snel een in nabij gelegen restaurantje gebruik te maken van de toilet, want hij heeft al een hele tijd last van zijn buik.

20200725_182320.jpg
20200725_182320.jpg (8.62 MiB) 4203 keer bekeken

Net op tijd is hij terug om de oversteek mee te maken met de pont.
20200725_182307.jpg
20200725_182307.jpg (3.59 MiB) 4203 keer bekeken
Daarna is het nog maar een klein stukje rijden, en om half 8 in de avond komen we aan in ons hotel.

Samen hebben we dan ongeveer 280 km gereden, en ikzelf er nog 50 meer, omdat ik vanuit Den Bosch ben vertrokken.

Het hotel is geweldig, superschoon, niet duur, en het eten is zonder meer formidabel. Al snel zitten we buiten op het terras, waar het goed uit te houden is. Een lekkere temperatuur, zonder wind of regen.
Al snel staat er een lekker glas koud bier op onze tafel, en zitten we de menukaart door te spitten. Zoals al gezegd, het eten is hier formidabel. We genieten er dan ook van met volle teugen, en laten zo nu en dan nog een biertje brengen.

Na een avond van gezelligheid en bijkletsen, gaan we tegen middernacht naar onze kamer, om de broodnodige rust te nemen.

Ik besluit nog even een stukje te schrijven, maar duik ook een half uur later mijn bedje in.

Het was een lange, vermoeiende dag, maar ook een prachtige dag. Vrienden die ons uitgezwaaid hebben, navigatieproblemen die we samen opgelost hebben, maar vooral ook gelachen en genoten met elkaar.
Morgen weer een nieuwe dag, met een bezoek aan Remagen en Drachenfels.

We houden jullie op de hoogte.
ROADHOGG

Héé Moatjes ! !
Blij om te horen dat Jullie "DEUTSCHLAND" toch nog gevonden hebben . . . :lol:
het was een plezier en eer om met jullie het eerste stuk over te rijden, we hebben lekker gelachen, geouwehoerd en koffie geleut. geniet er van ! ! . . . en dat de weer en Navigatiegoden met jullie mogen zijn . . . .
Gebruikersavatar
Patrick
Berichten: 183
Lid geworden op: 02 mei 2020, 18:02
Locatie: Helmond

Mooi dat jullie nu goed op weg zijn ;)
Ik sluit me aan bij de woorden van Gradje .
Wij hebben maar 190 km gereden ( een beetje om gereden op de heen weg :) :) ) even op en neer van Eindhoven naar Roermond :roll:

Maar het was zeker gezellig en de koffie smaakte heerlijk met het gebak ( Altijd als het gratis is ) Henk en Marco bedankt hier voor.
Ik sta in mijn blote bast omdat ik mijn shirt om wisselde voor een VTC RoadRunner Shirt.

Mannen mooie reis en geniet er van , doen wij wel genieten van de verhalen en de foto's
Kymco New Dink van september 2011 58783 km op de teller
Sym Jet 14 Euro 5 van april 2021 398 km op de teller
Gerard van H
Berichten: 133
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:09

Nou mannen , ga genieten van een mooie tour , kom veilig terug met veel mooie dingen om nog jaren erover te praten , groetjes gerard waar ken ik die man van

Afbeelding
Bijlagen
IMG-20190824-WA0000.jpg
IMG-20190824-WA0000.jpg (255.22 KiB) 4041 keer bekeken
Gebruikersavatar
henkhouet
Berichten: 925
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:08
Locatie: Hoofddorp

Zondag 26 juli.

Na een heerlijke nachtrust, in een perfect bed, worden we wakker.
Ieder in zijn eigen kamer natuurlijk. Om half 9 zitten we aan het ontbijt.
Het is niet druk, er zitten maar 2 andere gasten, en het lijkt alsof er eigenlijk niet veel gasten in het hotel verblijven.

Zoals je in Duitsland gewend bent, is het ontbijt gewoon goed en compleet, met een gekookt eitje, jus de orange, de koffie, en de vers gebakken broodjes.

Voor vandaag hebben we een bezoek gepland aan Remagen, en daarna aan Drachenfels.
Het zonnetje schijnt al vrolijk, nadat het vannacht toch behoorlijk geregend heeft hier. Nadat we de scooters een beetje droog gewreven hebben, vertrekken we voor een kort ritje van ongeveer 25 km naar Remagen.
Als eerste gaan we hier kijken bij de restanten van de Ludendorffbrug, een spoorbrug die hier over de Rijn geweest is.
Deze brug viel in ongeschonden toestand op 7 maart 1945 in handen van de geallieerden, nadat de Duitsers vele pogingen hadden ondernomen om hem te vernielen.

DSCN0177.JPG
DSCN0177.JPG (8.76 MiB) 4036 keer bekeken
DSCN0175.JPG
DSCN0175.JPG (6.42 MiB) 4036 keer bekeken
DSCN0169.JPG
DSCN0169.JPG (5.48 MiB) 4036 keer bekeken

Echter, 10 dagen later stortte de brug alsnog in.

We rijden via Linz, en steken daar weer met een pont de Rijn over.
Het museum bij de brug is gesloten (waarschijnlijk in verband met Corona), maar we kijken toch op ons gemak even rond, en maken hier een paar foto’s.

Vanaf de oever van de Rijn is heel duidelijk het Apollinarisklooster met bijbehorende kerk te zien, en we besluiten ook daar even naar toe te rijden om een kijkje te nemen.
DSCN0183.JPG
DSCN0183.JPG (8.83 MiB) 4036 keer bekeken
Er is op dat moment net een kerkdienst bezig, zodat we even moeten wachten, om toch toegang te krijgen tot de tuin, die een imposant uitzicht geeft over de Rijn, en het omliggende landschap.
DSCN0185.JPG
DSCN0185.JPG (8.75 MiB) 4036 keer bekeken
DSCN0188.JPG
DSCN0188.JPG (8.2 MiB) 4036 keer bekeken
DSCN0186.JPG
DSCN0186.JPG (9.26 MiB) 4036 keer bekeken
De kerk in zijn huidige vorm dateert van het jaar 1839, en is ingewijd in 1857. Toch zijn er restanten aangetroffen die duidelijk maken dat hier al voor de 5e eeuw een Romeinse kapel heeft gestaan.
DSCN0182.JPG
DSCN0182.JPG (9.85 MiB) 4036 keer bekeken
Vanaf 2007 nam de Nederlandse orde Gemeenschap van de gekruisigde en verrezen Liefde uit Maastricht de kerk onder haar hoede.

Na dit bezoek, gaan we verder naar Drachenfels, een van de 7 bergtoppen van het Zevengebergte.
DSCN0196.JPG
DSCN0196.JPG (7.31 MiB) 4036 keer bekeken

De scooters konden we gemakkelijk kwijt op een stoep, want verder waren de meeste parkeerplaatsen wel bezet.
Het was er namelijk druk, heel druk.

DSCN0200.JPG
DSCN0200.JPG (8.99 MiB) 4036 keer bekeken
DSCN0201.JPG
DSCN0201.JPG (9.82 MiB) 4036 keer bekeken
DSCN0202.JPG
DSCN0202.JPG (7.84 MiB) 4036 keer bekeken

We wilden met een treintje naar boven, om van daaruit een wijdse blik te hebben over de 7 bergen, en de loop van de Rijn. Sommige mensen waren een stuk sportiever dan wij waren, en waagden het om naar boven te lopen.

Ik weet het niet zeker, maar het stijgingspercentage van de weg naar boven, lag zeker boven de 10 % .
Het treintje nemen betekende wel dat we wat geduld moesten hebben, want die gaat maar 1 keer pr half uur naar boven, en er kunnen niet echt veel mensen in. Maar ons geduld werd beloond, en na het kopen van een kaartje, mochten we dan instappen, en werden we naar boven vervoerd.


Het uitzicht op deze hoogte was inderdaad adembenemend. Het panorama waar wij van mochten genieten maakten al dat wachten wel goed.

DSCN0203.JPG
DSCN0203.JPG (8.1 MiB) 4036 keer bekeken
DSCN0205.JPG
DSCN0205.JPG (9.47 MiB) 4036 keer bekeken

Natuurlijk was er een heerlijk terras boven (het blijft tenslotte allemaal wel commercieel, he) waar wij ons tegoed hebben gedaan aan een heerlijk cappuccino.
En terwijl wij zaten te genieten, werd er aan een andere tafel een vrouw onwel, waarop haar man om hulp begon te schreeuwen.
Gelukkig kwamen er snel een paar omstanders om hulp te bieden, en niet veel later stond er ook een ambulance, die de vrouw meegenomen heeft.

Wij zijn nog een stukje naar boven gelopen, of moet ik zeggen naar boven gekropen, want dat kleine stukje was zo steil dat ik 2 keer heb moeten rusten. Geen conditie, en hart- en longpatient, dat merk je dan meteen.
Maar ook dit was de moeite, want je kijkt op deze hoogte zo ver weg, dat moet je gezien hebben.

We besloten een stuk naar beneden te lopen, om halverwege een bezoek te brengen aan de Drakenburcht.
Een steile weg voerde ons door een bosrijk gebied, en uiteindelijk kwamen we dan bij de burcht aan. Maar ook hier weer, een behoorlijk entreeprijs, voor het zien weinig bijzonders.
Dus dit bezoek hebben we overgeslagen, en zijn vanaf dit punt met het treintje verder naar beneden gegaan.

We hebben een mooie dag gehad, en gingen terug naar hotel om ons lekker op te frissen, een lekkere douche, om daarna weer buiten op het terras iets te drinken en te eten.
Tijdens het eten sloeg het weer om, en begon het harder te waaien, en ook te regenen.
We zijn daarom maar even binnen gaan zitten, en hebben nog een kop koffie gedronken.
Maar deze intensieve dagen vragen best wel wat van het lichaam, en al gauw sloeg de vermoeidheid toe. Daarom zijn we op tijd naar onze kamers gegaan, om rust te nemen, zodat we morgen weer fris en monter onze reis kunnen voortzetten.
We vertrekken morgen naar Fulda, waar we zullen slapen in een voormalig klooster.

We houden jullie op de hoogte.
ROADHOGG

Kijken jullie wel uit voor de Paters . . . ? Grinnik . . . :lol:
Gebruikersavatar
Marco_61
Berichten: 1000
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:14
Locatie: Reusel

Ruublo schreef:
28 jul 2020, 07:58
Prachtig verslag weer. Interessante info en meer dan schitterende foto's.
Ik had graag ook een foto willen zien van zo'n famous Duits ontbijt.. :) ..


Veel plezier vandaag. Vrgr Ruud
Alstublieft.
20200728_080837.jpg
20200728_080837.jpg (6.89 MiB) 3960 keer bekeken
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Gebruikersavatar
Hans v.d. Kleij
Berichten: 538
Lid geworden op: 15 apr 2020, 22:44

Weer een fantastisch verslag, leuk om te lezen,
Wel weer beetje goed om te lezen dat jullie toch nog een beetje bewegen anders groeien jullie dicht.😊😊
Groet Hans
Gebruikersavatar
Proudborough
Site Admin
Berichten: 157
Lid geworden op: 08 apr 2020, 10:56
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Prachtige foto's Henk!
"Not all those who wander are lost" - J.R.R. Tolkien
AGM CafeRacer lux. Aug 2016 0km - Aug 2017 6401km
Kymco G-Dink Juli 2017 200km - Jan 2020 25000km Dagrecord=369.1km (G-Dink)
Sym Fiddle 2 Feb 2020
Renault Clio3 Diesel
Afbeelding
Plaats reactie