• Beheerder
  •  
    Welkom op dit mooie & nieuwe forum!
    Op weg naar een mooi & nieuw begin!
     

( nog niet) naar denemarken toer

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tomosje
Site Admin
Berichten: 852
Lid geworden op: 15 apr 2020, 19:49

zoals de meeste oud stn er weten was het de bedoeling dat martin en ik morgenvroeg zouden vertrekken naar duitsland/denemarken
en als alles goed was gegaan waren we vrijdag weer terug gekomen.
nu dit door de corona crisis niet door kan gaan, zal ik de geplande tocht hier plaatsen en wellicht dat tzt er meer mee willen.

hij zal hoe dan ook eens gereden worden al weten we nu absoluut niet wanneer.
de tocht zal op dag 1 vanaf niekerk/groningen naar leer en via 2 veerponten naar gluckstad gaan. waar we bij hodorf aan een moie rivier onze eerste overnachting zullen aan treffen.

dag 2 bestaat voornamelijk uit de ost friese wadddenkust en een deel van de deense waddenkust en het eiland romo alwaar je letterlijk tot de zee mag rijden.
na dit natuurlijk vast gelegd te hebben gaan we dwars over om bij harderslev genietend van het heuvelachtige landschap de tweede nacht doorbrengen,

dag 3 gaan we langs de oostzeekust door het prachtige landschap van denemarken en sleeswich holsteinnaar de stad geestacht waar we ook weer vlak bij een rivier overnachting 3 gaan doen.

dag 4 gaat van geestacht naar munster alwaar het tank museum gevestigd is. iets wat martin en mij reusachtig interesseerd.
na het museum rijden we nog een stukje door naar ehrenburg waar we alweer de 5e en laatste overnachting gaan doen. tijdens deze dag komen we onder andere langs de luneburgerheide een plek waar tijdens de koude oorlogs jaren nederlandes soldaten gevestigd waren,onder andere de limburgse jagers! uit oirschot.

dag 5
na de laatste overnachting gaan we relaxt richting nederland onder andere via cloppenburg en toeristen als we zijn boertange..

dan mooi achterom naar groningen alwaar we bij glimmen elk ons weegs gaan.

totaal zal deze reis zo rond de 1500 km zijn.

wat in het vat zit verzuurd niet en deze reis alvast met jullie delen helpt een beetje de teleurstelling een plekje te geven.
mannen en vrouwen wie weet! komt de dag van vertrek sneller dan ik op dit moment bedenken kan
roelf en martin
Laatst gewijzigd door Tomosje op 10 mei 2020, 22:42, 3 keer totaal gewijzigd.
Piaggio mp3 250 lt vetus sed novum.
Gebruikersavatar
Korps Mariniers
Site Admin
Berichten: 354
Lid geworden op: 08 apr 2020, 12:18
Locatie: Den Haag
Contacteer:

De rit ziet er mooi uit wat in de planning staat.
Er komt een tijd dat je het wel mag gaan rijden met een gerust hart, maar wanneer dit is is nog een vraag teken, maar de tijd gaat komen let maar op.
En dan zijn jullie heel erg blij.

Gr. Harry
Mijn motto is: Over tot de orde van de dag.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Marco_61
Berichten: 987
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:14
Locatie: Reusel

Jullie hebben nog een mooie vakantie op de planning staan. En ik weet zeker dat die nog een keer gereden gaat worden. 🛵🛵 En het zou zo maar kunnen dat dat in juli of augustus is. Zo ga ik er vanuit dat de vakantie van Henk en mij ook doorgaat. Je moet toch ergens positief over zijn in deze moeilijke tijd. 👍🏻👍🏻
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Plaats reactie