• Beheerder
  •  
    Welkom op dit mooie & nieuwe forum!
    Op weg naar een mooi & nieuw begin!
     

vroegere friese zuiderzee kust..toer.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tomosje
Site Admin
Berichten: 852
Lid geworden op: 15 apr 2020, 19:49

wij martin en ik roelf dus hebben vandaag een tocht gemaakt in het voor ons verste deel van buurtprovincie friesland.
het deel voorbij lemmer naar boven toe.
begonnen vanmorgen iets na half acht,,, en een wachtende roelf die ineens in de verte een sym jet 14 wit ziet rijden??
heu..
verrek das martin.. en ja hoor even later gaat de prachtige witte sym de andere kant weer op.
ik snel helm op de knar vlug naar de kruizing achter ons huis gereden...bbbbrrrrmmmm wie komt dat door de bocht inderdaad martin echter reed hij door naar het cafe.. gelukkig stopte hij en na een begroeteing konden we van start,, het zou immers een lange tocht worden.
wij zijn en nu komt er een rijtje namen bekijk die plaatsen/streken maar eens op google maps en je hebt een idee waar we langs zijn gereden tot het abel lenstra stadion.
niekerk oldekerk via boerakker lucaswolde marum ,de haar, friessepalen ureterp schampend wijnjewoude.
dan sparjebird hemrik lippenhuizen.. gorredijk kortezwaag jonkersland lange zwaag, de knipe dan uiteindelijk heerenveen. stukje door deze plaats en dan volgt rottum vierhuis ,echtenerbrug
stukje om maar wel mooi via langelille schoterzijl en dan komen we in lemmer aan
DSCF1550.JPG
DSCF1550.JPG (5.51 MiB) 3893 keer bekeken
DSCF1550.JPG
DSCF1550.JPG (5.51 MiB) 3893 keer bekeken
daarna gaan we richting tacozijl en nijemirdum en komen we aan in 1 van de mooiste stukje s friesland oudemirdum en laaksum volgen op de route.
ze hebben hier delen van de kust bestempeld als clifs ja het engelse woord en het zijn natuurlijke verhogingen van de ijsselmeer kust.
DSCF1570.JPG
DSCF1570.JPG (6.56 MiB) 3893 keer bekeken
DSCF1571.JPG
DSCF1571.JPG (7.39 MiB) 3893 keer bekeken
hier was het erg druk wat ons gezien de corona verboden erg verbaasde, wel mooi gezjcht al die surfers in het water.
verder gaat het naar meer bekende namen stavoren en molkwerum en tenslotte hindelopen.
de wind begon ons toch wel parten te spelen hele stukken volgas en amper 49 op de teller is vermoeiend
na workum binnen door gestoken en via dedgum jonkerhuizen en blauwhuis en abbegaesterketting (ja bestaat echt) nijland en tirns richting boazum gereden waar een oud toermaatje woont die hopelijk binnenkort hier zich aanmeld.
geintje met hem uit gehaald door een foto van zijn huis naar hem te appen haha.
en door gereden naar reduzem daar onder de snelweg door en op eagum aan alwaar mijn scooter net voor dat gehugt het welletjes vond en uitviel.... erg geschrokken gestopt (had ook weinig kueze) en even 10 seconden wachten starten en ja hoor sloeg gelijk weer aan stevoig gas geven.. prima nu ben ik al thuis aan het zoeken geslagen en de bougi zit vol deeltje s van een flinke kool die is dus er uit gesprongen.
zometeen deel 2..
Piaggio mp3 250 lt vetus sed novum.
Gebruikersavatar
Tomosje
Site Admin
Berichten: 852
Lid geworden op: 15 apr 2020, 19:49

deel 2 dan gelukkig rijdend niet duwend naar wergea en warten alwaar we even op het plein een broodje hebben gegeten
.
foto bij red clif
foto bij red clif
DSCF1576.JPG (6.78 MiB) 3890 keer bekeken
door gereden naar garijp en sumar schampend naar eastermar via it witveen (leuke motor camping daar) door surhuisterveen gereden, opende en dan kornhorn doezum grootegast sebaldeburen oldekerk en ten slotte was ik weer thuis in niekerk en moest martin nog dik 20 km door rijden.
martin bedankt kerel het is en blijft gezellig relaxt en mooi om samen deze toeren te doen.
krijg de foto van de bougi niet geplaatst hier maar heb er een nieuwe in gedraaid en zal naar onze vrienden bathoorn scooters om even een nieuwe reserve te halen..
hoop dat jullie dit verslag konden waarderen..
na de corona zijn martin en ik graag bereid deze tochten voor met jullie te rijden!
roelf en martin.
Piaggio mp3 250 lt vetus sed novum.
Gebruikersavatar
Tomosje
Site Admin
Berichten: 852
Lid geworden op: 15 apr 2020, 19:49

gewoon nog wat foto s ]DSCF1542.JPG[/attachment]
DSCF1542.JPG
DSCF1542.JPG (6.03 MiB) 3888 keer bekeken
Bijlagen
DSCF1547.JPG
DSCF1547.JPG (4.98 MiB) 3888 keer bekeken
DSCF1563.JPG
DSCF1563.JPG (7.74 MiB) 3888 keer bekeken
DSCF1565.JPG
DSCF1565.JPG (7.39 MiB) 3888 keer bekeken
DSCF1572.JPG
DSCF1572.JPG (5.19 MiB) 3888 keer bekeken
DSCF1545.JPG
DSCF1545.JPG (6.56 MiB) 3888 keer bekeken
DSCF1543.JPG
DSCF1543.JPG (6.5 MiB) 3888 keer bekeken
Piaggio mp3 250 lt vetus sed novum.
Gebruikersavatar
henkhouet
Berichten: 918
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:08
Locatie: Hoofddorp

Een mooi ritje, Roelf
Dank voor het delen van de foto's en het verslag.
Gebruikersavatar
henk
Berichten: 139
Lid geworden op: 18 apr 2020, 10:55
Locatie: Assen

ziet er weer goed uit Roelf gr Henk
Sym Jet 14 50cc
ROADHOGG

Mooi ritje met mooi weer . . .
Gebruikersavatar
Marco_61
Berichten: 987
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:14
Locatie: Reusel

Een mooi stuk gereden. Top, mannen. En dan mag ik natuurlijk de mooie foto’s niet vergeten.
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Gebruikersavatar
Hans v.d. Kleij
Berichten: 536
Lid geworden op: 15 apr 2020, 22:44

Leuk om te lezen, bedankt voor het delen.
Gr Hans
Gebruikersavatar
Sympeter
Berichten: 482
Lid geworden op: 19 apr 2020, 15:17

Lekkere rit zo samen en met het goeie weer is weer genieten van het scooteren.
Groeten Peter.
Gebruikersavatar
Korps Mariniers
Site Admin
Berichten: 354
Lid geworden op: 08 apr 2020, 12:18
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Hele mooie rit heren en de foto's dat spreek voor zich, het is jammer dat ik niet in de buurt woon anders had ik graag mee gegaan.

Gr Harry
Mijn motto is: Over tot de orde van de dag.

Afbeelding
Plaats reactie