• Beheerder
  •  
    Welkom op dit mooie & nieuwe forum!
    Op weg naar een mooi & nieuw begin!
     

Rondje Tilburg

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marco_61
Berichten: 987
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:14
Locatie: Reusel

Beste vrienden,
Gisteren (3 mei 2023) heb ik een tour gereden, uitgezet door @Steven Luuko . Hierbij mijn kort verslag.

De ontmoetingsplek was de Mac in Tilburg zuid, waar ik rond 09:45 uur aankwam. Daar zaten de andere deelnemers al te wachten. Na de gebruikelijke begroeting, eerst de pas aangekochte mp3 van Gerard aan een inspectie onderwerpen. Na goedkeuring mijnerzijds, was het tijd om te vertrekken. De bedoeling was dat Gerard en ik de gewoon op de weg zouden blijven rijden, en de 50cc rijders de verplichte fietspaden. Dat ging redelijk goed, alhoewel we af en toe wel gesmokkeld hebben. Een achterlijke moraalridder in een auto liet luid toeterend merken er niet van gediend te zijn dat ik met een motor met dito kenteken op het fietspad reed. Ik merkte het te laat anders had deze wereldverbeteraar een dikke middelvinger kunnen krijgen. Verder met de toer.

Via, toch redelijk bekende achteraf weggetjes lekker via Biest Houtakker Moergestel, Oisterwijk, en Udenhout, naar landgoed Bosch en Duin gereden. waar we zouden lunchen. Helaas waren alle tafels in de schaduw bezet, zodat we in de volle zon moesten zitten. Maar het eten smaakte voortreffelijk.

Daar we anders te vlug weer in Tilburg zouden zijn stelde Gerard voor om een stuk langs, en overkant van de maas te touren. Zo gezegd, zo gedaan. Met Gerard aan de leiding ging het weer verder. we gingen met het pondje de Bergsche maas over, 2 keer,(heen en terug) en vervolgde onze weg over de dijkweggetjes bij Dussen. De omgeving is daar schitterend. Een tussenstop in Waspik voor koffie met appeltaart was onze volgende bestemming. Van daaruit was het niet meer ver tot in Tilburg noord, waar wij stopten bij de Hornbach, om afscheid te nemen. Peter Stupers hoefde nog maar 6 minuten te rijden voor hij thuis was, en Gerard en ik zouden er ongeveer een half uur over doen. Alleen Steven moest nog helemaal naar Helmond, dus die was het langste onderweg.

Ik wil alle deelnemers bedanken voor deze fijne en gezellige dag. De opkomst was met 4 man wel niet groot, maar het plezier en gezelligheid was niet kleiner.
Tevens wil ik Steef bedanken voor het uitzetten, en voorrijden van de rit, en Gerard, die spontaan de route wat langer maakte door een stukje van de Maasroute erbij te doen. Helemaal top. Oh ja, als je je eigen afvraagt waar de foto's zijn, dan kan ik er maar een antwoord op geven: "Die zijn er niet". Door deze mooie rit ben ik gewoon vergeten om die te maken. Dus.....
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Gebruikersavatar
henkhouet
Berichten: 918
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:08
Locatie: Hoofddorp

Als ik zo lees, dan heb ik een hele leuke tour gemist.
Hopelijk komt hij nog eens terug, op een dag dat ik er wel bij kan zijn.

Bedankt voor dit verslag.
Gebruikersavatar
Sympeter
Berichten: 482
Lid geworden op: 19 apr 2020, 15:17

Ik sluit me helemaal aan bij het verslag van Marco, het was erg gezellig en hebben lekker gereden.
Bedankt Steven voor het uitzetten en voorop rijden van je route en Gerard ook bedankt voor de verlenging van de route en het bakkie koffie met appeltaartje in Waspik.
Ik heb er erg van genoten. Tot de volgende keer in de Treurenburg.
Groeten Peter.
Gebruikersavatar
martin66
Berichten: 462
Lid geworden op: 16 apr 2020, 07:00

Hoi
Ik ben dus net te vroeg op huis aangegaan
Leuk dat jullie genoten hebben
Nu op naar de tour rond helmond weer gezellig met de club bij elkaar
Groet Martin
Gebruikersavatar
Marco_61
Berichten: 987
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:14
Locatie: Reusel

Sympeter schreef:
04 jun 2023, 12:12
Ik sluit me helemaal aan bij het verslag van Marco, het was erg gezellig en hebben lekker gereden.
Bedankt Steven voor het uitzetten en voorop rijden van je route en Gerard ook bedankt voor de verlenging van de route en het bakkie koffie met appeltaartje in Waspik.
Ik heb er erg van genoten. Tot de volgende keer in de Treurenburg.
Ja potdomme, was ik helemaal vergeten om Gerard te bedanken voor de koffie en de appeltaart. Dus Gerard.....Bedankt.
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Gebruikersavatar
Marco_61
Berichten: 987
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:14
Locatie: Reusel

martin66 schreef:
04 jun 2023, 12:20
Hoi
Ik ben dus net te vroeg op huis aangegaan
Leuk dat jullie genoten hebben
Nu op naar de tour rond helmond weer gezellig met de club bij elkaar
Groet Martin
Ja, Martin. Je had gerust mee kunnen rijden. :P
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Gebruikersavatar
Steven Luuko
Berichten: 253
Lid geworden op: 19 jun 2020, 13:14
Contacteer:

Het was inderdaad een gezellige dag, waar alles kan en mag.
Soms stiekem een stukje fietspad of juist "vol gas" (50km/u max.) buiten de bebouwde kom.
Ik heb geen toeterende auto's gehoord, maar ja, ik rij sowieso constant met een dikke middelvinger rond. :lol:

Het is als 45km scooter al moeilijk om te navigeren op de Nederlandse wegen.
Dan weer de weg op, dan weer het fietspad op.
Ik probeer altijd wel op een plek te rijden waar het voor mij en mijn weggebruikers veilig is.

Met 2 motorrijders erbij, was het wel even wennen en dubbel denken.
Net buiten Oisterwijk moesten de heren met de motoren een straatje verder om weer 50 meter verder op dezelfde weg uit te komen.
Tja, leg dat maar eens uit! Maar dat was ook goed gekomen.

De route was een beetje van mijzelf en een beetje van Maggie, ik bedoel Gerard.
Gerard, bedankt voor de verlenging.
Zonder jou hadden we niet geweten dat er appartementen in oude schuren werden gebouwd.
Heel bijzonder.

En ook bij mij helemaal geen foto's. Ook geen filmpje op youtube over deze rit.
Zo'n dagje weg moet je genieten en opslaan in je intern geheugen.
Mannen, bedankt en tot de volgende keer.
Gerard van H
Berichten: 133
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:09

Ik heb genoten van de dag ,een heerlijke dag en de eerste rid van mijn mp3 , ik ga proberen een foto te plaatsenAfbeelding
Bijlagen
20230601_120137.jpg
20230601_120137.jpg (4.35 MiB) 4220 keer bekeken
Gebruikersavatar
Hans v.d. Kleij
Berichten: 536
Lid geworden op: 15 apr 2020, 22:44

Goed om te lezen dat jullie hebben genoten en leuk om weer de verslagen te lezen.
Ik kijk er nu al naar uit om de Helmond tour te gaan doen, met een leuk gezelschap en ook weer leuk om elkaar weer te zien en te spreken.
Tot dan.
Gr Hans
Plaats reactie