• Beheerder
  •  
    Welkom op dit mooie & nieuwe forum!
    Op weg naar een mooi & nieuw begin!
     

Dagritje Heijenrath

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marco_61
Berichten: 987
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:14
Locatie: Reusel

Vandaag stond er een bezoekje aan Heijenrath gepland. Na vanmorgen om 07:00 uur wakker te zijn geworden, duurde het niet lang of ik zat gedoucht en gestreken, achter de pc met een bak koffie en een broodje. Ja, zelfs thuis doe ik enthousiast aan Kokiemen. Ik moest nog ff een route maken door eerst naar Helmond te gaan, voor een bak koffie bij mijn Pa, en van daaruit naar hotel Heijenrath voor koffie met vlaai bij Juan en Angele. Nadat dat gebeurd was, kon ik op pad. De Jet x motorscooter stond al afgetankt klaar, met de Tomtom voorgeprogrammeerd. Onder een stralend zonnetje en een aangename 16 graden, tufte ik op mijn gemak naar Helmond. Daar natuurlijk aan de koffie, en om 11:30 uur ging ik op weg naar onze hotelvrienden.

Het weer werd steeds beter en warmer, en na verloop van tijd kwam ik in het heuvellandschap van Limburg aan. Over slingerweggetjes ging ik omhoog, en dan weer omlaag. Het ging jammer genoeg niet zo snel, want het was er stervensdruk. Zelfs op 80 km wegen ging het niet harder dan 50/55 km per uur.. Rond 13:30 uur, langer dan verwacht wegens de drukte, kwam ik in Hotel Heijenrath aan. Daar was het ook al zo druk. Er was geen tafeltje meer te krijgen dus dan maar naar binnen. Buiten werd ik al uitbundig omarmd door Angele, en binnen met schouderklopjes van Juan. Wat zijn dat toch hartelijke mensen, echt waar. Natuurlijk bestelde ik daar een lekker stuk vlaai met slagroom, en een heerlijke koffie. Ik werd aan een stevig verhoor onderworpen, want ze wilden natuurlijk weten hoe het met iedereen ging. Het praten ging met horten en stoten want ze hadden het erg druk met bestellingen. Uiteraard werd ook gevraagd of er nog een weekendje Heijenrath op de clubagenda stond. Dit kon ik natuurlijk niet beamen, maar schept wel mogelijkheden. Wij zijn in ieder geval van harte welkom.

Rond 14:30 uur werd het voor mij tijd om aan de 120 km lange tocht naar huis te beginnen. Na het afscheid, waarbij werd gezegd dat ik jullie de groeten moest doen, en nadat er nog op mijn hart gedrukt werd om voorzichtig te doen onderweg, startte ik de motor, en draaide de straat op om aan de terugrit te beginnen. Om 17:00 uur kwam ik moe maar voldaan weer in Reusel aan.

Ik heb vandaag met een grote glimlach gereden, want ondanks dat die lamlul bij Motoport een belachelijk laag bedrag voor mijn scooter wilde geven, onder het mom van loopt niet, b merk, goeiekope troep, heb ik een topdag gehad. Het 125cc motortje heeft zelfs in België op de autobaan de 103 km per uur aangetikt. Dat was de eerste keer, dus eat your heart out, lamlul. Nou moet ik wel zeggen dat ik de wind in de rug had, bergaf ging, en Max Verstappen in mijn kielzog had. Maar dan nog, de 103 is een feit. Nu las ik dat Martin misschien nog bij onze vrienden langs wilde gaan. Zeker doen Martin, je zal er een warm welkom krijgen.
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Gebruikersavatar
Sympeter
Berichten: 482
Lid geworden op: 19 apr 2020, 15:17

Mooie dag gehad Marco zo te lezen.
Hier in Nieuwvliet was het ook mooi weer en we hebben er ook van genoten, zijn maar niet naar het strand-en
strandpaviljoen geweest want het is stervensdruk van de Duitsers.
Groeten Peter.
Gebruikersavatar
Tomosje
Site Admin
Berichten: 852
Lid geworden op: 15 apr 2020, 19:49

ik zou een weekentje daar ook graag mee maken.
en jou motor?
laat ze maar lullen die komt op de zelfde plekken als iemand met een 1250 bmw..
ter waarde van 10 van jou machine !
dat mensen zo stom zijn om andermans trots af te kraken en daarna voor de Hooftprijs weer te verkopen!
super scooter !verrassend comfortabel en nog snel ook voor 125 cc!
te koop voor slechts 4000 euro en met 13000km net ingereden !

zie deze tekst al onder jou motor staan.
lekker de eer aan jezelf houden.
ik reed woensdag achter een stel kawasaki s aan.. van die versis? geen idee hoeveel cc.
ook dikke offroad koffers extra benzine tank enz.
boenderden aardig door richting holten ik mooi aansluiten bij holten stopten ze in het centrum ik er omheen je zag ze kijken!
heu maar 250cc? zegt die een vrouw
ik yep automaat he! altijd het vermogen paraat en die 22 paarden mogen werken.
ze stak de duim omhoog!
Piaggio mp3 250 lt vetus sed novum.
Gebruikersavatar
henkhouet
Berichten: 918
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:08
Locatie: Hoofddorp

Wat heb jij een mooie dag gehad, Marco.
Jammer dat ik nog kapot was van mijn klus gisteren, anders had ik er ook op uit gegaan.
Maar een rit naar Heijenrath zullen we beslist nog wel eens maken .
Gebruikersavatar
martin66
Berichten: 462
Lid geworden op: 16 apr 2020, 07:00

Hoi marco
Leuke dag heb je er van gemaakt
Wie weet heijenrath toch maar eens weer in de groep gooien
Of er inderdaad zoveel animo is in de groep
Je had de pech dat het Pinksteren is zoveel fietsers daar nu
Ook bij motorrijders is het een populair daar in de weekenden nu
Ja jetx is een hele mooie 125 cc scooter
Groet Martin
Gebruikersavatar
Hans v.d. Kleij
Berichten: 536
Lid geworden op: 15 apr 2020, 22:44

Leuk dat je zo'n top dag hebt gehad en leuk om te lezen dat Angel en Juan ons niet zijn vergeten, leuk hoor, misschien zit er wel weer eens een weekendje in, zou leuk zijn, als het dezelfde prijs is als vorige keer zet ik gelijk mijn handtekening.
Wat goed te lezen dat je zo genoten hebt van je machine, laat die lam lul maar lullen, jij hebt genoten.
Gr Hans
Plaats reactie