• Beheerder
  •  
    Welkom op dit mooie & nieuwe forum!
    Op weg naar een mooi & nieuw begin!
     

Verslagen NH Polderlandschap tour 7 Mei 2022

Gebruikersavatar
Proudborough
Site Admin
Berichten: 157
Lid geworden op: 08 apr 2020, 10:56
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Voor iedereen die een verslagje wil schrijven of foto's wil posten van de tour van vandaag, gaat uw gang :D Ik zal zo even door mijn foto's browsen en ze uploaden.

De tour: NH Polderlandschapstour 7 Mei 2022
Gebruikersavatar
Proudborough
Site Admin
Berichten: 157
Lid geworden op: 08 apr 2020, 10:56
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Voor mij was er veel onduidelijkheid of ik deze tour mee zou gaan rijden aangezien ik de fiddle verkocht had, en nog geen motorrijbewijs heb. Maar uiteindelijk besloten om de tour lekker met de auto mee te gaan rijden. Nu dat ik in purmerend woon was het een echte thuiswedstrijd dus om 9.45 vertrok ik naar De Rijp waar het grootste gedeelte van de groep al stond te wachten. Na een paar nieuwe mensen ontmoet te hebben en de handen van oude vrienden die ik al te lang niet gesproken had geschud te hebben zijn we gestart met een kop koffie in de rijp waarna de tour kon beginnen. Het leek erop dat het begon te regenen maar dat hielt niet lang vol gelukkig en uiteindelijk werd het nog lekker weer ook.

Onder begeleiding van Bouke zijn we over prachtige dijkweggetjes geleid vanwaar gelukkig ook nog wat mooie bloemen te zien waren, misschien wel de laatste van 2022. Alleen zo jammer dat ik met de auto soms even mijn eigen route moest zoeken en dat de andere weggebruikers niet snapten dat ik er ook nog bij hoorde. Dus dit toertje heeft ervoor gezorgd dat ik even snel het gas ga open trekken om eindelijk mijn motorrijbewijs te halen :roll:

Tussen de middag hebben we gegeten bij lesdeuxponts waar we er ook helaas achterkwamen dat 1 van de voorbanden van Roelf's mp3 lek was. Gelukkig waren er een paar compressors aanwezig in de buddys en konden we hem snel oppompen. En toen kon de rit voortgezet worden in de richting van Edam langs de IJsselmeer dijk. Aangezien ik goed moe was en de koffie niet leek te helpen heb ik in Edam afscheid genomen van de groep en ben ik op huis aan gereden. Al met al was dit een hele geslaagde dag en het was leuk om weer eens een toer samen met leden van zowel de roadrunners als de vrije vogels te rijden. Dit smaakt naar meer dus laten we hopen op een met tours gevulde zomer 8-)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En wanneer Jur niet aanwezig is bij een tour houd ik de traditie om foto's te maken van mensen die foto's aan het maken zijn in stand :D
Afbeelding
"Not all those who wander are lost" - J.R.R. Tolkien
AGM CafeRacer lux. Aug 2016 0km - Aug 2017 6401km
Kymco G-Dink Juli 2017 200km - Jan 2020 25000km Dagrecord=369.1km (G-Dink)
Sym Fiddle 2 Feb 2020
Renault Clio3 Diesel
Afbeelding
Duckie
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 jan 2021, 16:35

Ahhhhhh, zie ik daar de 007 eend. Hihihihi jeugd
liefde

Duckie
Michael
Gebruikersavatar
henkhouet
Berichten: 922
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:08
Locatie: Hoofddorp

Ik lig om half 7 al wakker, en uiteindelijk sta ik om 7 op.
Het vrouwtje is al koffie aan het maken en twee Duitse boterhammen met gebakken eitjes.

Na het wassen en aankleden, het ontbijt, en een bezoek aan het toilet, vertrek ik richting de Rijp.

Bij Buitenhuizen neem ik de pont van 10 over 9, en rond de klok van 10 uur ben ik op het Jan Boonplein, waar al enige vrienden staan te wachten.

Het weer is prima om te touren, en nadat we eerst op een terrasje nog een kop koffie gedronken hebben, die ons aangeboden werd door de touroperator Bouke, vertrekken we met 13 scooters en een auto en beginnen aan de tour.

Dit stuk van Noord Holland is echt prachtig.
Pittoreske dorpjes, kleine paadjes, maar ook uitgestrekte bloembollenvelden trekken aan ons voorbij.

De plaats waar we gaan lunchen, heeft een terras gelegen aan het water, waar we met z'n allen plaats nemen.
Al snel zitten we gezellig te kletsen, en, wordt de lunch gebracht.
De meeste gaan voor een heerlijke uitsmijter, behalve Frank.

Wat is die jongen veranderd, hij is van de chocolademelk afgestapt, en verorberd een kipsaté.

Na de lunch moest er wat lucht in een van de voorbandjes van de driewieler van Roelf, want hier bleek een kleine lekkage in het ventiel te zijn ontstaan.
Gelukkig had iemand een handzaam automatisch pompje bij zich, zodat de klus snel geklaard was.

Niettemin vertrouwde Roelf er niet meer zo op en is maar direct aan zijn weg naar huis begonnen.
Toch nog een kleine 200 km.

De overige rijders vervolgden deze mooie tour, hebben nog even een stop gemaakt in Edam-Volendam, waar sommigen zich tegoed deden aan een ijsje.

Bij Spijkerboor namen er weer een paar vrienden afscheid, en met een laatste groepje van 6 rijders zijn we weer richting de Rijp gereden, waar we getankt hebben, en hier ook afscheid genomen hebben van Duckie.

De overgebleven 5 tourders zijn uiteindelijk op het eindpunt nog even iets gaan drinken, waarna we allemaal terug gingen naar huis of hotel.

Iets voor 8 uur in de avond stapte ik moe, maar voldaan, binnen bij mijn vrouwtje, en kon ik terugkijken op een meer dan geslaagde eerste tourdag met de club.

Bouke, bedankt voor je inzet, het was top.
Maar ook alle anderen, leuk dat jullie er waren.
Gebruikersavatar
boukeent
Berichten: 359
Lid geworden op: 27 jul 2020, 14:07
Locatie: DE RIJP

Iedereen bedankt,

Ik heb geen foto's gemaakt maar wel genoten van de groep.

Voor bereiding op deze tour was voor mij lastig omdat ik geen idee had hou afstand, snelheid en stopplekken zich zouden verhouden.

Om 9 uur moest ik nog even vuilnis in de ondergronds afval container gooien toen ik zag dat de eerste 2 deelnemers aan aanwezig waren. in mijn dorp is koffie en lekkers de eerst gelegenheid die open gaat en dat is om 10 uur.
ik heb even snel ook mijn scooter gepakt en de groep groeide gestaag.

Even na 10 uur hebben we koffie en sommige ook wat lekkers en we konden om 11 uur beginnen.

Eerste stukje lag mijn snelheid iets te hoog en die heb ik geprobeerd aan te passen.
Er waren een paar leden die wat brandstof wilde dus bij ursem even van de route afgeweken en korte stop gemaakt. Hier gelijk even de snelheid besproken en keuze gemaakt om te proberen om de snelheid op ongeveer 35 km te houden.

Nu kon de tour beginnen en via rustenburg, wogmeer, zuidermeer naar eerste plekje waar nog wat tulpen ongekopt waren. Hier even een foto moment genomen en ben gestrekt.

Daarna verder via de goorn en avenhorn naar oudendijk. timing was in mijn ogen perfect want we zaten geweldig op het terras aan de beemsterringvaart.

Nadat Roelf ons had verlaten zijn we richting edam gereden. Door lintdorp Beets, de dijk op bij schardam met uitzicht over ijsselmeer. Door dijkversterkingen aan de ijsselmeer dijk had ik de route al aangepast door af te slaan in etersheim met schooltje van dik trom door oosthuizen naar warder om weer uit te komen bij de ijsselmeerdijk. In Edam even gestopt voor mensen die een ijsje wilden en even benen strekken en kletsen. Anton en Frank gingen hun eigen weg en de groep ging richting middelie, kwadijk hobrede naar purmerend om langs het noordhollands kaneel te rijden naar spijkenboor.
Hier afscheid genomen van deel en we zijn via west en oost graftdijk terug in De Rijp.

Hier hebben we nog even nagezeten in onze plaatselijk snackbar De Walvis.

Ik heb genoten en was blij dat route klopte.

Het moeilijkste van de dag voor mij was het constant 35 (gps snelheid) te rijden.

nogmaals bedankt

Bouke
Kymco xtown 300i, 2018
Sym joymax z 300i, 2019
Gerard van H
Berichten: 133
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:09

Ik heb genoten van je tour Bouke , je had hem mooi uitgezocht en goed gereden voor ons , het zal moeilijk zijn geweest om 35 km te rijden met zo,n beest onder je billen.

Ik heb genoten en ben blij dat ik ondanks mijn pijnen toch ben gekomen , ook genoten van vrienden van de club .

Bedankt voor het organiseren en voorrijden , het was mooi

groet van mij gerard

[imAfbeeldingg][/img]
Bijlagen
20120101_032357.JPG
20120101_032357.JPG (5.93 MiB) 4879 keer bekeken
Gebruikersavatar
martin66
Berichten: 464
Lid geworden op: 16 apr 2020, 07:00

Hoi
Ik was dus vrijdag al op pad gegaan ben zo rond 9 uur vertrokken via friesland
Na de ketelbrug mooi langs het IJsselmeer naar lelystad gereden
Was om 3 uur ongeveer op mijn logeeradres leuke kamer met terrasje
Later wat contact gehad met john en besloten om samen te eten en nog door de rijp gelopen
Op de zaterdag onderweg weer met john afgesproken
Bij aankomst was gerard eral de rest druppelde binnen ook roelf was gekomen op de mp3
Lekker de dag samen getoerd met zijn allen bijgekletst frank maakte wat foto's
Eind van de dag nog een korte nazit gehouden met een paar mensen en op mijn
Had nog getankt 2,5 liter op 142 km
Terug op logeeradres alvast de route in de tom tom gezet
Was moe lag dus al vroeg te slapen
Zondag al op tijd wakker en zo rond 8 uur op pad gegaan op de dijk enkhuizen lelystad kennis gemaakt met zwermen vliegen beesten zaten overal in enop de scooter
Had het niet bepaald warm net na uffelte in de zon gaan zitten om op te warmen zo rond 2 uur weer thuis
Was een fijn weekend leuk om iedereen weer te zien en bij te kletsen
Op naar het volgende weekend vol gezelligheid in limburg
Groet Martin
Bijlagen
IMG-20220506-WA0050.jpeg
IMG-20220506-WA0050.jpeg (3.35 MiB) 4873 keer bekeken
20220506_194927.jpg
20220506_194927.jpg (5.95 MiB) 4873 keer bekeken
IMG-20220506-WA0018.jpeg
IMG-20220506-WA0018.jpeg (4.55 MiB) 4873 keer bekeken
20220506_194657.jpg
20220506_194657.jpg (5.74 MiB) 4873 keer bekeken
Gebruikersavatar
Tomosje
Site Admin
Berichten: 855
Lid geworden op: 15 apr 2020, 19:49

nou mijn lekke banden weekend (werden er zelfs 3!!!)
mij erg verheugend op dit weekend .
bedacht ik mij ergens de afgelopen week verhip Anton gaat niet mee terwijl dit voor hem best te doen zou zijn.
hem even gevraagd en hij had het helemaal niet gelezen.
nadat ik hem toch te advies van een leesbril heb gegeven besloten om op de 50cc s naar noord-holland af te reizen op zaterdag.
ik uiteraard de kymco ja zeg even een tijdje geen Christine meer..
Henk is constant confuus of ik het over de scooter of over Klaziena heb,,
nou niet om het een of ander de laatst genoemde staat toch een flink stuk hoger bij mij dan een brommer.
dus de kymco grand dink 50.. nagelopen banden gecheckt voor kon er een klein beetje bij achter was nog prima. olie enz.
spulletje s er in gelegd.
volgende dag moest ik haar even verplaatsen en plop plop heu?
voorband nagenoeg leeg
wat zullen we nu hebben.
nou na 3 pogingen om de band op spanning te houden de piaggio mp 3 maar klaargezet
zelfde rituel..
1 bandje kon wat bij..
Verdult die stond dus bij het restaurant op 0.5 b ar.. had in een bocht al een slinger gemaakt dacht aan grind of zo.
nou frank heeft met hulp van Danny s pomp de band weer op gepompt maar ja ik dacht kan beter maken dat ik thuis kom ..
zo gezegd zo gedaan.
de tour van Bouke was tot dat mommend echt heel mooi
zoals anderen omschreven mooie afwisselende route veel op de zelfde weg rijden voor alle soorten deelnemers wat nieuwe gezichten en vertrouwde gezichten gezien.
echt mijn complimenten.
nou met toch een bezwaard gevoel op huis aan Anton achterlatend..
wat ik niet fijn vond al hoe wel we op de heenweg ook veel apart hebben gereden, voelde het niet fijn.
nou ja dan maar voor het eerst de snelweg voor langere tijd op.
richting afsluitdijk.. cruisend met 110..
ik bedacht mij dat ik mijn oordoppen mee had genomen die toch ingedaan scheelt enorm.
. net voor de afsluitdijk de band gecheckt 0.8 bar er uit poeh..
nou de afsluitdijk over een paar km voor het einde van de dijk bij het tank station nogmaals een euro er aan besteed.. 0.5 bar.
even wat drinken ondertussen radio in de helm aan en eigenlijk begon ik er van te genieten. best veel motorrijders handje omhoog.. een Harly kwam mij voorbij en die keek even naar de mp3 handje met duimpje omhoog.
2 dames op van die cafe-racers in zeer strakke leren broeken haalden mij in.
tjonge toch best mooi dat motorrijden haha.
ter hoogte van Gorredijk weer gecheckt ..0.3 bar.
ik dacht nog toch vreemd ze blijft al harder dat is tegenstrijdig met een lek dat wordt toch steeds een beetje erger.
thuis gekomen lekker nazitten en ik bedacht mij dat ik in goed 2 uurtje s van Holland af ben komen rijden das toch erg vlot.
toen schoot mij door de kop dat ook mijn kruiwagen band iedere keer leeg liep afgelopen week.
ik eens denken wat is nou de overeenkomst dacht aan spijkers van de gesloopte schutting nee want de Kymco was niet van haar plek geweest.. ook de Piaggio waa de schuur niet uit geweest.
nou toen ging mij het licht branden de compressor..
ik dat ding aan en een witte doek gepakt de lucht spuit er aan pufje lucht nou was net een bloedneus allemaal roest water..
het stomme is ik heb een tijdje compressors nagekeken bij tank stations garage enz..
maar dit is dus gebrek aan onderhoud had de tank moeten afblazen met het onderste ventiel.. dan blaast ze alle zooi uit de druktank.
nou compressor gesloopt tank schoon gespoeld met tank reiniger.
nieuwe pakking geponst en hele spul weer in elkaar.
die draait ook weer en geeft schone lucht..
maar ga er wel een filter tussen zeten.
de kymco heeft niets meer verloren en de band van de kruiwagen is nu wel hard ook de mp3 heeft 3 harde pootje s.
al met al ben ik 3 dingen wijzer geworden dit weekend.
a) onderhoud je zooi goed.
b)een motor en een brommer samen een lange rit doen is eigenlijk niet te doen in nederland.
c) die mp3 begint mij toch onder de huid te kruipen nadat ik er serieus mee weg ben geweest.
geen olie verbruik geen koelwater verbruik redelijk benzine verbruik..
schitterende weg ligging want met 1 bar in 1 voorwiel was ik zeker op mijn plaat gegaan..
eigenlijk heb ik 4 dingen geleerd..
ik had misschien beter christine weg kunnen doen en de jet houden maar ja. het zij zo..
ik ga nog eens met de mp3 op pad..

bouke bedankt voor je fantastisch geregelde tourtocht!
mannen en vrouw van beide clubs bedankt voor de gezelligheid en support!
roelf


\
Piaggio mp3 250 lt vetus sed novum.
Gebruikersavatar
Tomosje
Site Admin
Berichten: 855
Lid geworden op: 15 apr 2020, 19:49

Afbeelding
Bijlagen
20220507_120547.jpg
20220507_120547.jpg (4.97 MiB) 4864 keer bekeken
20220507_085559.jpg
20220507_085559.jpg (5.68 MiB) 4864 keer bekeken
20220507_085530.jpg
20220507_085530.jpg (6.28 MiB) 4864 keer bekeken
IMG-20220507-WA0000.jpeg
IMG-20220507-WA0000.jpeg (3.23 MiB) 4864 keer bekeken
Piaggio mp3 250 lt vetus sed novum.
Gebruikersavatar
Hans v.d. Kleij
Berichten: 537
Lid geworden op: 15 apr 2020, 22:44

Mooie tour mensen ik heb genoten van de verslagen en jammer dat ik niet mee kon maar ik heb ook genoten van vakantie in Zweden met eigen gezin.
Bedankt voor het delen en wellicht tot ziens bij een volgende keer.
Gr Hans
Plaats reactie