• Beheerder
  •  
    Welkom op dit mooie & nieuwe forum!
    Op weg naar een mooi & nieuw begin!
     

Verslagen STCVV Groene Hart Tour 2021 zondag 22 augustus

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marco_61
Berichten: 986
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:14
Locatie: Reusel

Ga je gang. Ik ben benieuwd.
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Gebruikersavatar
Sympeter
Berichten: 482
Lid geworden op: 19 apr 2020, 15:17

Ik ook, lezen het e.e.a. vanavond wel denk ik. :D
Groeten Peter.
Gebruikersavatar
henkhouet
Berichten: 918
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:08
Locatie: Hoofddorp

Hoewel ik me niet had aangemeld, ben ik toch rond de klok van 9 uur richting Alphen aan de Rijn gereden, om deel te nemen aan deze tour.
Toen ik om kwart voor 10 arriveerde, waren de meeste deelnemers al aanwezig.

Natuurlijk heb ik me meteen bij de tourleider gemeld (Wouter), en gevraagd of hij er geen bezwaar tegen had dat ik mee zou rijden.
En zoals dat tussen bevriende clubs dan gaat, was dit natuurlijk geen probleem.

Waarvoor van hieraf nogmaals mijn dank.

De andere Roadrunners, zoals Hans, Harry, en John, waren al aan de koffie geweest, en kwamen weer naar buiten lopen.

Ik vind het een goede ontwikkeling, dat onze vriendenclub, zo nu en dan ritten met onze zusterclub organiseert, dit komt de diversiteit van de ritten en de deelnemers ten goede, terwijl we wel vasthouden aan onze eigen identiteit.
En de praktijk heeft al lang uitgewezen, dat dit succesvolle dagen zijn.

Meteen na mijn aankomst mocht ik de handen weer eens schudden van velen, die ik al een lange tijd niet meer had gezien.
Siem, Ard, Wouter, en naamgenoot Henk, leuk om weer eens met jullie op te trekken.

Maar natuurlijk ook alle anderen, die nieuw voor mij waren, maakten het een gezellig welkom.
Die vogels hebben best wel een warm nest.

Na het gebruikelijk geklets over scooters, USB aansluitingen, vario-ringen, en wat al niet meer, begon deze redelijk lange tour.
Het weer werkte behoorlijk mee, het was droog, en met een temperatuur van rond de 20 graden, ideaal om te touren.

Het is en blijft een imposant gezicht om zo'n sliert van scooters door het landschap te zien trekken.

Wouter had een mooie tour uitgezet, en je merkt ook wel dat hij dit soort ritten goed voorbereid.
Even waren we elkaar kwijt, reden een paar keer over dezelfde rotonde, en reden we een paar kilometer over een voor ons verboden fietspad, maar gelukkig werden we aan het einde van dit fietspad weer opgepikt door Wouter, die ons verder begeleidde.

We hadden even een momentje van onderbreking bij de roeibaan in Zevenhuizen, waarna we onze weg vervolgden naar eetcafe "Rust Wat" , in Nieuwerkerk aan de IJssel, om gezamenlijk een lunch te nemen.
Zoals vaker, hebben we hier wel even zitten lachen, om de gesprekken die we hadden.
Opvallend is, dat Roadrunners meer kletsen dan Vogels, in ieder geval deze Roadrunner.

Ik denk dat de kip behoorlijk overuren gemaakt heeft, en pijn in zijn achterste zal hebben, gezien de vele uitsmijters die hier besteld werden.

Na deze welkome pauze, werd de rit voortgezet.
Via prachtige landelijk gelegen paden, waar we telkens weer het tegemoetkomende verkeer op speciale passervlakken voorbij moesten laten, kwamen we dichter bij ons eindpunt.
Maar voor dat we daar waren, werd er nog even gestopt, om bij een ijscoboer, nog even wat calorieën tot ons te nemen.
Rond de klok van half 6 stonden we weer op het punt waar we 's-ochtends vertrokken waren.
En nadat ik iedereen de handen geschud heb, om ze te bedanken voor deze leuke dag, ben ik naar huis gereden.

Een half uurtje later stapte ik thuis van mijn scooter, na een totale afstand van 200 km te hebben gereden.
Nogmaals, iedereen bedankt voor deze leuke dag, en hopelijk tot een volgende keer.

En een speciaal woord van dank aan Wouter, voor het organiseren van deze tour.
De uitnodiging, dat ook Roadrunners deel mochten nemen, wordt zeer gewaardeerd.
Gebruikersavatar
Marco_61
Berichten: 986
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:14
Locatie: Reusel

Een waar woord Henk. We zijn allemaal mensen met dezelfde hobby. En dat we bij gelegenheid elkaar uitnodigen voor een tour maakt het rijden alleen maar mooier.

Ik vond het jammer dat ik er niet bij kon zijn. Volgend jaar beter.😉
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Gebruikersavatar
Hans v.d. Kleij
Berichten: 536
Lid geworden op: 15 apr 2020, 22:44

Voor mij startte de dag om 8.00 u met een ritje naar de sluis in Leidschendam waar ik met John, Henk en Harry had afgesproken om gezamenlijk naar Alphen te rijden, het was leuk om Henk weer te zien en te spreken en zijn nieuwe aanwinst te zien, zag er top uit, helaas voor Henk reed de scooter niet harder dan 45 en dus reden we heel relaxt naar Alphen waar we eerst aan de koffie gingen en daar ook veel bekende en onbekende gezichten te zien, ik vond dat erg leuk om hen weer na vele jaren weer te zien en te spreken.
Na enig gepraat zijn we achter Wouter aan gereden die er weer een fantastische tour van had gemaakt maar dat is hem wel toevertrouwd.
We hebben over voor mij wel bekende wegen en weggetjes gereden maar ik vond het fantastisch, ik heb genoten.
Na af en toe een stop gemaakt te hebben kwamen we weer rond 17.30 u weer terug in Alphen, waarbij we na afscheid van elkaar genomen en Wouter bedankt voor deze tour, zijn we weer richting Den Haag gereden en daar gingen John en ……. ik weet zijn naam niet meer, verder door naar Delft en Vlaardingen.
We hebben een top dag gehad met prachtig tourweer en met allemaal mensen die het touren hoog in het vaandel hebben staan, dat maakte het tot een topdag.
Rest mij nog iedereen te bedanken voor deze dag en zeker het feit dat we met 2 scooterclubs dit hebben gedaan en dat zegt ook iets over de sfeer onderling, ik hoop dat dit vaker zal/kan gaan gebeuren.
Dank allen voor het delen van deze verslagen.
Gr Hans
Gebruikersavatar
vulneratos
Berichten: 168
Lid geworden op: 14 jun 2020, 14:27
Locatie: Soesterberg

Ik ben blij dat er een mooie verstandhouding is gekomen. Ik kan alleen maar oordelen dat mensen die graag willen gewoon bij elkaar kunnen komen. Misschien dat er voor veel mensen hun ogen nu open gaan en nogmaals het is jammer dat er (laat ik het maar direct zeggen) een verkeerde beleid is bij ons voormalige club de STN.
Menig oprichters die ik spreek én zo ook menig (toenmalige) sponsors spreken van een hoge muur waar alleen éénrichtings verkeer is. Wel jammer dat dit zo moet lopen want het was een mooie opzet van de club voor alle scooter fanaten.
Ik ben blij dat we samen gezellig kunnen Touren en het voordeel hiervan is is dat er bijna altijd wel een tour gereden wordt die van hieruit of van de Vrije Vogels uit georganiseerd kan worden.
Ik hoop er volgende keer bij te zijn echter moet ik eerst even aan mijn situatie werken (menig leden weten wel waar ik over praat).
Heavy User 2013
Heavy User 2018
Dagrecord: 857km
Gebruikersavatar
martin66
Berichten: 462
Lid geworden op: 16 apr 2020, 07:00

Hoi
Leuke verslagen en inderdaad
leuk dat de clubs toch samen prima door 1 deur kunnen
Groet Martin
Gebruikersavatar
Hans v.d. Kleij
Berichten: 536
Lid geworden op: 15 apr 2020, 22:44

vulneratos schreef:
13 sep 2021, 14:01
Ik ben blij dat er een mooie verstandhouding is gekomen. Ik kan alleen maar oordelen dat mensen die graag willen gewoon bij elkaar kunnen komen. Misschien dat er voor veel mensen hun ogen nu open gaan en nogmaals het is jammer dat er (laat ik het maar direct zeggen) een verkeerde beleid is bij ons voormalige club de STN.
Menig oprichters die ik spreek én zo ook menig (toenmalige) sponsors spreken van een hoge muur waar alleen éénrichtings verkeer is. Wel jammer dat dit zo moet lopen want het was een mooie opzet van de club voor alle scooter fanaten.
Ik ben blij dat we samen gezellig kunnen Touren en het voordeel hiervan is is dat er bijna altijd wel een tour gereden wordt die van hieruit of van de Vrije Vogels uit georganiseerd kan worden.
Ik hoop er volgende keer bij te zijn echter moet ik eerst even aan mijn situatie werken (menig leden weten wel waar ik over praat).
Het is idd jammer van deze voormalige club.
Ik hoop je een keer weer te zien tijdens een tour, is al veel te lang geleden, uiteraard hangt dit af van je situatie, toch veel sterkte in je herstel Ton.
Gr Hans
Gebruikersavatar
Sympeter
Berichten: 482
Lid geworden op: 19 apr 2020, 15:17

Fijn om te lezen dat dit weer een mooie tour was en een ieder het naar zijn zin heeft gehad.
Groeten Peter.
Gebruikersavatar
Henk Roeleveld
Berichten: 52
Lid geworden op: 07 nov 2020, 18:06
Locatie: Scheveningen

Hans v.d. Kleij schreef:
13 sep 2021, 13:56
Voor mij startte de dag om 8.00 u met een ritje naar de sluis in Leidschendam waar ik met John, Henk en Harry had afgesproken om gezamenlijk naar Alphen te rijden, het was leuk om Henk weer te zien en te spreken en zijn nieuwe aanwinst te zien, zag er top uit, helaas voor Henk reed de scooter niet harder dan 45 en dus reden we heel relaxt naar Alphen waar we eerst aan de koffie gingen en daar ook veel bekende en onbekende gezichten te zien, ik vond dat erg leuk om hen weer na vele jaren weer te zien en te spreken.
Na enig gepraat zijn we achter Wouter aan gereden die er weer een fantastische tour van had gemaakt maar dat is hem wel toevertrouwd.
We hebben over voor mij wel bekende wegen en weggetjes gereden maar ik vond het fantastisch, ik heb genoten.
Na af en toe een stop gemaakt te hebben kwamen we weer rond 17.30 u weer terug in Alphen, waarbij we na afscheid van elkaar genomen en Wouter bedankt voor deze tour, zijn we weer richting Den Haag gereden en daar gingen John en ……. ik weet zijn naam niet meer, verder door naar Delft en Vlaardingen.
We hebben een top dag gehad met prachtig tourweer en met allemaal mensen die het touren hoog in het vaandel hebben staan, dat maakte het tot een topdag.
Rest mij nog iedereen te bedanken voor deze dag en zeker het feit dat we met 2 scooterclubs dit hebben gedaan en dat zegt ook iets over de sfeer onderling, ik hoop dat dit vaker zal/kan gaan gebeuren.
Dank allen voor het delen van deze verslagen.
Gr Hans
Mooi verwoord Hans, het was leuk om met jullie op te rijden. En bekende en nog onbekende mensen te zien, en al was ik niet de snelste die dag ik heb er toch van genoten. Inmiddels is de Jet 14 gekieteld, dus dat is ook opgelost. :D Graag tot een volgende toer. ;)
Groeten Henk Roeleveld
Henk Roeleveld - Sym Jet 14 E4
Plaats reactie