• Beheerder
  •  
    Welkom op dit mooie & nieuwe forum!
    Op weg naar een mooi & nieuw begin!
     

Verslag Un rundje dur Brabant.

Gebruikersavatar
Marco_61
Berichten: 987
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:14
Locatie: Reusel

Gisteren was het zover. Mijn tourtocht stond op het programma. Ik was al heel vroeg wakker, om de laatste voorbereidingen te treffen. Ik moest nog wat lootjes maken, en nog even de route bekijken, om te zien of alle wegen open waren. Dat was nog niet 100% zeker, want rond Veldhoven zijn er nogal wat wegomleidingen. Maar alles was nog groen, dus ik kon met een gerust hart naar het beginpunt rijden.

Omstreeks 9:30 uur, kwam ik aan bij de buitenman. Onderweg kwam ik Gerard, en Steven tegen, en Reyn stond al te wachten bij de poort. Gevieren gingen wij naar binnen, om plaats te nemen op het terras, in afwachting van de rest. Die kwamen na korte tijd ook aangereden, zodat we rond 10:00 uur compleet waren. Na een lekker koffie of thee en een worstenbroodje, gaf ik het startsein, en gingen we op pad. Het was vrij bewolkt, maar met een aangename temperatuur.
Rijdend door kleine dorpjes, en uitgestrekte bossen en weilanden, reden we naar eetcafé de koperen teut, ons eerste rustpunt voor een drankje. We zijn hier niet al te lang gebleven, daar we een strak schema hadden. De lunchplek wachtte al op ons. Dus na een half uur werden de scooters weer gestart, behalve die van Harry, want die stond nog stationair te draaien. Iets wat zowat heel de dag gebeurde, want de benzine was nu lekker goedkoop......denk ik.
Via Luyksgestel en Borkel en Schaft, stopten we bij eetcafé Zomerhof om te lunchen. De boerenomelet was favoriet. Ik denk vanwege de stukjes boer die erin zaten.

Nadat iedereen afgerekend had begon het derde deel van de tour. Via Valkenswaard, Westerhoven, en Riethoven, kwamen we aan in Veldhoven. Hier heb ik een klein schietgebedje gemaakt, in de hoop dat ik niet hoefde te keren met de sliert scooters, wegens een opgebroken weg. Maar dat was gelukkig niet het geval, en na een tijd kwamen we aan bij de Oerse molenbakker. Daar waren 2 picknicktafels gereserveerd op de speelweide. Hier trakteerde ik iedereen op een reuze appelflap en een drankje.
De lootjes haalde ik vlug uit de scooter, want hier was ik van plan een prijs te verlootten. Dat was een reuzenflap van ik denk 1 kilo.
Natuurlijk won diegene die hem eigenlijk helemaal niet wilde winnen, Gradje. Hilariteit alom.

Na de nodige lachsalvo's en drankjes, was de finale van de tour aangebroken. Van hieruit was het nog een goede 48 kilometer tot ons einddoel. Lunch en diner café, Bojo's in Lage Mierde. Hier kwamen we om 17:30 uur aan, waar we plaatsnamen op het terras om nog wat na te praten. We hadden het heel de dag droog gehouden, op een paar spetters na, maar nu begon het toch te miezeren. Langzaamaan ging ieder hun eigen weegs, totdat alleen ik en Henk nog over waren.
Wij besloten hier maar te dineren. Het begon steeds harder te regenen, zodat we genoodzaakt waren om naar binnen te gaan.
Om 21:00 uur besloten we, ondanks de regen, om toch maar naar huis te rijden. Ik naar Reusel, en Henk naar Den Bosch. Dus de regenpakken aan, afscheid nemen, en rijden. Onderweg kwam ik er achter dat mijn regenbroek niet geheel waterdicht was. Dat, of ik heb in mijn broek zitten te piesen, maar mijn hele reet was kletsnat. Dus dat wordt weer een ritje naar de MKC, of Louis in Tilburg.

Samengevat: Ik heb met 12 gestoorden een tourrit gemaakt van 129 kilometer, we zijn 2 kilo aangekomen van al dat gevreet( bourgondisch Brabant), en Harry is de enige die ongeveer 20 liter benzine verstookt heeft, en een flinke kaalslag in de natuur teweeg gebracht heeft hier in de omgeving, vanwege zijn uitlaatgassen.
Ik vond het een topdag, en wil iedereen nogmaals bedanken voor het meerijden, en de gezelligheid.

P.S. Ik heb geen foto's gemaakt(tourleider), en Martin had niet veel zin om clubfotograaf te spelen. Maar Bouke heeft een paar filmpjes, en Patrick heeft de foto's, die hij zeker te weten hier gaat plaatsen.
Laatst gewijzigd door Marco_61 op 11 jul 2021, 16:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Gebruikersavatar
boukeent
Berichten: 359
Lid geworden op: 27 jul 2020, 14:07
Locatie: DE RIJP

Nog wat foto's dat groep langs kwam.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bouke
Kymco xtown 300i, 2018
Sym joymax z 300i, 2019
Reyn Schuurmans RIP
Berichten: 104
Lid geworden op: 15 apr 2020, 22:17

Het was een geslaagde dag en een mooie rit.
Ook de weergoden waren ons gunstig gezin.
Marco bedankt voor een mooie rit.
Verder iedereen bedankt voor een geslaagd/gezellige dag.
Gebruikersavatar
boukeent
Berichten: 359
Lid geworden op: 27 jul 2020, 14:07
Locatie: DE RIJP

Mijn filmpjes op youtube.





bouke
Kymco xtown 300i, 2018
Sym joymax z 300i, 2019
Gebruikersavatar
henkhouet
Berichten: 918
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:08
Locatie: Hoofddorp

Ja, aan het complete verslag van Marco, heb ik niks meer toe voegen.
Wat was het een mooie tour, en wat heb ik genoten van jullie gezelschap.

John, heel erg bedankt voor de unieke sleutelhanger, ik heb hem met trots aan mijn sleutelbos gedaan.

Patrick, bedankt voor de heerlijke worstenbroodjes, ik zit er op dit moment van te eten.

Gerard, bedankt voor de koffie tijdens onze korte pauze bij de koperen teut.
De volgende keer van mij, hè.

En Reyn, jij hebt alle drankjes voor je rekening genomen op het eindpunt.
Bedankt vriend, Ik waardeer het enorm.

En natuurlijk Marco, die ons allemaal heeft voorzien van zoveel lekkers, en ons een prachtige tourdag heeft bezorgd.

Dank, dank en nog eens dank, voor deze schitterende ontmoeting, en mijn respect voor een ieder die van zover waren gekomen.

Vrienden, hopelijk weer tot gauw, want het smaakt naar meer.
Gebruikersavatar
martin66
Berichten: 462
Lid geworden op: 16 apr 2020, 07:00

Mijn verslag staat nu op de goede plek
Altijd leuk om verslagen te lezen
Laatst gewijzigd door martin66 op 12 jul 2021, 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
martin66
Berichten: 462
Lid geworden op: 16 apr 2020, 07:00

Hoi
Hier kort verslagje van mijn weekendje Brabant
Vrijdag zo rond 8.30 vertrokken .Bij assen reed de scooter niet echt geweldig de .De dealer gebeld effe gewacht en weer verder
Het ging weer
Redelijk vaak gestopt die dag ben via olst gegaan effe een tankkoepel gezien mooie route dank zij rooelf
Toen op arnhem aan ging best redelijk
Eindhoven bij daglicht gezien dwars door het centrum gekomen tussen 3 en 5 moet je daar niet zijn
uiteindelijk bij het B en B aangekomen savonds nog wat gelopen en gegeten
Zaterdag op naar lage mierde onderweg nog effe de tank volgegooid
Hartelijk ontvangen door Marco en de rest van de club
Toen op pad weet niet wat het is in brabant maar de scooter reed erg zuinig de hele dag
Veel leuke dingen gezien lekker het buikje rond gegeten
tegen 18.30 weer naar de B n B was net voor de hoosbui binnen nog
Tas ingepakt wilde zondag redelijk op tijd weg
Nog effe de route gepland via google en overgezet op mijn Tom Tom
Zondag goed ontbijt en op pad
Wat een genot amper verkeer
Nog effe dommelsch fabriek gezien ook de daf fabriek
Eindhoven gemeden op arnhem aan en zo door naar apeldoorn gerdeen via de posbank heet dat geloof ik
In arnhem de dans ontsprongen van de regen helaas in apeldoorn niet hup regenpak aan
kon amper 25 rijden door naar zwolle had regenpak weer uitgedaan
In de weilanden op weg naar zwarts;uis werd het erg donker dan maar weer aan dat zweetpak het ging behoorlijk te keer
Daarna werd het droog en warm en ja zweetpak werd een sauna dus maar weer uit
In groningen zo rond 5 uur aangekomen
En bijna 800 km op de teller
Marco nogmaals bedankt voor het organiseren van deze leuke toer
Mooi dat een kleine club zoveel mensen op de been kan brengen Gradje zal nog wel vol zijn
En de rest die er was het was gezellig en voor Herhaling vatbaar
Groet Martin
Bijlagen
Brabant 6.jpg
Brabant 6.jpg (208.95 KiB) 3179 keer bekeken
Brabant 5.jpg
Brabant 5.jpg (516.52 KiB) 3179 keer bekeken
Brabant 4.jpg
Brabant 4.jpg (646.14 KiB) 3179 keer bekeken
Brabant 3.jpg
Brabant 3.jpg (443.7 KiB) 3179 keer bekeken
Brabant 2.jpg
Brabant 2.jpg (549.33 KiB) 3179 keer bekeken
Brabant 1.jpg
Brabant 1.jpg (451.65 KiB) 3179 keer bekeken
Gebruikersavatar
Hans v.d. Kleij
Berichten: 536
Lid geworden op: 15 apr 2020, 22:44

Wat een prachtige verslagen heb er van genoten, altijd leuk om te lezen, bedankt voor het delen.
Gr Hans
Gebruikersavatar
Sympeter
Berichten: 482
Lid geworden op: 19 apr 2020, 15:17

Vanmiddag weer eens lekker op de Sym gestapt voor een ritje.
Tilburg-Waalwijk-Heusden-Herpt-Heesbeen-Bokhoven-Engelen.
Op de dijk bij Engelen even gepauzeerd en naar de scheepvaart in de Maas gekeken het was er druk met de pleziervaart. Toen weer verder naar Den Bosch-
Cromvoirt-Helvoirt-Udenhout-Berkel Enschot-Tilburg.
Groeten Peter.
Gebruikersavatar
Marco_61
Berichten: 987
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:14
Locatie: Reusel

Een mooi stuk gereden Peter. Ook ik ben vandaag een stuk langs de Maas gereden, en door de Biesbosch. Samen met Gerard, die de route uitgezet had.
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Plaats reactie