• Beheerder
  •  
    Welkom op dit mooie & nieuwe forum!
    Op weg naar een mooi & nieuw begin!
     

2 motorinrij en test dagen!

Gebruikersavatar
Tomosje
Site Admin
Berichten: 852
Lid geworden op: 15 apr 2020, 19:49

dag mensen.
ik heb zoals jullie weten een vervelend probleem overgehouden aan de kerkhoven toertocht.
namelijk het toenemende olie verbruik van de motor.
nou en wat doe je met zieke kinderen juist daar ga je mee naar de dokter ..
in dit geval metselaar scooters in Hollandscheveld.
daarmee overlegd en na nog een rit gemaakt te hebben om te testen bleek het olie verbruik allen maar toe te nemen.
nu kunnen wel allerlei vermoedens uitspreken over hoe het heeft kunnen gebeuren en iedereen betrokken heeft er gewoon geen antwoord op.
en ook zijn er net zoveel meningen als oplossingen !
maar oplossingen daar hebben we meer aan!
immers een scooter is om plezier mee te hebben niet om je zorgen over te maken.

dus heeft metselaar de motor uit elkaar gehaald en er nieuwe klepseals en een nieuwe zuiger met veren in geplaatst.
ik kreeg de opdracht de eerste 100km effe rustig aan te doen en vooral te variëren in toeren..
zo gezegd zo gedaan en de scooter weer ingereden alsof hij nageltje nieuw was .

afgelopen vrijdag de route voor de drie provinciën toertocht een flink stuk voor gereden en dat stuk is prachtig.!
denk al met al 1 km fietspad..
lekker rustig rijdend toeren makend gas los even optrekken enz.
vernam al dat er voor mijn gevoel meer pit in zat.
87km gereden de dealer had er zelf ook ruim 20km mee gereden .
dat waren dan de eerste 100 ruim..

zaterdag had ik een vergadering in Ugchelen net na Apeldoorn vanuit het noorden gezien dan .
en alhoewel we eerst het plan hadden om met ons drieën te gaan besloten de dames dat ze liever thuis bleven.
ik vroeg kan ik dan op de scooter gaan?
ja hoor eten we patat en red jij je onderweg maar.
oké !
zo gezegd zo gedaan en om 8.45 uur vertrokken
rustig rijdend richting Appelscha af en toe haar even doortrekkend om haar nog wat meer los te rijden.
ook wat stukken in constante snelheid gereden.. km tje 50 dan eens 45 dan 35 ook eens 60 even tot 20 tellen dan weer gas rustig terug en met ongeveer 50 toerend door Drenthe en Friesland.
heerlijk toerweer!

via Appelscha en Meppel Zwartsluis en Hasselt naar Zwolle en op dat mooie dijkweggetje maar eens gekeken wat er qau snelheid in zat..
nou ruim voldoende.
alhoewel ik de motor meer vind leven zeg maar het geluid is erg anders.
de beleving ook, je voelt nu dat de motor werkt !
dat vind ik overigens een voordeel hoor.
via het Apeldoorns kanaal en Apeldoorn zelf naar Ugchelen gereden alwaar we een zeer nuttige en tevens gezellige vergadering hebben gehad.

toen weer terug naar het noorden.
ik bedacht mij dat het best lang geleden is dat ik via Deventer ben gereden.
dus koerste ik op Deventer aan via Teuge en Twello en daar ergens zag ik een enorme rookpluimrechts van mij
thuis even opgezocht bij een afval verwerker stond en bult afval in de brand.
gelukkig geen huis o,i,d. daar ben ik dan weer dankbaar voor vreselijk om op zo manier alles te verliezen! of erger.

maar goed ik door Deventer en omhoog grofweg richting Dalfsen aanhoudend ben daar goed bekend dus eens links eens rechts de navigatie op compas en op noord/noordoost aankoersend heel mooi.
kwam bij het station van Dalfsen langs en door richting Nieuwleusen echter bij rollenCate de n377 over gestoken en door het bosgebied de zwarte dennen .

daarna IJhorst ,De Wijk, Koekange en Koekange veld richting Ruinen eerst nog bij Ruinerweide de n375 over gestoken ten slotte Oldenhave en Ruinen.
Daarna Ansen Westeinde en Dwingeloo.
om daarna via Leggeloo en Geeuwenburg bij de n 371 uit te komen. dan even weer Appelscha Haulerwijk enz.
nog even gegeten in Appelscha.
erg mooie rit ruim over de 300km gegaan
scooter rijdt fantastisch en vanochtend het oliepeil bekeken volgens mij exact het peil als 400+ km terug.
dus alhoewel ik de vingers gekruist hou lijkt het goed te zijn..
groet
roelf
Piaggio mp3 250 lt vetus sed novum.
Gebruikersavatar
Tomosje
Site Admin
Berichten: 852
Lid geworden op: 15 apr 2020, 19:49

Wat foto s onder andere de ijssellinie
Bijlagen
IMG-20210703-WA0010.jpeg
IMG-20210703-WA0010.jpeg (3.07 MiB) 3101 keer bekeken
20210703_160503.jpg
20210703_160503.jpg (5.17 MiB) 3101 keer bekeken
IMG-20210703-WA0004.jpeg
IMG-20210703-WA0004.jpeg (5.5 MiB) 3101 keer bekeken
Piaggio mp3 250 lt vetus sed novum.
Gebruikersavatar
Tomosje
Site Admin
Berichten: 852
Lid geworden op: 15 apr 2020, 19:49

Nog een paar.
Bijlagen
IMG-20210703-WA0006.jpeg
IMG-20210703-WA0006.jpeg (3.66 MiB) 3099 keer bekeken
IMG-20210703-WA0008.jpeg
IMG-20210703-WA0008.jpeg (3.61 MiB) 3099 keer bekeken
20210703_160513.jpg
20210703_160513.jpg (6.67 MiB) 3099 keer bekeken
Piaggio mp3 250 lt vetus sed novum.
Gebruikersavatar
Burt Munro
Berichten: 34
Lid geworden op: 12 jun 2021, 07:52
Locatie: IJsselstein

Lekker dat t goed is afgelopen met de Sym , enjoy !
Meer is minder ....
Gebruikersavatar
Marco_61
Berichten: 987
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:14
Locatie: Reusel

De Jetjes zijn prachtige machines om mee te rijden. De mijne is terug naar de dealer geweest, omdat hij niet zo lekker reed. Rolletjes vervangen door sliders, en de sproeier iets geruimd, en dat ding trekt nu als een malle. Benzineverbruik is wel iets toegenomen, maar daar heb ik een bult trekkracht voor teruggekregen. Jij blij, ik ook blij.🙂🙂
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Gebruikersavatar
Tomosje
Site Admin
Berichten: 852
Lid geworden op: 15 apr 2020, 19:49

Ja das waar ze rijden echt fijn.
Mijne is verder origineel.
Er is maar 1 dingetje soms van zeg 45 naar sneller duurt het even.. maar das meer gevoelsmatig op de teller zie het wel degelijk.oplopen
Piaggio mp3 250 lt vetus sed novum.
Gebruikersavatar
boukeent
Berichten: 359
Lid geworden op: 27 jul 2020, 14:07
Locatie: DE RIJP

Marco_61 schreef:
04 jul 2021, 17:28
De Jetjes zijn prachtige machines om mee te rijden. De mijne is terug naar de dealer geweest, omdat hij niet zo lekker reed. Rolletjes vervangen door sliders, en de sproeier iets geruimd, en dat ding trekt nu als een malle. Benzineverbruik is wel iets toegenomen, maar daar heb ik een bult trekkracht voor teruggekregen. Jij blij, ik ook blij.🙂🙂
trekkracht hebben jullie wel nodig tijdens sissi tour. gezien de hotels kost reis al genoeg en dan die paar euro voor extra benzine er nog wel bij.

Mijn xtown gaat woensdag naar dealer voor grote beurt en krijgt hopelijk wat extra pit door middel van andere rollers en misschien vario. tevens gelijk nieuwe city grip 2 en waarschijnlijk nieuwe accu.
Bouke
Kymco xtown 300i, 2018
Sym joymax z 300i, 2019
Gebruikersavatar
Marco_61
Berichten: 987
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:14
Locatie: Reusel

boukeent schreef:
04 jul 2021, 17:50
Marco_61 schreef:
04 jul 2021, 17:28
De Jetjes zijn prachtige machines om mee te rijden. De mijne is terug naar de dealer geweest, omdat hij niet zo lekker reed. Rolletjes vervangen door sliders, en de sproeier iets geruimd, en dat ding trekt nu als een malle. Benzineverbruik is wel iets toegenomen, maar daar heb ik een bult trekkracht voor teruggekregen. Jij blij, ik ook blij.🙂🙂
trekkracht hebben jullie wel nodig tijdens sissi tour. gezien de hotels kost reis al genoeg en dan die paar euro voor extra benzine er nog wel bij.

Mijn xtown gaat woensdag naar dealer voor grote beurt en krijgt hopelijk wat extra pit door middel van andere rollers en misschien vario. tevens gelijk nieuwe city grip 2 en waarschijnlijk nieuwe accu.
Bouke
Ja dat is zo. Elk extra beetje trekkracht is meegenomen. En dat hij wat meer benzine verbruikt vind ik niet erg. Misschien een paar dubbeltjes meer per tankbeurt.

Dat je xtown wat meer sjoem krijgt zal je wel merken. En de city grip 2 zijn fijne banden. Die zitten er bij mij ook onder.
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Gebruikersavatar
boukeent
Berichten: 359
Lid geworden op: 27 jul 2020, 14:07
Locatie: DE RIJP

Marco_61 schreef:
04 jul 2021, 18:28
boukeent schreef:
04 jul 2021, 17:50
Marco_61 schreef:
04 jul 2021, 17:28
De Jetjes zijn prachtige machines om mee te rijden. De mijne is terug naar de dealer geweest, omdat hij niet zo lekker reed. Rolletjes vervangen door sliders, en de sproeier iets geruimd, en dat ding trekt nu als een malle. Benzineverbruik is wel iets toegenomen, maar daar heb ik een bult trekkracht voor teruggekregen. Jij blij, ik ook blij.🙂🙂
trekkracht hebben jullie wel nodig tijdens sissi tour. gezien de hotels kost reis al genoeg en dan die paar euro voor extra benzine er nog wel bij.

Mijn xtown gaat woensdag naar dealer voor grote beurt en krijgt hopelijk wat extra pit door middel van andere rollers en misschien vario. tevens gelijk nieuwe city grip 2 en waarschijnlijk nieuwe accu.
Bouke
Ja dat is zo. Elk extra beetje trekkracht is meegenomen. En dat hij wat meer benzine verbruikt vind ik niet erg. Misschien een paar dubbeltjes meer per tankbeurt.

Dat je xtown wat meer sjoem krijgt zal je wel merken. En de city grip 2 zijn fijne banden. Die zitten er bij mij ook onder.
Huidige kenda zijn erg aan vervanging toe en zijn qua wegligging niet mijn voorkeur. De xtown gebruik ik voor woonwerk dus dan is weg contact wel lekker. Dat ik iets meer vlotheid wil heeft te maken met invoegen cq oprijden van wegen. In vergelijk met joymax is xtown relatief traag. Top hoeft niet hoger dan pak ik wel joymax.

Bouke
Kymco xtown 300i, 2018
Sym joymax z 300i, 2019
Gebruikersavatar
martin66
Berichten: 462
Lid geworden op: 16 apr 2020, 07:00

Marco_61 schreef:
04 jul 2021, 17:28
De Jetjes zijn prachtige machines om mee te rijden. De mijne is terug naar de dealer geweest, omdat hij niet zo lekker reed. Rolletjes vervangen door sliders, en de sproeier iets geruimd, en dat ding trekt nu als een malle. Benzineverbruik is wel iets toegenomen, maar daar heb ik een bult trekkracht voor teruggekregen. Jij blij, ik ook blij.🙂🙂
Weet je ook welk gewicht sliders er nu inzitten
En verbruik zal denk ik wel meevallen
Groet martin
Plaats reactie