• Beheerder
  •  
    Welkom op dit mooie & nieuwe forum!
    Op weg naar een mooi & nieuw begin!
     

probeer rit door een fris maar prachtig friesland

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tomosje
Site Admin
Berichten: 851
Lid geworden op: 15 apr 2020, 19:49

goede avond heren en dame s.
ik ben druk doende de sym toerklaar te maken
en ook dat ik er met mijn brakke lichaam een dag op kan zitten.
ik heb even met de gedachte gespeeld Christine mee te nemen naar de kerkhoven toertocht maar nee doen we maar niet.
of het moet een noodgeval zijn.. dan is het fijn dat er nog eentje staat.
nu heb ik een schapenbont gekocht speciaal voor buddyseats en die geprobeerd.. nou ipv een 45 minuten duurde het nu 1,5 uur voor ik niet meer wist hoe te zitten
zere rug en kont lamme benen schouder s pijnlijk. nou ja dat was dus niet goed.
nu zag ik dat er een rits in de schapenvacht zit. en ja hoor is net een soort kussensloop zeg maar!
ik een hoofdkussen uit de kast een texelaar dus waar Texels wol in zit.
rits open vullen maar een paar handen vol wol in het schapenbont gedaan ..
nou zit nu net een 1.5 cm hoger benen in de goede positie stuur toch weer versteld ook de schouder s oke !
met opzet 195 km gereden zonder niergordel!
en.. yes ook dat afgevinkt!
dan mijn gevoelige derriere!
ook die vond het reizen op een texelaar een zeer aangename ervaring!
dus al met al is het zeer veel beter geworden.
natuurlijk erg blij mee !

en zeg gelijk (voor de mensen het zeggen )kom ik ergens een erg mooie na 2011 grand dink tegen kan het wezen dat ik gek ga doen...
ben er met Christine achter gekomen dat dat mijn ideale zit en tourpositie is..!

dan de rit door het prachtige weidse Friesland.
ik ben thuis weg gereden en dacht ineens verhip zou nog eens naar Anton zijn werk rijden. de route naar Sneek is erg mooi.
gevraagd ja hoor koffie om 12.00 uur oke nou gaan we.
lekker gereden en zo uit mijn hooft richting Sneek erg mooi voor de wind dus als de bandweer heerlijk!
vlak voor Sneek via de Pole ! richting het industrie terrein waar Anton werkt.
daar iets te vroeg aan gekomen dacht ga even tanken... grijp naar mijn kontzak om de portemonnee te pakken .. niks ..
oei dan slaat je hart even 2 keer over.
fuck! gelijk naar huis gebeld waar mijn vermoeden werd bevestigd !
zat dus nog gewoon in mijn andere spijkerbroek vergeten mee te nemen oen die ik ben!
geen punt zei Anton hier duwt zijn pasje in de zelf bedieningspomp en ik kon tanken alhoewel de meter diep in het rood stond nog geen 5 liter.. ik zou thuis gekomen zijn met de rest van de tankinhoud.
gelukkig hoefde dit door Anton zijn gebaar niet!
thuis na het eten gelijk natuurlijk terug gestort!
Anton nogmaals bedankt!

nou na de koffie werd het weer tijd voor Anton om wat te doen en voor mij om richting Niekerk te toeren.
stukje richting Bolsward gereden en toen eigenlijk van kerk toren naar kerktoren.
tot er na een kerk toren een flink bord op de weg stond.. met dat ronde bord rode rand witte kern..
een mevrouw was in de tuin bezig en zij gelijk nee ook niet met de motor er ligt een brug uit..

oke dan maar de navigatie op Niekerk.
en eigenlijk per ongeluk nog een erg mooi stuk van Friesland gezien.
uiteindelijk zag ik dat de route leeuwaren zou doorkruizen en toen een stukje weg mij goed bekend door Wergea gereden dit had ik ook op de heenweg gereden. na dit dorp via Garijp It Witveen enz naar Niekerk.

195 km meer op de teller gemiddeld verbruik 1 op 45.
nou gezien het motortje echt heeft moeten werken met die straffe wind vind ik het prima zo..
al met al een zeer geslaagde dag al baalde ik wel dat ik niet even een visje kon kopen in Wergae.
nou ja had broodje s mee dus verhongerd ben ik niet!
thuis gekomen even met Klaziena gebabbeld toen ging die naar een cliënt en ik een bakje koffie en de Sym schoongemaakt en natuurlijk afgedroogd.
die staat weer schoon in de schuur.

Roelf
Piaggio mp3 250 lt vetus sed novum.
Gebruikersavatar
Tomosje
Site Admin
Berichten: 851
Lid geworden op: 15 apr 2020, 19:49

Hier wat foto s
Bijlagen
IMG-20210428-WA0002.jpeg
IMG-20210428-WA0002.jpeg (3.54 MiB) 2715 keer bekeken
IMG-20210428-WA0004.jpeg
IMG-20210428-WA0004.jpeg (5.55 MiB) 2715 keer bekeken
IMG-20210428-WA0008.jpeg
IMG-20210428-WA0008.jpeg (4.82 MiB) 2715 keer bekeken
IMG-20210428-WA0010.jpg
IMG-20210428-WA0010.jpg (996.76 KiB) 2715 keer bekeken
Piaggio mp3 250 lt vetus sed novum.
Gebruikersavatar
Marco_61
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:14
Locatie: Reusel

Ik kan ook geen lange tijd op mijn zadel zitten zonder rugpijn te krijgen. En dat ligt niet aan de Jet. Had dat met de vespa ook.
Heb toen van Patrick zijn airhawk overgenomen die hij toch niet gebruikte. Die was nog splinternieuw. Scheelt een slok op een borrel. Zit heerlijk nu.

Maar je hebt weer een mooie tour gemaakt, en gezellig kunnen ouwehoeren met Anton Damwijk. Was er vandaag ook mooi weer voor.
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Gebruikersavatar
henk
Berichten: 139
Lid geworden op: 18 apr 2020, 10:55
Locatie: Assen

mooi ritje Roelf gr Henk
Sym Jet 14 50cc
Gebruikersavatar
Tomosje
Site Admin
Berichten: 851
Lid geworden op: 15 apr 2020, 19:49

anton heeft voor de langere ritten ook een soortgelijk geval onder zijn achterwerk..
zijn volgens mij meer die er last van hebben,
maar in de grand dink hoogtij dagen waren daar zelfs mensen bij die alsnog en nog luxer zadel of hem lieten verbouwen haha dus tja...
was erg mooi weer wel fris en erg straffe noorderwind.
maar de jet vind persoonlijk erg sterk met tegen wind blijft altijd boven de 50 op de teller nou dat vind ik erg knap!
Piaggio mp3 250 lt vetus sed novum.
Gebruikersavatar
Patrick
Berichten: 182
Lid geworden op: 02 mei 2020, 18:02
Locatie: Helmond

Mooi verslag met leuke foto's
Kymco New Dink van september 2011 58783 km op de teller
Sym Jet 14 Euro 5 van april 2021 398 km op de teller
Plaats reactie