• Beheerder
  •  
    Welkom op dit mooie & nieuwe forum!
    Op weg naar een mooi & nieuw begin!
     

watertrappelrit(lichtjesroute)

Plaats reactie
ROADHOGG

men schrijve Zaterdag den 26e September 2020; ondanks een weerschvoorspelling des doodsch hebben verschillende Leden van de VTC zich eraan gewaagd om de rit naar Eindhoven te maken om deel te nemen aan de lichtjesroute.
de avond begon met een berichtje van Hans vd K om 18.15 dat hij en John al bij Restaurant 'The Prince' zaten te genieten van een heerlijke maaltijd, ik zat op dat moment nog te wachten op Gerard van H die nog 3 Min. van mij weg was.
Nadat Gerard arriveerde hebben we snel zijn Grand Dink uitgeladen en ons met gezwinde spoed richting het Wilhelminaplein begeven. na een begroeting hebben we de Heren de kans gegeven om ff rustig hun maaltijd te verorberen en zijn we buiten op het terras neergedoken(het was nog droog) één voor één druppelden de deelnemers aan de tour binnen, dit alles onder het genot van de muziek van de ingehuurde Artiesten(Gast met 'trekzak' , en een Muts uit A'dam die de weg kwijt was) hebben we lekker van koffie, thee(Heuameauwater) zitten genieten, zoals vanouds werdt er weer stevig geouwehoert en was de gezelligheid niet van de lucht(het was nog droog) rond 20.30 was werden we door het Personeel van 'The Prince' voorzien van een stevige schaal met handgemaakte Braobantse Worstenbroodjes ! ! deze waren niet voor niets gehaald bleek maar weer eens.(het was nog droog) Opeens . . . om 20.45 viel er een druppel, dit was waar we Allemaal op gewacht hadden ! ! Want de enige garantie die ik de Heren had gegeven was dat ze die avond nat zouden worden. Maar natuurlijk gaan we niet rijden voordat het voluit gaat, dus nog ff gewacht tot 21.00, eindelijk water genoeg om dit waterballet aan te vangen. Met goede moed doken we de Willemstraat op richting het zuidelijke deel van de route en de goden stelden ons niet teleur en trokken de schuiven nog een stukje verder open . . .
met het nodige filerijden kwamen een beetje richting open weg waar we vrij konden rijden, en waar de nodige Malloten op de weg verschenen ! ! ik bedoel de kruising Leenderweg-Leostraat waar een Mafkees het nodig vond om met rokende banden te vertrekken aan de stoplichten en vol in de ABS moest omdat er een ROADHOGG met gezelschap overstak ! ! Inmiddels probeerden de goden ons van de rit af te krijgen door de schuiven Vol los te trekken(vergeet het maar ! ! )
via een kleine omweg verzeilden we wéér in het Centrum waar we wéér werden getracteert op een potje Filerijden. dit alles onder het genot van een door Gerard van H ten gehore gebracht "I`m Singing in the rain" ! ! iedereen op de scooter meeswingend en de mensen op straat rollend van het lachen in de poelen die zich hadden gevormd. Na het fileleed konden we over de fietspad door richting het 'hoofdkwartier' van de lichtjesroute en Woensel. via Woensel-West richting de 'eendjesvijver' altijd een van de hoogtepunten van de route. Omdat de goden de hemelschuiven nog steeds vol open hadden staan zijn zelfs de eendjes naar huis toe gegaan . . . Dus NIETS daar . . . Vrolijk onze route vervolgd in het Noordelijk deel van de route alwaar de tourleider(de sukkel) ff een verkeerde afslag nam en we vrolijk over de Busbaan weer terug zijn gereden naar de route ! ! Natuurlijk moeten we die grote verhalen dat we gereden hebben kunnen staven dus ff een fotomomentje ingelast . . . .
IMG_20200926_221749_1.jpg
IMG_20200926_221749_1.jpg (4.45 MiB) 3336 keer bekeken
nog 3 straten te gaan . . . voordat we weer terug zijn op het Wilhelminaplein, alwaar ik snel ff Warme Koffie en wat Snacks liet aanrukken om 'den inwendige mensch' een beetje te versterken. hier bleek maar weer dat NIEMAND uit het veld geslagen was door het 'beetje' water wat we onderweg hadden ! ! we hebben gezellig nog ff na gekeuveld, waarna ieder zijns weegs ging ! ! Na zo een historische rit(wordt over 5 jaar nog over gepraat . . . , weet je nog toen in EHV met dat buitje . . . ETC.) moeten er ook nog een paar prijsjes vergeven worden, "Kilometeraward" gaat naar Martin_66 met meer als 250 KM op de klok om 1.5 uur in EHV rond te rijden, "Spiritaward" gaat definitief naar Gerard van H vanwege de onvergetelijke uitvoering van "Singin' in the rain" en de "Broederaward" gaat naar Marco_61 voor het afzetten van Hans en John in Veldhoven ! ! aan alle deelnemers ; Gullie zijt allemoal Knoesten ! ! bedankt voor de onvergetelijke avond ! !!
Gebruikersavatar
Marco_61
Berichten: 985
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:14
Locatie: Reusel

Schitterend, Gradje.
Ik had voor ik vertrok, nog ff in de buddy gekeken, of mijn regenkleding, en zwemvest er in lagen. Dit zou een natte avond gaan worden. Ik reed om 18:45 uur naar het Wilhelminaplein in Eindhoven, waar ik iets na 19:30 uur aankwam. Ik was de laatste van de groep, want de rest zat er al. Gerard had zijn onderzeeër aangemeerd in Woensel, en had het laatste stuk met de mini onderzeeër (Grand Dink) afgelegd. Na een hartelijke begroeting, en slap geouwehoer, heb ik Martin, mijn aan hem beloofde regenoveral overhandigd. Waarvoor dank, hoef ik hem niet zelf weg te flikkeren. Na de nodige koffie, en worstenbroodjes werd het gelukkig tijd om te vertrekken. Ik had het wel gehad met die trekzak herrie. Zelfs na een beloofde consumptie, en de nodige steekpenningen, vertikte die idioot het om te stoppen.
20200926_195827.jpg
20200926_195827.jpg (4.69 MiB) 3323 keer bekeken
Gradje leidde ons met gemak door zijn woonplaats heen, langs de vele verlichte ornamenten. Ik moet eerlijk bekennen, dat ik er door de regen niet heel erg veel van heb meegekregen. Maar daar was het mij ook niet echt om te doen. Een lekker ritje, en een goede buurt met vrienden, kan mij veel meer bekoren. Ondanks het constante geplens van al dat water, bleef ik goede zin behouden. Na een goede anderhalf uur draaiden we weer het Wilhelminaplein op, waarna de route tot zijn einde kwam.

Daar werden we alweer getrakteerd, door onze goede vriend Gradje, op hete koffie, en een tapas plank. Dat smaakte ook weer overheerlijk, al moet ik wel zeggen, dat die plank een beetje aan de taaie kant was.

Rond 23:30 uur, hebben we afscheid van elkaar genomen, en heb ik John en Hans netjes afgeleverd bij hun hotel in Veldhoven, waarna ik het laatste stuk rustig naar huis ben getuft. Een ding heeft mij wel geleerd deze avond. Heel mijn kleding en handschoenen zijn waterdicht gebleken. Zelfs de ballen waren nog droog, behalve mijn voeten. Het blijkt dus dat mijn schoenen niet waterdicht zijn, wat resulteerde in ijskoude poten, en kletsnatte sokken. Dus mijn volgende aankoop worden waterdichte schoenen.

Ik wil iedereen bedanken die erbij waren, en een bijzonder dank je wel gaat naar Gradje, die gezorgd heeft dat we niets te kort kwamen, en die over ons gewaakt heeft als een moederkloek.
Maat bedankt, het was een topavond.
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Reyn Schuurmans RIP
Berichten: 104
Lid geworden op: 15 apr 2020, 22:17

Gisteravond rond 18.00 uur maar eens vertrokken richting Eindhoven waar ik ruim op tijd aankwam op het verzamelpunt (droog).
Een voor een druppelde de heren binnen en streken we neer op het terras. Rond 20.30 werden we door Grad getrakteerd op worstenbroodjes. Het was nog steeds droog. Even leek het erop dat het beloofde nat pak niet door zou gaan. Maar Grad hield woord en toen we om 21.00 uur gingen rijden regende het gestaag. Dit zou de hele rit ook zo blijven waardoor het laaste stuk meer leek op een boottocht. Dit mocht de pret niet drukken en Gérard trakteerde ons op zijn versie van singin in te rain.
Een aantal van ons vond het nodig om hierop mee te deinen, we stonden immers toch in de file.
Op het eindpunt hebben nog lekker een tijdje staan ouwehoeren. Hierna vertrok iedereen richting hotel of huis. Grad bedankt voor de mooie rit en de versnaperingen. Iedereen bedankt voor de gezelligheid het was een avond waar nog veel over gesproken zal worden.
Gebruikersavatar
henkhouet
Berichten: 918
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:08
Locatie: Hoofddorp

Wat een leuke verslagen, vrienden.
Ik baal ervan dat ik er niet bij was, al moet ik ook eerlijk toegeven, dat ik toen het regende, blij was om binnen te zitten.

Geweldig, om te lezen dat de regen jullie niet stuk kan krijgen.
Mannen, jullie zijn echte bikkels, maar vooral ook VRIENDEN.
Gebruikersavatar
Sympeter
Berichten: 482
Lid geworden op: 19 apr 2020, 15:17

Ondanks de regen hebben jullie een berg lol en gezelligheid gehad. Mooie verslagen jongens.
Groeten Peter.
Gebruikersavatar
martin66
Berichten: 462
Lid geworden op: 16 apr 2020, 07:00

Hoi
Ik keek op de app zag dat heren al aanwezig waren
Die kant opgegaan vanuit gemert het was nog droog
Ging voorspoedig
Aangekomen door iedereen hartelijk ontvangen
Van marco het regenpak gekregen bedankt nogmaals
Gradje had alles super geregeld de worstebroodjes waren heerlijk
Op pad door de regen was de moeite meer dan waard wilde eigenlijk na afloop snel weg
De heren duidelijk gemaakt dat ik het rustig aan zou doen
Maar zo gezellig nog kop koffie gehad en in het donker terug geloof dat ik af en toe een weg heb genomen waar ik niet mocht zijn
Bij het hotel deur van binnenplaatsje nog open scooter neergezet en in de natte kledij op de warme douchevloer gelegd
Heb een heerlijke avond gehad
Iedereen bedankt voor de gezelligheid
Groet Martin
Gebruikersavatar
Hans v.d. Kleij
Berichten: 536
Lid geworden op: 15 apr 2020, 22:44

Hierbij mijn verslag.
Toen ik zaterdagochtend bij mijn scooter in de garage kwam dacht ik nog "waar begin ik aan" maargoed niet zeiken regenkleding aan en gaan.
Onderweg de nodige regen over me heen gehad en in Rotjeknor stond John al te wachten, samen naar de pont in Schoonhoven gereden, onderweg werd het droog en kwam de zon tevoorschijn, daar hebben we buiten in de zon genoten van de koffie.
De rit naar Eindhoven verliep zeer voorspoedig en we hebben relaxed gereden genietend van de rit, onderweg nog Heusden aangedaan voor een tosti.
John heeft eerste stuk voorop gereden en ik het laatste stuk, ging prima.
Bij het hotel aangekomen en ingecheckt en na drankje naar de kamers gegaan was zo groot daar dat we een paar minuutjes nodig hadden om bij de kamers te komen.
In de avond naar cafe gegaan waar we hadden afgesproken, daar hebben John en ik eerst gegeten en daarna druppelde iedereen binnen en na de overheerlijke worstenbroodjes en koffie begon het te regenen dus voor vertrek regenspul, badmuts en snorkel op en gaan.
Met onze voortreffelijke goede gids en gastheer Gradje zijn we 1,5 u door de stromende regen door Eindhoven getourd en genoten van de ruim verlichte straten.
Daarom is iedereen geslaagd voor het watertrappel en snorkel diploma. :D
Na terugkomt bij het café werden we door Gradje nog getrakteerd op koffie een plankje met allerlei hapjes, bedankt maat.
Na dat gegeten te hebben en de napraat ging iedereen weer zijns weegs en heeft Marco ons bij ons hotel afgezet, bedankt Marco.
Eerst de natte zooi uitgedaan en scooters konden we onder de luifel zetten droog en met nachttoezicht.
Mijn handschoenen waren zo nat dat ze in de wastafel druppelde dus eerst maar uitgewrongen, rest uitgehangen.
Na een goede nachtrust en prima ontbijt hebben we uitgecheckt en de scooters weer voor vertrek klaargemaakt.
Na een goede en vlotte rit bij de pont in Schoonhoven aangekomen hebben we een heerlijke uitsmijter gegeten.
Na laatste stukje naar Rotterdam waar John mij nog opweg heeft geholpen richting huis hebben we afscheid van elkaar genomen, hij naar Vlaardingen en ik naar Voorburg.
Nog bedankt John voor je gezelschap gedurende dit top weekend.
Ik parkeerde de scooter moe en voldaan om ongeveer 5 u in de garage met ongeveer 300 km erbij op de teller.
Rest mij nog te melden dat ik heb genoten van dit vriendenclubje en we zullen ons nog lang dit zeiknatte tochtje door Eindhoven nog lang in onze gedachten houden.
Bedankt vrienden voor dit weekend.
Gradje bedankt voor de organisatie en gidswerk door de stad.
Groet Hans
Gebruikersavatar
Dogrunner
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 okt 2020, 23:53

Veel en leuk geschreven verslagen. Bewijst dat jullie het goed naar jullie zin hebben gehad.

Dog
Plaats reactie