• Beheerder
  •  
    Welkom op dit mooie & nieuwe forum!
    Op weg naar een mooi & nieuw begin!
     

Verslag van de Gedempte Maas Waal route

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marco_61
Berichten: 997
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:14
Locatie: Reusel

Ik was vanmorgen al op tijd wakker, want ik had een afspraak bij de Mac in Waalwijk. Vandaag stond de maastour van onze Gerard op de planning. Nadat ik een broodje had gegeten, en mijn koffie naar binnen had gewerkt, was het tijd om te gaan. Om half 9 startte ik de Jet14, en ging naar het rendezvous punt waar ik rond 09:45 aan kwam.
Er waren al verschillende tourvrienden aanwezig, en tegelijkertijd met mij, kwam Gradje ook binnengewandeld. Nadat de 2 Ktners, Korperaal1, en A.B aanwezig waren, en de koffie op was,was het tijd om te vertrekken. We startten onze scooters, en caferacer, en we gingen op pad.
Gerard loodste ons eerst langs een benzinestation, zodat de liefhebbers nog even de tank vol konden gooien.
20200822_104854.jpg
20200822_104854.jpg (5.74 MiB) 3206 keer bekeken
We reden over dijkweggetjes, en dorpjes naar het pondje bij Brakel - Herwijnen, waar Gerard een kleine pauze ingelast had.
20200822_121930.jpg
20200822_121930.jpg (6.48 MiB) 3206 keer bekeken
Van daaruit reden we naar zaltbommel, waar we gingen lunchen bij 't Stadscafé. Ik moet zeggen dat ik daar heerlijk gegeten heb. Ik heb dat niet op de gevoelige plaat vastgelegd, daar ik met de "grand tour Germania" al genoeg foto's van eten gemaakt heb. In de tussentijd begon het steeds donkerder te worden, en we hadden onder het eten, al een paar druppels gehad. Maar toen we wilden vertrekken, begon het echt hard te regenen. Dus wij de regenpakken aan, en hop, rijden. Wij van de Roadrunners, en Ktn, zijn niet van papier, en een malse regenbui gaan wij niet uit de weg. Je bent een kerel of je bent het niet.
Dus met Gerard voorop, trotseerden wij het slechte weer, en we gingen verder met de tour. Na verloop van tijd werd de regen minder, en toen we aankwamen bij ons volgende rustpunt, Gerards favoriete ijstent, was het al weer droog. Hier trakteerde hij ons op een overheerlijk softijsje, die overigens heerlijk smaakte.
Toen was het tijd voor een groepsfoto.

Eerst een groepsfoto van John,
20200822_155146.jpg
20200822_155146.jpg (4.47 MiB) 3206 keer bekeken
en toen nog een groepsfoto van de rest.
20200822_161103.jpg
20200822_161103.jpg (5.56 MiB) 3206 keer bekeken
Daarna was het tijd om aan het laatste deel van de route te beginnen, en rond 17:00 uur kwamen we, redelijk opgedroogd, weer bij de Mac aan, waarna de tour tot een einde kwam. Ik heb het ongelooflijk naar mijn zin gehad, ondanks dat een of andere halve gare, met een A.H. busje, zich asociaal gedragen heeft. :mrgreen:
Na nog ff wat gekletst te hebben, was het voor mij tijd om te gaan. Na een hartelijk afscheid, reed ik naar huis, waar ik een goed anderhalf uur later aankwam.

Ik wil iedereen, en vooral onze organisator Gerard bedanken voor deze gezellige dag. Ik vond het top. Ik verheug mijn eigen nu al op de Borgentour, over 2 weken.
Laatst gewijzigd door Marco_61 op 22 aug 2020, 20:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Gebruikersavatar
martin66
Berichten: 464
Lid geworden op: 16 apr 2020, 07:00

Hoi
Mooie foto's ziet er gezllig uit
Groet martin
Gebruikersavatar
Stoyanov
Berichten: 348
Lid geworden op: 16 apr 2020, 07:24
Locatie: Alphen aan den Rijn

Als hadden komt is hebben te laat.
Ik wou dat ik uit die verdomde depressie kon komen....
Geld maakt niet gelukkig, maar Ik ben liever ongelukkig mét geld dan zonder...

Pekelfiets: Jan Janssen Impress.
Droge fiets: SYM Symphony ST 50i (2021)

Dagrecord: 285 km (Kymco New Dink 2014)
Zuinigheidsrecord: 1:54,7 (Kymco New Dink 2014)
Gebruikersavatar
henkhouet
Berichten: 922
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:08
Locatie: Hoofddorp

Ik had de voorafgaande nacht waarschijnlijk last van de spanning om weer met onze vrienden te gaan toeren.
Dus, lag ik wakker.
Toch maar om 5 uur opgestaan, om een ontbijtje te maken, en een kop koffie te nuttigen.
Om 6 uur reed ik thuis weg. Het zag er niet best uit. Zwaar bewolkt, en harde wind. Nog maar net bij Leimuiden kwamen de eerste druppels. Dus maar snel een plekje opgezocht waar ik mijn regenoverall aan kon trekken.
De druppels werden uiteindelijk een behoorlijke bui van ongeveer een half uur.
Gelukkig werd het daarna droog, hoe meer ik naar het zuiden reed.
Bij Schoonhoven lag de pont al te wachten op mij, zodat ik totaal geen tijd kwijtraakte met de overtocht.
Bij Gorichem via de brug de Merwede overgestoken, en doorgereden naar Raamsdonkveer, waar ik opnieuw via een brug de Bergse Maas overgestoken ben.
Een paar minuten over 9 was ik al bij de Mc Donald in Waalwijk, waar ik mezelf getrakteerd heb op een lekkere kop koffie.
Korte tijd later stapte Gerard, Gradje, Reyn en Marco binnen, en niet veel later arriveerde ook de rest van de deelnemers aan deze tour.

Het was meteen weer ouderwets gezellig, een kenmerk van onze vriendenclub.

Na getankt te hebben, leidde Gerard ons door het mooie Brabantse rivierengebied, via de dijken van de Maas en de Waal.
Net na de lunch in Zaltbommel, werden we verrast door een klein regenbuitje, zodat we snel de regenkleding aangetrokken hebben.
Al met al, viel het allemaal best wel mee.
Zoals Marco al schreef, we zijn geen mietjes, en kunnen best tegen een buitje.

Na nog even aangelegd te hebben, voor een lekker ijsje, dat Gerard ons aanbood, zijn we weer terug gekomen bij de Mac waar ik snel afscheid genomen heb, om de terugreis te gaan maken.
Het is droog gebleven toen ik naar huis reed.
Totaal heb ik 280 km gereden. Het was het dubbel en dwars waard.
Telkens weer haal ik zoveel plezier uit deze gelegenheden, waar wij als vrienden samenkomen.

Iedereen, en in het bijzonder Gerard, bedankt voor deze dag.

Op naar de volgende tour.
Gebruikersavatar
Steven Luuko
Berichten: 254
Lid geworden op: 19 jun 2020, 13:14
Contacteer:

Ik werd er gisterenavond, na 150km vanaf Terneuzen naar Tilburg te scooteren, er aan herinnert dat vandaag de Gedempte Maas Waal route gereden werd. Onder het motto "Nu zijn we er toch" besloot ik om maar even mee te rijden.

Vanmorgen korte broek en T-shirt aangedaan, want het zou wel eens weer lekker warm kunnen worden.
Helaas was niets minder waar, onderweg kregen we zelfs een fikse bui op ons dak.
Gelukkig had ik mijn regenjas bij me, dus ik hield het redelijk droog.

Op mijn helm pronkte mijn action camera. Ik had hem, na de tocht van Terneuzen-Tilburg, nog op mijn helm gelaten.
Gisterenavond nog snel de accu volgeladen zodat ik een stuk van de route kon filmen.
Alles werkte perfect, vooruit filmen, achteruit filmen. Onderweg nog een keer opgeladen want de accu was leeg.
Nu bekijk ik het resultaat en tot mijn grote spijt, heeft de camera niet alles opgenomen.
Schijnbaar stopt de camera met opnemen, zodra het geheugenkaartje vol zit. Weer iets bijgeleerd.

Gelukkig was er nog een stukje gefilmd van het eerste deel van de route, wat ook nog in de achterstevoren stand heeft gefilmd.
Ik reed bijna op kop, waardoor een sliert van scooters achter mij te zien is.
https://youtu.be/gy8E9R2fVVw
Gerard van H
Berichten: 133
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:09

Hoi mannen

Best moe na voor mij een zware dag , maar een gevoel wat moeilijk te beschrijven is ,
Ik kan zeggen mooi en gezellig etc etc , ik heb gewoon genoten van de route en de mannen die meegekomen zijn , zo een dag doet mij weer fijn en heerlijk aanvoelen en genoten heb iik van deze dag , in mijn kopje geeft het weer een fijn gevoel en ik kijk uit naar de volgende tour,

Ik dank jullie voor de geweldige dag en ga volgende week een beetje positiever naar het ziekenhuis.


Groetjes gerard

Hieronder nog een filmpje van de eet party van de roadrunners

https://youtu.be/f6PbQj1zdQk groetjes alle andere roadrunners
Laatst gewijzigd door Gerard van H op 23 aug 2020, 13:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Sympeter
Berichten: 484
Lid geworden op: 19 apr 2020, 15:17

Zo te lezen en te zien hebben jullie weer genoten van elkaar en de tour.
Gerard alvast sterkte voor je bezoek aan het ziekenhuis volgende week.
Groeten Peter.
Reyn Schuurmans RIP
Berichten: 104
Lid geworden op: 15 apr 2020, 22:17

Gisterochtend op tijd opgestaan. De gedempte maasroute van Gerard stond op het programma.
Optijd naar waalwijk gereden waar ik rond half 10 aan kwam. Dacht dat ik erg vroeg was maar Henk bleek er al te zijn. Nadat iedereen aangekomen was en zijn koffie op had en was bijgekletst gingen we rijden.
Bij het vertrek vanaf de lunchsstop in Zaltbommel werden we getrakteerd op een regenbui. Dat houdt ons echter niet tegen we zijn immers niet van suiker. Bij de volgende stop bij Gerads favoriete ijssalon was het alweer droog.
Rond 5 uur waren we terug in waalwijk waar we naar nog wat gekletst te hebben allemaal weer huiswaarts zijn gegaan.
Alle aanwezigen hartelijk bedankt, het was weer een gezellige boel met jullie
Plaats reactie