• Beheerder
  •  
    Welkom op dit mooie & nieuwe forum!
    Op weg naar een mooi & nieuw begin!
     

Van Helmond naar Hoek

Gebruikersavatar
Steven Luuko
Berichten: 255
Lid geworden op: 19 jun 2020, 13:14
Contacteer:

Allereerst mijn excuses, dit wordt een fotoloze post.
Internet is hier belabberd, maar een stukje tekst kan via mijn telefoon wel.

Gisteren was het zo ver.
's Morgens vroeg gingen we eerst de auto inladen.
Fietsen op de fietsendrager, lunchpakketjes voor zowel mijzelf als mijn vrouw en dochter, die met de auto naar Hoek gingen.
Na alles in te pakken, vertrok ik iets verlaat richting Den Bosch.
Ik had de route in Google Maps gezet, routebepaling op fiets gezet omdat ik nogal wat N-wegen op mijn pad zou krijgen.
Tijdens de voorpret, had ik al thuis op de computer met Google Streetview naar de wegen gekeken.
Ik had een paar fietspaden op mijn pad, waar ik niet op mocht scooteren, maar daarlangs lagen binnendoorweggetjes, dus dat zou wel goed komen.

Onderweg naar Den Bosch kwam ik een bordje tegen "Naar Fluisterboot".
Hé, bij de Kilsdonkse Molen hadden ze ook fluisterboten, da's toevallig.
Een beetje verder kwam ik langs het kasteel van Heeswijk-Dinther.
Heeswijk Dinther.jpg
Heeswijk Dinther.jpg (1.27 MiB) 3325 keer bekeken
Een stukje van de route zou over een dijk gaan, waarvan ik dacht dat ik met de scooter overheen mocht gaan.
Ik had op Google Streetview gekeken en net voordat de Streetview camera stopte, mocht je met de scooter nog rijden.
Een paar 100 meter verder, dachten loslopende koeien daar anders over.
Koeien pad.jpg
Koeien pad.jpg (931.09 KiB) 3325 keer bekeken
Toen, dwars door Den Bosch naar Heusden.
Mijn vrouw en dochter waren nog even naar mijn ouders in Tilburg geweest.
We hadden afgesproken dat we onderweg ergens zouden picknicken.
Het voordeel van Google op de telefoon is dat je je locatie kan delen.
Mijn vrouw en ik hadden allebei deze functie aangezet, dus we konden elkaar in de gaten houden.
Ik had het laatste stukje, voor onze picknickplaats, even de helmcamera aangezet.
Het beeld is door mijn laatste manier van bevestigen, een stuk soepeler geworden.
(Filmpje van Heusden komt hier)

Na Heusden kwam al snel de Amercentrale in beeld.
(Foto van Amercentrale hier)
Daarna Raamsdonkveer en Geertruidenberg.
Ik had verwacht meer van de rivier te zien, maar het grootste deel van de route, liep achter de dijken.
Maar de schapen op de dijken maakte het gemis hiervan weer beter.
Schapen Dam.jpg
Schapen Dam.jpg (657.45 KiB) 3325 keer bekeken
Na Willemstad ging ik dan eindelijk de oversteek maken. Het eerste eiland, Goeree-Overflakee.
Op weg naar Oude Tonge werd het weer steeds grimmiger.
Mijn vrouw en dochter waren al op het vakantiepark en waren, tussen de ergste regenbuien door, aan het uitpakken. Mijn vrouw belde, want het regende bij hen al zo hard, dat ze zich zorgen maakte. Ik had, vooralsnog geen regen gehad. Ik had wel een nat wegdek en de auto's die mij tegemoet reden, hadden hun ruitenwissers nog aan.
Op deze foto lijkt het alsof het binnenkort pijpenstelen gaat regenen, maar niets is minder waar.
Ik had deze bui net gemist, maar een paar dorpen verder had ik toch nog een buitje te pakken.
Scooter regen.jpg
Scooter regen.jpg (934.88 KiB) 3325 keer bekeken
Na Bruinisse, Zierikzee en Burgh-Haamstede kwam ik bij de afsluitdijk en Neeltje-Jans.
Het was bewolkt en het zag er onstuimig uit, maar het was droog en verrassend weinig wind.
Bij het gebouw op Neeltje Jans moeten scooters en auto's om het gebouw rijden, om de fietsers wat veiligheid te geven. Dat fietspad was nou net een ingestelde knooppunt, waardoor de navigatie mij telkens weer terug stuurde. Toen ik dat eenmaal ontdekte, zette ik dat knooppunt uit en kon ik weer verder.
Afsluitdijk.jpg
Afsluitdijk.jpg (659.58 KiB) 3325 keer bekeken
In centrum Middelburg zijn de fietspaden ook voor scooters toegankelijk. Heel goed gescheiden van de rest van het verkeer, ideaal om als buitenlands toerist te fietsen. Maar buiten de bebouwde kom, langs het kanaal is het alleen voor fietsers. Althans, na een paar 100 meter. Ineens, plotseling en zonder kansen om te herstellen. Dan maar doorrijden, helaas. Het levert wel een mooi plaatje op van de brug van Middelburg.
Middelburg.jpg
Middelburg.jpg (801.85 KiB) 3325 keer bekeken
In Vlissingen was het nog even zoeken naar de boot naar Breskens, maar het was toch gelukt.
In Breskens stonden mijn vrouw en dochter al te wachten. Omdat ik mijn locatie met Google Maps gedeeld had, konden zij mij netjes volgen. Het was nog te vroeg voor een zonsondergang foto, maar ik was er toch, dus dan maar een foto maken.
In Breskens hebben we samen even wat gegeten en het laatste stukje (ondertussen was het donker) had ik mijn dochter beloofd dat ze mocht meerijden. Die belofte heb ik dan ook waargemaakt.
Zonsondergang.jpg
Zonsondergang.jpg (864.11 KiB) 3325 keer bekeken
Ik heb parallel aan Google Maps en Spotify ook Geo Tracker aangehad om de route op te nemen.
Ik had vorige week bij Bol.com een handsfree setje voor in de helm gekocht. Eentje met een kabeltje, de bluetooth/wifi setjes, zoals voor op de motor, vind ik nog te prijzig.
Het vergde allemaal nogal wat van mijn telefoon, maar door standaard usb aansluiting op mijn scooter, kon de telefoon 100% zijn werk blijven doen. Ik had mijn telefoon in een waterdichte telefoonhouder gedaan. De houder boven mijn dashboard, achter het windschermpje. Waarschijnlijk door een combinatie van het intensief gebruiken van de telefoon, het opgesloten in de telefoonhouder, continue opladen en achter het windschermpje, werd de telefoon nogal heet. Ik had kleine koelelementjes gekocht, om het wat te koelen. Dat heeft wel geholpen.

Al met al een leuke tocht gehad. Zon gehad, regen gehad. Veel gezien en stiekem toch ver omgereden, maar dat hoort bij een tourtocht. Totaal exact 250 km gereden. Bijna 8 uur gereden.
117642953_10223166757425600_2935042041071273786_o.jpg
117642953_10223166757425600_2935042041071273786_o.jpg (175.71 KiB) 3325 keer bekeken
117787950_10223166756465576_7866954396710253868_o.jpg
117787950_10223166756465576_7866954396710253868_o.jpg (230 KiB) 3325 keer bekeken
De terugweg is aanstaande vrijdag, exacte route moet ik nog bekijken, maar in grote lijnen is het Bergen op Zoom, Breda, Tilburg, Eindhoven, Helmond.
Bijlagen
Centrale.jpg
Centrale.jpg (619.73 KiB) 3325 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Steven Luuko op 22 aug 2020, 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Marco_61
Berichten: 1000
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:14
Locatie: Reusel

Wow, aan de foto's te zien, heb jij een mooie route gereden. Je hebt geluk gehad wat regen betreft. Je bent er bijna overal tussendoor geglipt. Een fijne week met het gezin in Zeelandia ligt on het verschiet. Verblijd ons met nog meer mooie foto's want ik kan niet wachten. 😂🤣.

Ondanks de sarcasme🤭, wens ik jullie een fijne week toe, en een voorspoedige rit weer naar huis. Als je a.s. vrijdag via Tilburg terug gaat, kun je misschien aanleggen bij de 2 Bourgondiërs in Hilvarenbeek. Dat is op een steenworp van het Elisabeth ziekenhuis in Tilburg. Dan kom ik daar wel ff een bakkie doen.
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Gebruikersavatar
martin66
Berichten: 464
Lid geworden op: 16 apr 2020, 07:00

Hoi
Wat ik lees een hele mooie route
Altijd leuk om te lezen
Groet Martin
Gebruikersavatar
henkhouet
Berichten: 925
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:08
Locatie: Hoofddorp

Een leuk verslag, Steven.
Natuurlijk ben ik ook benieuwd naar de foto's.
Ik kijk al uit naar een volgend verslag.
Geniet ervan, met je gezinnetje.
Gebruikersavatar
John Knol
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:16
Locatie: Vlaardingen

Leuk om te lezen dat het allemaal weer goed is gegaan met de fietspaden en navigatie
Het blijft altijd een avontuur 😃
Een fijne vakantie
MP3 300 HPE Sport
Gebruikersavatar
Sympeter
Berichten: 485
Lid geworden op: 19 apr 2020, 15:17

Mooi verslag Steven, heb genoten van denietfoto's :roll: :lol: ;)
Ben benieuwd, je hebt in ieder geval al een leuke reis gehad. Veel plezier deze week.
Groeten Peter.
Gebruikersavatar
Hans v.d. Kleij
Berichten: 537
Lid geworden op: 15 apr 2020, 22:44

Prachtig verslag leuke rit geweest alleen de foto's tja wat zal ik daar over zeggen :D :(
Gr Hans
Gebruikersavatar
Stoyanov
Berichten: 348
Lid geworden op: 16 apr 2020, 07:24
Locatie: Alphen aan den Rijn

Hans v.d. Kleij schreef:
16 aug 2020, 16:59
Alleen de foto's tja wat zal ik daar over zeggen :D :(
Gr Hans
Normaliter is de regel: "Zonder foto's beschouwen wij het als zijnde 'niet gebeurd'......"
Geld maakt niet gelukkig, maar Ik ben liever ongelukkig mét geld dan zonder...

Pekelfiets: Jan Janssen Impress.
Droge fiets: SYM Symphony ST 50i (2021)

Dagrecord: 285 km (Kymco New Dink 2014)
Zuinigheidsrecord: 1:54,7 (Kymco New Dink 2014)
Gebruikersavatar
Steven Luuko
Berichten: 255
Lid geworden op: 19 jun 2020, 13:14
Contacteer:

Bedankt voor de reacties.
Internet is hier nog steeds belabberd, maar wel lekker rustig zo. Even geen of weinig mailtjes en appjes. Ontstressen noemen ze dat. :D

En wat betreft de foto's. Ik heb net nog een keer geprobeerd maar helaas. Dat wilt zeggen dat de foto's op een latere datum online komen. Wat in het vat zit verzuurd niet.
Gebruikersavatar
Sympeter
Berichten: 485
Lid geworden op: 19 apr 2020, 15:17

Maakt niet uit Steven, geniet van je vrije tijd. :D
Groeten Peter.
Plaats reactie