Re: Verslag tour naar de Kilsdonkse molen 11 juli 2020
Geplaatst: 12 jul 2020, 19:06
Vrijdagavond mijn nieuwe New Like volgegooid met benzine.
Deze scooter rijdt een stuk zuiniger dan de vorige, dus met een volle tank kon ik de hele tocht maken.
Nog even de buddy nakijken, regenpak maar ingepakt. Zal het wel niet nodig hebben, maar voor de zekerheid megenomen.
Om half 9 vertrokken vanuit Helmond.
Langs Mierlo, Geldrop, dan Eindhoven, Veldhoven.
Dan kwamen de -el dorpen, Steensel, Duizel, Bladel, Reusel.
Nog een stukje door richting de Belgische grens en ik was na zo'n 50km bij mijn eerste stop.
Netjes op tijd om 10 uur.
Ben ik nou de eerste? Niemand te zien, behalve personeel van de Hollandershoeve.
Misschien op de parkeerplaats op de binnenplaats. Niets te zien.
Dan kijk ik verder de straat in en zie een stuk of 10 scooters en een geel kuikentje op een rijtje staan.
Daar moet ik zijn!
Na een kopje koffie vertrokken we.
Ik als eerste volger omdat mijn scooter nog maagdelijk origineel is en simpelweg niet harder dan 48km/u gaat.
De camera's had ik de dag ervoor al helemaal opgeladen en de geheugenkaartjes leeg.
In principe kunnen ze één uur opnemen, dus ik besloot om op het eerste stuk van de route, de voorste camera te laten opnemen en op het tweede deel, de achterste.
De go-pro (look-a-like) had zijn werk gedaan. Een uur lang de achterkant van Marco, netjes in beeld.
Leuk om af te wisselen met beelden van de achterkant. Een hele sliert scooters door het Brabantse landschap.
Dat zal mooie beelden opleveren! Klopt, wanneer de achterste camera opgenomen zou hebben.
Maar helaas, eenmaal thuisgekomen kwam ik er achter dat er niet was opgenomen.
Balen, maar volgende keer beter.
Ergens op de terugweg, tijdens de stortbui, merkte ik dat de scooter niet meer tot maximum snelheid kwam.
Niet veel minder, maar ik merkte het wel op. Waarschijnlijk door het slechte weer en de wind, dacht ik.
Totdat ik er op geattandeerd werd, dat mijn achterband slap stond. We kijken straks wel even bij mij, opperde Marco.
Maar eerst eten in België. We leken wel een incontinentie tourclubje. Allemaal natte broeken van de regenbui.
Na het lekkere eten werden we onaangenaam verrast door twee gestolen helmen.
Balen en niets meer aan te doen. Achteraf misschien... tja, achteraf. Als we alles vooraf wisten, hadden we veel dingen anders gedaan. Gelukkig had Marco nog twee helmen te leen. Ik moest toch nog even mijn achterband oppompen, dus ik reed mee naar Marco.
Inderdaad, na wat friemelen kregen we mijn achterband opgepompt. (notitie voor mezelf: prop-setje aanschaffen en haaks ventiel installeren). Met een kleine inspectie kwam ik er achter dat er een schroef in mijn band zat. Mooi laten zitten, niet aankomen, dicht is dicht.
Met een korte check in Eindhoven, heb ik de terugweg met volle achterband gehaald.
Eindstand dagteller 244km. Nog zo'n tochtje en de eerste beurt zit er weer aan te komen voor de scooter.
Het was een leuke, gezellige dag met een mooie route en gezellige mensen.
Op naar de volgende!
Deze scooter rijdt een stuk zuiniger dan de vorige, dus met een volle tank kon ik de hele tocht maken.
Nog even de buddy nakijken, regenpak maar ingepakt. Zal het wel niet nodig hebben, maar voor de zekerheid megenomen.
Om half 9 vertrokken vanuit Helmond.
Langs Mierlo, Geldrop, dan Eindhoven, Veldhoven.
Dan kwamen de -el dorpen, Steensel, Duizel, Bladel, Reusel.
Nog een stukje door richting de Belgische grens en ik was na zo'n 50km bij mijn eerste stop.
Netjes op tijd om 10 uur.
Ben ik nou de eerste? Niemand te zien, behalve personeel van de Hollandershoeve.
Misschien op de parkeerplaats op de binnenplaats. Niets te zien.
Dan kijk ik verder de straat in en zie een stuk of 10 scooters en een geel kuikentje op een rijtje staan.
Daar moet ik zijn!
Na een kopje koffie vertrokken we.
Ik als eerste volger omdat mijn scooter nog maagdelijk origineel is en simpelweg niet harder dan 48km/u gaat.
De camera's had ik de dag ervoor al helemaal opgeladen en de geheugenkaartjes leeg.
In principe kunnen ze één uur opnemen, dus ik besloot om op het eerste stuk van de route, de voorste camera te laten opnemen en op het tweede deel, de achterste.
De go-pro (look-a-like) had zijn werk gedaan. Een uur lang de achterkant van Marco, netjes in beeld.
Leuk om af te wisselen met beelden van de achterkant. Een hele sliert scooters door het Brabantse landschap.
Dat zal mooie beelden opleveren! Klopt, wanneer de achterste camera opgenomen zou hebben.
Maar helaas, eenmaal thuisgekomen kwam ik er achter dat er niet was opgenomen.
Balen, maar volgende keer beter.
Ergens op de terugweg, tijdens de stortbui, merkte ik dat de scooter niet meer tot maximum snelheid kwam.
Niet veel minder, maar ik merkte het wel op. Waarschijnlijk door het slechte weer en de wind, dacht ik.
Totdat ik er op geattandeerd werd, dat mijn achterband slap stond. We kijken straks wel even bij mij, opperde Marco.
Maar eerst eten in België. We leken wel een incontinentie tourclubje. Allemaal natte broeken van de regenbui.
Na het lekkere eten werden we onaangenaam verrast door twee gestolen helmen.
Balen en niets meer aan te doen. Achteraf misschien... tja, achteraf. Als we alles vooraf wisten, hadden we veel dingen anders gedaan. Gelukkig had Marco nog twee helmen te leen. Ik moest toch nog even mijn achterband oppompen, dus ik reed mee naar Marco.
Inderdaad, na wat friemelen kregen we mijn achterband opgepompt. (notitie voor mezelf: prop-setje aanschaffen en haaks ventiel installeren). Met een kleine inspectie kwam ik er achter dat er een schroef in mijn band zat. Mooi laten zitten, niet aankomen, dicht is dicht.
Met een korte check in Eindhoven, heb ik de terugweg met volle achterband gehaald.
Eindstand dagteller 244km. Nog zo'n tochtje en de eerste beurt zit er weer aan te komen voor de scooter.
Het was een leuke, gezellige dag met een mooie route en gezellige mensen.
Op naar de volgende!