• Beheerder
  •  
    Welkom op dit mooie & nieuwe forum!
    Op weg naar een mooi & nieuw begin!
     

Verslag tour naar de Kilsdonkse molen 11 juli 2020

Gebruikersavatar
Steven Luuko
Berichten: 253
Lid geworden op: 19 jun 2020, 13:14
Contacteer:

Vrijdagavond mijn nieuwe New Like volgegooid met benzine.
Deze scooter rijdt een stuk zuiniger dan de vorige, dus met een volle tank kon ik de hele tocht maken.
Nog even de buddy nakijken, regenpak maar ingepakt. Zal het wel niet nodig hebben, maar voor de zekerheid megenomen.

Om half 9 vertrokken vanuit Helmond.
Langs Mierlo, Geldrop, dan Eindhoven, Veldhoven.
Dan kwamen de -el dorpen, Steensel, Duizel, Bladel, Reusel.
Nog een stukje door richting de Belgische grens en ik was na zo'n 50km bij mijn eerste stop.
Netjes op tijd om 10 uur.

Ben ik nou de eerste? Niemand te zien, behalve personeel van de Hollandershoeve.
Misschien op de parkeerplaats op de binnenplaats. Niets te zien.
Dan kijk ik verder de straat in en zie een stuk of 10 scooters en een geel kuikentje op een rijtje staan.
Daar moet ik zijn!

Na een kopje koffie vertrokken we.
Ik als eerste volger omdat mijn scooter nog maagdelijk origineel is en simpelweg niet harder dan 48km/u gaat.
De camera's had ik de dag ervoor al helemaal opgeladen en de geheugenkaartjes leeg.
In principe kunnen ze één uur opnemen, dus ik besloot om op het eerste stuk van de route, de voorste camera te laten opnemen en op het tweede deel, de achterste.

De go-pro (look-a-like) had zijn werk gedaan. Een uur lang de achterkant van Marco, netjes in beeld.
Leuk om af te wisselen met beelden van de achterkant. Een hele sliert scooters door het Brabantse landschap.
Dat zal mooie beelden opleveren! Klopt, wanneer de achterste camera opgenomen zou hebben.
Maar helaas, eenmaal thuisgekomen kwam ik er achter dat er niet was opgenomen.
Balen, maar volgende keer beter.

Ergens op de terugweg, tijdens de stortbui, merkte ik dat de scooter niet meer tot maximum snelheid kwam.
Niet veel minder, maar ik merkte het wel op. Waarschijnlijk door het slechte weer en de wind, dacht ik.
Totdat ik er op geattandeerd werd, dat mijn achterband slap stond. We kijken straks wel even bij mij, opperde Marco.
Maar eerst eten in België. We leken wel een incontinentie tourclubje. Allemaal natte broeken van de regenbui.

Na het lekkere eten werden we onaangenaam verrast door twee gestolen helmen.
Balen en niets meer aan te doen. Achteraf misschien... tja, achteraf. Als we alles vooraf wisten, hadden we veel dingen anders gedaan. Gelukkig had Marco nog twee helmen te leen. Ik moest toch nog even mijn achterband oppompen, dus ik reed mee naar Marco.

Inderdaad, na wat friemelen kregen we mijn achterband opgepompt. (notitie voor mezelf: prop-setje aanschaffen en haaks ventiel installeren). Met een kleine inspectie kwam ik er achter dat er een schroef in mijn band zat. Mooi laten zitten, niet aankomen, dicht is dicht.

Met een korte check in Eindhoven, heb ik de terugweg met volle achterband gehaald.
Eindstand dagteller 244km. Nog zo'n tochtje en de eerste beurt zit er weer aan te komen voor de scooter.

Het was een leuke, gezellige dag met een mooie route en gezellige mensen.
Op naar de volgende!
Gebruikersavatar
henkhouet
Berichten: 918
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:08
Locatie: Hoofddorp

Leuk verslag, Steven
Gebruikersavatar
Hans v.d. Kleij
Berichten: 536
Lid geworden op: 15 apr 2020, 22:44

Zo dit zijn weer prachtige verslagen en heb deze met veel plezier gelezen, top mannen
Bedankt voor het delen.
Gr Hans
Gebruikersavatar
Steven Luuko
Berichten: 253
Lid geworden op: 19 jun 2020, 13:14
Contacteer:

Een kleine toevoeging aan mijn verslag.
Dit is het schroefje wat in mijn band zat. :shock:
20200713_181217.jpg
20200713_181217.jpg (5.09 MiB) 3012 keer bekeken
Gebruikersavatar
Proudborough
Site Admin
Berichten: 157
Lid geworden op: 08 apr 2020, 10:56
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Zohee, dat die er niet aan de andere kant weer uit kwam.

Trouwens allemaal hartstikke bednkt voor de verslagen en foto's. Heb ik toch nog een soort van mee kunnen genieten.
"Not all those who wander are lost" - J.R.R. Tolkien
AGM CafeRacer lux. Aug 2016 0km - Aug 2017 6401km
Kymco G-Dink Juli 2017 200km - Jan 2020 25000km Dagrecord=369.1km (G-Dink)
Sym Fiddle 2 Feb 2020
Renault Clio3 Diesel
Afbeelding
Gebruikersavatar
vulneratos
Berichten: 168
Lid geworden op: 14 jun 2020, 14:27
Locatie: Soesterberg

"Respect" omdat jullie 1 minuut in acht hebben genomen.
Jammer van de gestolen helmen en Ik lees nergens of de restaurant misschien camera bewaking beelden zou hebben.
Maar goed neemt niet weg dat de mensen (zijn geen mensen maar boeven en dan zeg ik het nog netjes) gewoon van andermans spullen moeten afblijven.
Jammer dat ik er niet bij kon zijn maar dat heeft zo zijn redenen.
Op naar de volgende tour zou ik zeggen.
Heavy User 2013
Heavy User 2018
Dagrecord: 857km
Gebruikersavatar
Sympeter
Berichten: 482
Lid geworden op: 19 apr 2020, 15:17

Nou Steven dat was een flinkerd. :o
Groeten Peter.
Plaats reactie