• Beheerder
  •  
    Welkom op dit mooie & nieuwe forum!
    Op weg naar een mooi & nieuw begin!
     

Verslag tour naar de Kilsdonkse molen 11 juli 2020

Gebruikersavatar
Patrick
Berichten: 182
Lid geworden op: 02 mei 2020, 18:02
Locatie: Helmond

Ik heb vast een topic aangemaakt voor de tour naar de Kilsdonkse molen die we gemaakt hebben.
Kan wel vast verklappen dat het reuze gezellig is geweest.
Mijn verslag met foto's komt nog ;)
Kymco New Dink van september 2011 58783 km op de teller
Sym Jet 14 Euro 5 van april 2021 398 km op de teller
Gebruikersavatar
Stoyanov
Berichten: 346
Lid geworden op: 16 apr 2020, 07:24
Locatie: Alphen aan den Rijn

Ik ben reuze benieuwd.
Baal als een stekker dat ik er niet bij kon zijn.
Geld maakt niet gelukkig, maar Ik ben liever ongelukkig mét geld dan zonder...

Pekelfiets: Jan Janssen Impress.
Droge fiets: SYM Symphony ST 50i (2021)

Dagrecord: 285 km (Kymco New Dink 2014)
Zuinigheidsrecord: 1:54,7 (Kymco New Dink 2014)
Gebruikersavatar
Marco_61
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:14
Locatie: Reusel

Alvast bedankt voor het aanmaken van dit topic, Patrick. Dan zal ik maar beginnen zeker?

Ik werd vanmorgen om half 7 wakker van mijn wekker. Aangezien ik vandaag de touroperator was, wilde ik op tijd zijn om iedereen welkom te heten.
Vlug gedoucht, en boodschappen gedaan. Na een paar broodjes en koffie, was ik klaar om naar het ontmoetingspunt te gaan, "de Hollandershoeve". Er was afgesproken om 10:00 uur, maar ik was er om half 10, maar toch niet de eerste. Gerard, Peter Stupers, en Bjorn stonden al te wachten. Gerard ging niet meerijden, omdat alle twee zijn scooters ziek waren., maar hij zou ons uitzwaaien. Langzaamaan druppelde de rest van de tourrijders binnen, en onder het genot van een koffie, of thee, vlogen de verhalen over en weer.

Rond half 11 gaf ik te kennen dat ik wilde vertrekken. Mijn TomTom vlug ingesteld, en met ronkende motortjes vertrokken we, gefilmd, en uitgezwaaid door Gerard. Machtig mooi om een slang van scooters, en een caféracer (kuikentje 2), achter mij aan te hebben. Ik was helemaal in mijn nopjes, en zo slingerden wij door het mooie groene Brabantse landschap, met heel veel bomen, langszaam naar onze eerste stop. Lunchen in Esch in eetcafe "Ons Café", waar wij werden verwacht. De uitsmijters waren in trek, daar het merendeel die bestelde. Onder het eten Kregen wij een redelijk regenbuitje te verduren, maar aangezien wij onder de luifel zaten, hadden wij daar geen last van. Tegen de tijd dat wij weer verder wilden gaan, stopte het met regenen, en kwam er een waterig zonnetje te voorschijn, en liep de temperatuur weer aardig op. De regenpakken waren niet nodig.

En verder ging het weer, nu richting Heeswijk-Dinther, naar de Kilsdonkse molen. Na een klein uurtje kwamen we daar aan, en kregen we een paar tafels toegewezen op het terras, vlak bij het waterrad, waar, door het draaien van het rad, het water vanaf kletterde., Op de een of andere manier kreeg ik daardoor zin in een Radler, en ik was niet de enigste. We worden daar voortaan de Radler brigade genoemd.

We stonden op het punt van vertrek, toen het zachtjes begon te regenen. Dus toch maar de regenpakken aangetrokken. En ja hoor, daar kwam Dennis op zijn Kawasaki aangereden. Net op tijd dus om het laatste stuk mee te rijden. Het begon onderweg steeds harder te regen, en het was niet echt leuk meer. Wij reden, zo leek het, met de regenbui mee, want het wilde maar niet stoppen. Ondanks de regenpakken, hebben sommige het niet helemaal droog gehouden. Patrick had geen regenpak bij, en zijn jas was ook al niet waterdicht. Hij was nat tot op zijn onderbroek. Onze volgende stop was bij Eindhoven Airport, omdat ik wist dat Patrick vanaf dat punt naar huis wilde rijden. Harry ging ook met hem mee, omdat hij in Eindhoven een hotel had.

Na een hartelijk afscheid, begonnen wij aan het laatste stuk van de tour. Vanaf Eindhoven Airport naar de ijsboerderij Fabor. Alleen ijs ging het niet meer worden, want het was niet zo heel warm, en van de zomer was niet veel meer te ontdekken. Daarom stelde ik voor om meteen door te rijden naar "Broodjes & Zo" in het Belgische Arendonk. Bjorn ging daar niet mee naartoe, evenals Peter Stupers, die zijn weg vervolgde naar Tilburg.

Dus wij gingen met 8 personen de 5 kilometer durende rit aan, naar mijn favoriete broodjeszaak, voor een overheerlijk dik belegd stokbrood. En die smaakten heerlijk. Maar daar nam de gezellige dag een onverwachte wending. Toen we op het punt stonden om te vertrekken, kwam Scooterkees, en Dennis tot de ontdekking, dat hun helmen gestolen waren. Die hingen aan de scooter, en motor. Nu kan ik wel gaan lopen zeiken dat het niet zo slim is om een helm aan het stuur te hangen, en vervolgens onbeheerd achter te laten, maar daar krijgen ze hun butsmutsen ook niet mee terug. Wij zijn langzaam terug gereden naar de grens, waar zich het hotel bevind van Scooterkees, en John Knol. Daar ben ik naar huis gereden, om 2 helmen op te halen, zodat dennis vandaag, en Kees morgen naar huis kunnen.

Ondanks de regen en het verlies van de helmen, is het een geslaagde dag geweest, en ik bewaar deze route zorgvuldig, want ik ga hem volgend jaar nog een keer rijden, maar dan met stralend weer. Ik zal ze hebben, lekker puh.

Ik wil iedereen bedanken voor het meerijden, en VTC eer aan te doen. Hartstikke bedankt iedereen.
Ik heb maar een paar foto's, want touroperator is een zwaar beroep. Ik ben er niet aan toe gekomen, maar ik weet zeker dat jullie straks nog genoeg foto's te zien zullen krijgen.
20200711_100455.jpg
20200711_100455.jpg (7.12 MiB) 3547 keer bekeken
20200711_100515.jpg
20200711_100515.jpg (4.02 MiB) 3547 keer bekeken
20200711_183233.jpg
20200711_183233.jpg (5.9 MiB) 3547 keer bekeken
20200711_183242.jpg
20200711_183242.jpg (4.89 MiB) 3547 keer bekeken
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Gebruikersavatar
Hans v.d. Kleij
Berichten: 536
Lid geworden op: 15 apr 2020, 22:44

Goede morgen,
Wat een leuk verslag Marco, heb genoten daarvan alleen wel balen dat er 2 helmen zijn gestolen, wat een gedoe weer.
Helaas voor jullie niet helemaal droog gebleven.
Ik kijk uit naar de volgende verslagen en foto's
Gr Hans
Reyn Schuurmans RIP
Berichten: 104
Lid geworden op: 15 apr 2020, 22:17

Gistermorgen om 8 uur uit bed om richting Reusel te gaan. Scooter klaargezet, navigatie ingesteld en rijden maar. Ongeveer 2 km voor het startpunt besloot de navigatie ermee op te houden. Bleek dat hij onderweg niet opgeladen had. Toch goed aangekomen waren de meeste al aanwezig.
Rond 10.30 uur besloot Marco dat we konden vertrekken en een stoet van scooter kwam in beweging.
We kregen een mooie route voorgeschoteld door ons Brabantse land. In Esch was de eerste stop waar we tevens geluncht hebben bij een gezellig café. Vervolgens zijn we doorgereden naar de molen. Bij het vertrek begon het te regenen wat tussen Veghel en Eindhoven een behoorlijke stortbui werd. Beetje jammer, maar dat mag de pret niet drukken. Het laatste deel van de 4oute verliep weer droog. Ter afsluiting zijn we in België een broodje gaan eten. Hier kwam de enige domper van de dag. Bij buitenkomst bleken de helmen van Dennis en Scooterkees gestolen te zijn. Marco had thuis nog 2 helmen liggen zodat ook deze heren met butsmuts op weer naar huis kunnen.
Hen ging ook terug naar Den Bosch en hij was op de terugweg mijn navigator. Henk nog bedankt hiervoor.
Marco en alle andere aanwezigen bedank ik voor een mooie tocht en alle gezelligheid.
Gebruikersavatar
Hans v.d. Kleij
Berichten: 536
Lid geworden op: 15 apr 2020, 22:44

Alweer een leuk verslag.
Bedankt voor het delen Reyn.
Gr Hans
Gebruikersavatar
Patrick
Berichten: 182
Lid geworden op: 02 mei 2020, 18:02
Locatie: Helmond

Het is vrijdag avond ik heb alles klaar voor de rit van zaterdag.
Rond half negen werd ik gebeld door Harry of ik zin had om een biertje te komen drinken bij de Gaper , vlak bij het hotel waar Harry logeert.
Ik ben op de fiets gesprongen en er heen gefietst in maar liefst 5 minuten , daar aan gekomen zat Gradje er ook voor ons was het feest al begonnen.
Na een paar Radlertjes 0.0 was ik om half 11 weer thuis ,

Zaterdag,

Rond kwart voor negen appte ik Gradje dat ik klaar sta en in no time kwam hij er aangereden , gelijk door om Harry op te pikken die ook al klaar stond.
Na een korte pits stop in Bladel bij een BP hebben de heren hun vehicle af getankt nu verder naar het verzamel punt in Reusel .
Toen we Arriveerden was het er oergezellig hoe kan het ook anders in het Brabantseland ;).

Wat kunnen kerels toch lekker gezellig ouwehoeren :)
Na de koffie werden we gesommeerd om ons klaar te maken voor vertrek, maar eer we gingen vertrekken hebben we 1 minuut stilte gehouden om Yvonne de vrouw van Ard te herdenken .
Mannen een super gebaar van deze mooie club .
Marco loodste ons op een geweldige manier door het Brabantse groene land , de langzaamste rijders achter Marco de rest er tussen en Harry, Gradje en onder getekende reden achter aan .
Dit om de twee heren in het geel reden en ik had de route in mijn TT staan dus mocht er wat gebeuren kon ik de eventueel verdwaalde of geloste rijders mee op sleep touw meenemen .( Dit is niet nodig geweest)
Geluncht in Esch wat waren de uitsmijter toch lekker.

De rit werd vervolgt naar de Molen waar we een drankje gedaan hebben.
Regen pakken waren nodig bij vertrek maar ja moet je die wel bij je hebben :) :) buienradar had mij belooft dat het pas rond 18:00 zou gaan regen nou poets niet dus.
Zoals Marco al beschreef was ik lekker nat geworden BTW Marco je deed niet veel onder van mij :P
Eenmaal aangekomen in Eindhoven waar we een ijsje zouden eten en ik vandaar uit naar huis zou rijden even gestopt .
Animo voor ijs was er niet meer dus na een paf pauze heb ik iedereen gedag gezegd en kregen we nog een mooi doosje Chocoladelust van onze touroperator waar voor mijn dank Marco ;)
Met Harry in mijn kielzog zijn we naar Eindhoven getuft en heb ik Harry bij zijn hotel gedropt .
Weer een peukkie gerookt en kreeg ik van Harry ook nog een verrassing een pot ingemaakte komkommers die gaan we dus lekker op opsmikkelen.
Ik was zo thuis bij Harry vandaan snel droge kleren aangetrokken boodschappen gedaan vervolgt door een hele fijne avond.

Rest mij als eerste Marco even een veer in zijn kontje te duwen , Maat super geregeld allemaal van begin tot het einde zeker voor herhaling vatbaar THNX
Dan bedank ik iedereen die mee gereden heeft en de moeite hebben genomen om toch een eind te rijden voor deze mooie rit.
Ik hoop dat er nog veel van deze ritten door alle leden georganiseerd gaan worden.
De zomer is nog lang dus tot ziens op één of ander tour tocht .

RoadRunners thnx.


Patrick

http://youtu.be/PkdPASMI0RU

Door het slechte weer heb ik niet veel foto's kunnen maken :(

hoe kan je een link plaatsen zodat je de video hier gelijk kan bekijken?
Laatst gewijzigd door Patrick op 12 jul 2020, 13:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Kymco New Dink van september 2011 58783 km op de teller
Sym Jet 14 Euro 5 van april 2021 398 km op de teller
Gebruikersavatar
Sympeter
Berichten: 482
Lid geworden op: 19 apr 2020, 15:17

Das klote zeg, 2 helmen gejat. Gelukkig dat Marco er zomaar 2 had liggen.
Mijn dag begon om 7.15 en effe volgegoten met koffie. Rond half 9 vertrokken en natuurlijk veels te vroeg in Reusel.
Bij de pomp daar de Sym volgegooid en naar het trefpunt gereden.
Daar op mijn gemakkie in de zon gewacht op de scootermaten.
Leuk dat Gerard ook nog even met zijn bus aankwam om ons na de koffie uit te zwaaien met camera.
Ik vond het erg gezellig met voor mij een paar nieuwe gezichten en de rest was mij bekend van andere ritten.
Bij de stops gezellig gezeten en gekletst. Jammer de pammer van de regenbui, maar heb erg genoten van het hele gebeuren.
Thuis gekomen eerst maar even de douche in en droge kleren aan.
Fijne regenbroek óók mijn kruis was zeiknat.
Ook fijne wind en waterdichte motorjas al wat ik eronder aan had konde uitwringen :( Handschoenen idem dito ondanks de
sticker wind en waterdicht. Ik denk zomaar dat ik wat nieuwe dingetjes aan moet schaffen om droog te blijven. :mrgreen:
Marco, hartelijk dank voor deze mooie route en de medereizigers voor hun gezellig gezelschap.
Allen tot een volgende gezellige keer. :D
Groeten Peter.
Gebruikersavatar
martin66
Berichten: 462
Lid geworden op: 16 apr 2020, 07:00

Hoi
Mooi verslag hoe jullie het hebben gehad
Zonde van de helmen
De Brabantse gezelligheid is goed te zien op de foto's
Groet Martin
Gebruikersavatar
henkhouet
Berichten: 918
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:08
Locatie: Hoofddorp

Ook van mijn kant een kort relaas hoe de tour voor mij is verlopen.

Vrijdag eerst nog moeten werken.
Na het werk snel naar huis, scooter nog even een klein beetje gewassen, spullen ingepakt, en vertrokken naar Den Bosch.
Daar bevind zich het beste hotel wat een mens zich kan wensen.
Is bij mijn zus in huis, kost niks, altijd schoon, koffie, drank en eten gratis. Helemaal top.

Zaterdagochtend om 06.45 uur opgestaan, en me heerlijk opgefrist en aangekleed.
Beneden stond de koffie al klaar voor me. Het was schitterend weer, de zon stond al flink te schijnen.
Alle ingrediënten voor een prachtige dag.
Rond de klok van kwart voor 8 ben ik vertrokken richting Reusel.
Via Cromvoirt naar de N65, om verder te gaan via Oisterwijk, Moergestel, Hilvarenbeek en Lage en Hoge Mierde naar de verzamelplaats bij de Hollandershoeve in Reusel.
Onderweg toch nog even 2 warme croissantjes gekocht, en een flesje drinken, en de scooter volgegooid met zijn geliefde E5 benzine.
Om half 10 was ik op de plaats van bestemming, en ik leek de eerste te zijn.
Ik nam plaats op het terras, en zag toevallig 2 wielrenners naar buiten komen met een kop koffie.
Dus zei ik, "lekker, koffie, dat lust ik ook wel".
Een van hen vertelde me dat dit eigenlijk was voor de mensen die zich daar zouden verzamelen, maar ik mocht wel een kop koffie pakken.

Omdat ik toen vertelde dat ik ook bij de groep hoorde die zich daar zou verzamelen, keken ze me heel raar aan.
Wat bleek nu, ik moest een stuk verderop zijn, ander terras, zelfde naam. (hoort allemaal bij elkaar, maar weet ik veel)

En daar stonden Peter en Bjorn al te wachten.
Meteen kwam de grote tourleider aanrijden. (is het tourleider of tourlijder? Dat weten we wel aan het einde van de dag)
En ook alle anderen meldde zich voor een lekker bakje koffie of thee op het zonovergoten terras.
Helaas was onze grote vriend Gerard ontrieft, want 2 scooters rijk, en geen van beide kunnen gebruiken, is een enorme teleurstelling op zo'n mooie dag.
Niettemin was hij wel gekomen met de bus, om ons uit te zwaaien.
Te zijner tijd moeten we toch eens een sticker op die bus plakken met de tekst "Service auto VTC de Roadrunners. Driver : Gerard".

Toen het tijd was om te vertrekken wilden we eerst 1 minuut stilte houden, om op deze wijze Yvonne de Roode te gedenken, die op 54 jarige leeftijd is overleden, en juist op deze dag werd begraven.
Yvonne is de vrouw van Ard de Roode, een gerespecteerd scooterrijder, en bij velen van ons wel bekend.

1 minuut stilte.jpeg
1 minuut stilte.jpeg (801.38 KiB) 3264 keer bekeken
Na dit indrukwekkende moment, vastgelegd door Gerard, was het tijd om de tour te gaan rijden.
Marco leidde ons met gepaste snelheid door het Brabantse land.
Ik voelde binnen in mezelf een enorme pijn opkomen, niet omdat ik ziek was, maar omdat ik me realiseerde dat ik in het verleden hier ook woonde, en het nog steeds enorm mis.
Je kunt een Brabander wel uit Brabant halen, maar je haalt nooit Brabant uit een Brabander.

Prachtige wegen, uitgestrekte bossen, mooie boerderijen en huizen, en aardige mensen.
Wat wil je nog meer.

Rond het middaguur (volgens Marco iets te vroeg) kwamen we aan bij ons Café. Dat café is natuurlijk niet van ons, maar het heet "ons Café".
Daar heb ik me tegoed gedaan aan de koffie, en een heerlijke uitsmijter.
En ik was niet de enige, want de uitsmijters vonden gretig aftrek.

Hoewel we aangekomen waren met een stralend zonnetje hoog aan de hemel, werden we tijdens het eten toch getrakteerd op een behoorlijke regenbui.
Maar toen de tijd aangebroken was om verder te rijden, kwam het zonnetje weer tevoorschijn, en konden we de tour vervolgen.
Via zo vele mooie plekjes, waar ik, verdulleme, geen foto's van gemaakt heb, kwamen we in Heeswijk-Dinther.
Hier heb ik nog een paar jaar gewoond, en het voelde dan ook weer heel vertrouwd om even "thuis" te zijn.

De Kilsdonkse molen is bij Heeswijk-Dinther om de hoek, dus al snel zagen we deze unieke molen(s) staan.
Uniek, want er zijn er maar twee van in Europa.
De molen dateert uit de dertiende eeuw, en was vroeger compleet van hout.

We zijn even op het terras gaan zitten, en hebben onder het genot van een Radler, cola, cassis, of ander drankje, gezellig met elkaar zitten kletsen.
Bij de Kilsdonkse molen ligt ook nog een fluisterboot, maar ik heb heb niet gehoord. (ook niet gezien trouwens)
En ondanks dat bij aankomst bij de molen we nog stralend weer hadden, begon het toch te betrekken.

20200711_141656.jpg
20200711_141656.jpg (4.8 MiB) 3264 keer bekeken

In no time werd het donker.
Precies op het moment dat Dennis ons kwam vergezellen.
Toeval???

Dus iedereen de regenkleding aan, al was ik ervan overtuigd dat het wel over zou waaien.
Nou, zowel buienradar als mij moet je maar nooit gebruiken om een weersvoorspelling te doen.
Nog voor dat we echt onderweg waren, begon het te regenen, en behoorlijk ook.
Maar wat kan je gebeuren met een regenoverall aan. Niks toch?
Ik weet nu wel beter. Op een gegeven moment leek het of er een gieter met water in mijn broek werd leeg gegoten.
Zitvlak, benen, en wat er tussen hangt, alles was zeiknat.
Toen we uiteindelijk een stop hadden, en ik van het zadel afkwam, voelde ik gewoon een straaltje water langs mijn benen lopen.
En nee, ik ben nog niet incontinent. Het was echt regenwater.

Ik was geen uitzondering, iedereen was behoorlijk nat., ongeacht de soort regenkleding.
Gelukkig stopte het wel met regenen, en werd de tour voortgezet richting Reusel.
Alleen zonder Patrick en Harry, die huiswaarts gingen.

In Reusel hebben we afscheid genomen van Bjorn en Peter.
Wij zijn verder gegaan naar Belgie, net de grens over, om daar een heerlijk broodje te eten.
Buiten zittend op het terras, beschut en uit het zicht van alles en iedereen.
En juist dat laatste was voor Scooterkees en Dennis funest.

Want ze hadden hun helm aan het stuur gehangen van de scooter, en zijn gewoon in vol vertrouwen naar binnen gegaan.
Bij terugkomst was van beide heren de helm gestolen.
Een laffe daad, met veel consequenties voor beide vrienden.
Want buiten het feit dat dit een dure tegenvaller is, kan je ook zonder helm niet naar huis rijden.

Ik doe het zelf ook regelmatig, als ik ergens koffie ga drinken, of een hapje ga eten, maar na dit voorval zal ik het niet meer doen als ik niet constant mijn scooter kan zien.
Gelukkig had Marco nog twee extra helmen thuis liggen, en ben ik, samen met Marco, deze bij hem thuis gaan halen.
Ook Steven reed met ons mee, om de achterband op te pompen (Marco heeft een compressor thuis), en is vanaf daar naar huis gegaan.
Met extra lucht EN een dikke schroef in zijn band.

Marco en ik zijn de helmen gaan afleveren, en na wat geklets en (slechte) tips hoe de helm te claimen bij de inboedelverzekering, hebben we van elkaar afscheid genomen.
Ik ging weer richting Den Bosch, en heb dit stuk samen met Reyn gereden.
Die had een lege navigatie, dus moest anders zoeken.
Samen uit, samen thuis.

In Den Bosch, op het Heetmanplein, afscheid van Reyn genomen, en rond de klok van 10 uur stapte ik weer binnen bij mijn zus.

Conclusie voor deze tour :

1) tourleider zijn is niet zo eenvoudig, je hebt het weer niet in de hand, je moet een behoorlijk assortiment helmen hebben, als het kan in verschillende maten, en een compressor is ook een onmisbaar uitrustingsstuk.

2) er lopen heel wat dieven rond, die niet van andermans spullen af kunnen blijven. Ik hoop dat Kees en Dennis de klap te boven komen.

3) de belangrijkste constatering is wel dat dit echt een perfecte tour is, aan zoveel details gedacht, in een prachtige omgeving,
en met zoveel fijne vrienden. Iedereen, en Marco in het bijzonder, heel veel dank voor deze mooie dag. En niet te vergeten, dank voor de lekker
bonbons
Plaats reactie