• Beheerder
  •  
    Welkom op dit mooie & nieuwe forum!
    Op weg naar een mooi & nieuw begin!
     

Voorpret route Helmond (Noord Brabant) naar Hoek (Zeeland)

Gebruikersavatar
Marco_61
Berichten: 998
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:14
Locatie: Reusel

Steven Luuko schreef:
16 jul 2020, 19:51
Marco_61 schreef:
14 jul 2020, 21:15
Jij woont maar op een steenworp afstand van mijn ouders. Wat de route betreft, heb je de fietsroute van google maps gepakt. daar is niets mis mee, alleen moet je wel rekening houden dat je misschien niet overal mag rijden met de scooter. Maar dat is een hindernis die ter plekke opgelost kan worden. Ik weet niet meer of ik het aan je gevraagd heb, maar wanneer vertrek je? Als ik nog niet op vakantie ben, of al weer terug ben, kan ik je met een bezoekje vereren als je in Postel bent.
Gezellig!
vrijdag 14 augustus vertrek ik.
Ik denk om rond half 10, 10 uur in Postel te zijn.
Dat is mooi. Dan zijn Henk en ik net terug van vakantie. Dan zie ik jou in Postel. Geef tegen die tijd maar de precieze locatie door.👍🏻👍🏻
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Gebruikersavatar
Steven Luuko
Berichten: 254
Lid geworden op: 19 jun 2020, 13:14
Contacteer:

Misschien moet ik mijn route 2x via Nederland laten gaan. :(
Corona maatregelen zijn weer aangescherpt.
Gebruikersavatar
boukeent
Berichten: 359
Lid geworden op: 27 jul 2020, 14:07
Locatie: DE RIJP

veel plezier,

Ik denk dat routeplanners die scooter optie hebben gebaseerd zijn op situatie in duitsland. Ik heb begrepen dat in kaart materiaal van garmin en osm er geen gegevens zijn over type fietspad.

in duitsland is er alleen een discussie met mofa (snor) waar soms lokaal andere regels zijn.

bij mijn test met brouter offline profielen merk ik als ik kies voor moped of trekking er wel degelijk een duits resultaat zichtbaar word scooter gaat dan altijd over de weg en is er een blokkade op snelwegen.

Bouke
Kymco xtown 300i, 2018
Sym joymax z 300i, 2019
Gebruikersavatar
Proudborough
Site Admin
Berichten: 157
Lid geworden op: 08 apr 2020, 10:56
Locatie: Purmerend
Contacteer:

De app of site die inderdaad informatie heeft over de nederlandse (brom-) fietspaden moet ik nog tegenkomen. Dit is ook heel lastig omdat iedere gemeente zelf wat kan bepalen hoe ze het opbouwen met iedere wegsituatie in acht nemend. En op het moment dat de weg overgaat naar de provincie kan het op slag veranderen. Niet te programmeren dus en moet handmatig ingevoerd worden.
"Not all those who wander are lost" - J.R.R. Tolkien
AGM CafeRacer lux. Aug 2016 0km - Aug 2017 6401km
Kymco G-Dink Juli 2017 200km - Jan 2020 25000km Dagrecord=369.1km (G-Dink)
Sym Fiddle 2 Feb 2020
Renault Clio3 Diesel
Afbeelding
Gebruikersavatar
Steven Luuko
Berichten: 254
Lid geworden op: 19 jun 2020, 13:14
Contacteer:

De fietsbond is bezig met een routeplanner voor speedpedelecs (45km/u), ter ergernis van de speedpedelec rijders, want zij wanen zich geen bromfietsers.
Wat ook snel te vervalsen is, door het kentekenplaatje er af te schroeven.
Bijna niemand ziet het verschil tussen een gewone elektrische fiets en een 45km/u versie.
Misschien voor ons toch een goed plan, die routeplanner en misschien komen de gemeentes er dan ook achter dat sommige verkeersborden voor bromfietsen niet logisch zijn.

Ondertussen heb ik definitief besloten om niet via België te gaan.
De corona maatregelen zijn dan wel niet echt dwingend, maar ik ga het niet wagen om bijvoorbeeld halfweg Antwerpen, alsnog weggestuurd ga worden.
2 weken vrijwillige quarantaine zie ik ook niet zitten.
Het zal waarschijnlijk zo'n vaart niet lopen, maar ik wil mijn vakantie niet laten verpesten door een overijverige Belgische Boa.
Dus, de provincie Antwerpen mag niet van mijn horeca-uitgaven genieten en ik rij lekker door ons eigen kikkerlandje.

De route is nu in grote lijnen, via Den Bosch de Maas volgen, langs vestingsstadjes zoals Heusden, Geertuidenberg en Willemstad.
Dan eilanden hoppen: Oude Tongen, Bruinisse, Zierikzee en uiteindelijk via Vlissingen/Breskens naar Hoek-Terneuzen. Totaal bijna 250km.

Terugweg waarschijnlijk via Bergen op Zoom, Breda, Tilburg, Eindhoven.
Gebruikersavatar
henkhouet
Berichten: 922
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:08
Locatie: Hoofddorp

Je hebt groot gelijk, Steven.
Het zal je maar gebeuren, dat door de regelgeving of een handhaver je vakantie in het water valt.

Je hebt nu een mooie route door Brabant uitgezet.
Geniet ervan.
Gebruikersavatar
Steven Luuko
Berichten: 254
Lid geworden op: 19 jun 2020, 13:14
Contacteer:

Morgen nog een dagje en dan vertrek ik naar Zeeland!
Route is uitgestippeld, ik heb een koptelefoon met microfoon ingebouwd in mijn helm. Handig voor handsfree bellen maar ook om een muziekje onderwef te hebben.
Ik heb een GoPro op mijn helm bevestigd voor een deel van de route op te nemen. De volle 8 a 9 uur kan ik niet helemaal opnemen. Bij leuke stukjes kan ik de camera even aanzetten.
Nu maar hopen dat deze week geen lockdown aangekondigd wordt. 🤞
ROADHOGG

Laat ff weten wanneer je terug komt ! ! misschien kunnen we wat doen .. . ;)
Gebruikersavatar
Marco_61
Berichten: 998
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:14
Locatie: Reusel

Steven, een prettige vakantie, en een veilige reis.
En zoals Gradje al zegt, laat iets weten wanneer je naar huis terugrijdt. Als ik nog vakantie, en tijd heb, kunnen we misschien iets afspreken.
Laatst gewijzigd door Marco_61 op 13 aug 2020, 08:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Gebruikersavatar
henkhouet
Berichten: 922
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:08
Locatie: Hoofddorp

Hele fijne vakantie, en kom ook weer veilig thuis.
Plaats reactie