• Beheerder
  •  
    Welkom op dit mooie & nieuwe forum!
    Op weg naar een mooi & nieuw begin!
     

Voorpret route Helmond (Noord Brabant) naar Hoek (Zeeland)

Gebruikersavatar
Steven Luuko
Berichten: 253
Lid geworden op: 19 jun 2020, 13:14
Contacteer:

Eigenlijk waren we het niet van plan, maar we hebben toch besloten om een weekje vakantie te vieren.
Even weg in eigen land, naar Hoek (Zeeland), vlakbij Terneuzen.

Net als vorig jaar, ga ik ook dit jaar met de scooter naar ons vakantieadres.
Vorig jaar heb ik een heel stuk meegereden met Marco, die een mooie route had uitgestippeld.
Dit jaar wil ik de voorpret niet missen en ga een eigen route uitstippelen.

Ik ben nog op zoek naar een goede online bromfiets-routeplanner.
Op dit moment gebruik ik Google Maps, maar ik merk dat de fietsroutes soms geen bromfietsen toelaat en de autoroutes zonder snelwegen, soms richting de 80km wegen stuurt.

De globale route is nu het volgende:
- Helmond;
- Valkenswaard;
- Bij Postel de grens over;
- Retie;
- Turnhout;
- Malle;
- Schilde;
- Antwerpen;
- Sint-Gillis-Waas;
- Bij Sint Jan Steen weer Nederland in;
- Terneuzen;
- Eindbestemming Hoek.

Ik zal waarschijnlijk nog aanpassingen maken, betere routes, leuke bezienswaardigheden, maar dit is zo'n beetje de bedoeling.
In dit bericht zal ik de vorderingen van de route aanvullen.
Mochten er opmerkingen of tips zijn, dan hoor ik het graag.
Gebruikersavatar
Korps Mariniers
Site Admin
Berichten: 354
Lid geworden op: 08 apr 2020, 12:18
Locatie: Den Haag
Contacteer:

ik ga mee kijken voor je.
Mijn motto is: Over tot de orde van de dag.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Marco_61
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:14
Locatie: Reusel

Bij mijn weten zijn er geen routeplanners specifiek voor scooters. Ik maak regelmatig gebruik van " my-route app" . Daar kan ik een route maken, en bekijken met streetview en/of satelliet.
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Gebruikersavatar
Proudborough
Site Admin
Berichten: 157
Lid geworden op: 08 apr 2020, 10:56
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Zoals Marco zegt, er zijn geen routeplanners specifiek voor bromfietsen. Dit omdat het toch wel een ingewikkeld stukje programmeer werk is (ik heb er een keer goed over na zitten denken om zoeits te maken) en wij het enige land zijn waar het echt gebruikt zal worden.

Mijn tip voor ongepland op google maps rijden is als volgt:
Je plaatst een routepunt op de plek waar je een stad in wilt rijden, en ook weer een punt war je de stad uit wilt rijden. Buiten de steden zet je maps op fietsmodus en in de stad op automodus(-snelweg). Nee het klopt inderdaad niet altijd. Maar voor een ongeplande rit werkt het goed genoeg.

Geplande ritten maak ik net als Marco via myroute-app (ook mijn laatste reis was daarin gemaakt) En die exporteer ik dan of naar mijn garmin of naar mijn telefoon waar ik de route uitlees in de app "OSMAnd"
"Not all those who wander are lost" - J.R.R. Tolkien
AGM CafeRacer lux. Aug 2016 0km - Aug 2017 6401km
Kymco G-Dink Juli 2017 200km - Jan 2020 25000km Dagrecord=369.1km (G-Dink)
Sym Fiddle 2 Feb 2020
Renault Clio3 Diesel
Afbeelding
Gebruikersavatar
Steven Luuko
Berichten: 253
Lid geworden op: 19 jun 2020, 13:14
Contacteer:

Het is al lastig voor sommige gemeentes om de verkeersborden voor bromfietsers logisch te plaatsen. Borden vergeten, weg op, weg af, in eens geen bromfietspad meer. :evil:

Ik kan me nog herinneren dat de eerste tomtom's een 45km optie had, maar dat kwam volgens mij neer op een uitgebreide "vermijd snelwegen" stand.

Routeyou.com heeft een heleboel routetypes, waaronder ook een bromfietsstand, maar ik weet niet of deze goed is.

Ik denk ook inderdaad dat het het beste is om de route uit te stippelen en met streetview na te lopen. En dan maar hopen dat tussen het maken van de streetview foto's en nu weinig veranderd is.
Gebruikersavatar
Steven Luuko
Berichten: 253
Lid geworden op: 19 jun 2020, 13:14
Contacteer:

Ik weet niet of de route zo te delen is, maar volgens mij moet dit werken.

Dit is de heenweg:
Via België, Postel, Herentals, Antwerpen.
In Antwerpen neem ik de fietstunnel Sint Annatunnel.
Ik weet dat de fietspaden langs de kanalen, prachtig zijn om te fietsen, maar met de bromfiets mag je er niet altijd op.
Vaker niet dan wel. Op deze route heb ik een leuk stukje bossen bij Postel en een beetje verder bij Bobejaanland.
Na Antwerpen is het voor mij onbekend gebied, maar dat kan ik misschien nog wel via Google Streetview bekijken.
Postel, Herentals en Antwerpen zijn vooralsnog de rustplaatsen voor de heenweg.
https://www.google.nl/maps/dir/Philips+ ... 147222!3e1

Dit is de terugweg:
Via Breskens, de pont naar Vlissingen en dan via Bergen op Zoom, Breda naar Tilburg.
Mijn ouders wonen in Tilburg, dus dat wordt een tussenstop voor de lunch.
Tilburg-Helmond heb ik vaker gereden en dit stuk kan ik op een aantal manieren rijden.
Op de terugweg is Yeseke, Essen (België) en Tilburg de rustplaatsen.
https://www.google.nl/maps/dir/Marina+B ... 1.4776!3e1
Gebruikersavatar
Marco_61
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:14
Locatie: Reusel

Jij woont maar op een steenworp afstand van mijn ouders. Wat de route betreft, heb je de fietsroute van google maps gepakt. daar is niets mis mee, alleen moet je wel rekening houden dat je misschien niet overal mag rijden met de scooter. Maar dat is een hindernis die ter plekke opgelost kan worden. Ik weet niet meer of ik het aan je gevraagd heb, maar wanneer vertrek je? Als ik nog niet op vakantie ben, of al weer terug ben, kan ik je met een bezoekje vereren als je in Postel bent.
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Gebruikersavatar
henkhouet
Berichten: 918
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:08
Locatie: Hoofddorp

Leuke route, Steven.
We gaan je volgen, kerel.
Alvast veel plezier met de voorpret, en voor straks, een hele fijne vakantie gewenst.
Geniet, blijf gezond, en kom weer heelhuids thuis.
Gebruikersavatar
Sympeter
Berichten: 482
Lid geworden op: 19 apr 2020, 15:17

Ik wens jou en je gezin ook een fijne vakantie en een veilige mooie scootertrip naar je vakantieadres.
Groeten Peter.
Gebruikersavatar
Steven Luuko
Berichten: 253
Lid geworden op: 19 jun 2020, 13:14
Contacteer:

Marco_61 schreef:
14 jul 2020, 21:15
Jij woont maar op een steenworp afstand van mijn ouders. Wat de route betreft, heb je de fietsroute van google maps gepakt. daar is niets mis mee, alleen moet je wel rekening houden dat je misschien niet overal mag rijden met de scooter. Maar dat is een hindernis die ter plekke opgelost kan worden. Ik weet niet meer of ik het aan je gevraagd heb, maar wanneer vertrek je? Als ik nog niet op vakantie ben, of al weer terug ben, kan ik je met een bezoekje vereren als je in Postel bent.
Gezellig!
vrijdag 14 augustus vertrek ik.
Ik denk om rond half 10, 10 uur in Postel te zijn.
Plaats reactie