• Beheerder
  •  
    Welkom op dit mooie & nieuwe forum!
    Op weg naar een mooi & nieuw begin!
     

Oldy`s Zeelandtour

ROADHOGG

plaats hier foto`s en verslag voor "Den Thuysblijverts"
Gebruikersavatar
John Knol
Berichten: 415
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:16
Locatie: Vlaardingen

Hier alvast een paar foto's
Bijlagen
20200601_133213.jpg
20200601_133213.jpg (5.23 MiB) 19161 keer bekeken
20200601_133252.jpg
20200601_133252.jpg (6.19 MiB) 19161 keer bekeken
20200601_144149.jpg
20200601_144149.jpg (5.61 MiB) 19161 keer bekeken
20200601_144302.jpg
20200601_144302.jpg (5.71 MiB) 19161 keer bekeken
20200601_144640.jpg
20200601_144640.jpg (5.22 MiB) 19161 keer bekeken
20200601_144502.jpg
20200601_144502.jpg (4.29 MiB) 19161 keer bekeken
20200601_144203.jpg
20200601_144203.jpg (4.2 MiB) 19161 keer bekeken
MP3 300 HPE Sport
Gebruikersavatar
Hans v.d. Kleij
Berichten: 536
Lid geworden op: 15 apr 2020, 22:44

He John heb je hem al gereden :D :D :D
Gebruikersavatar
John Knol
Berichten: 415
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:16
Locatie: Vlaardingen

Ja heel vroeg begonnen 😂

Ik had deze gemaakt op 1 juni toen er weer wat open mocht.
Gelijk even langs mijn neef geweest
MP3 300 HPE Sport
Gebruikersavatar
henkhouet
Berichten: 918
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:08
Locatie: Hoofddorp

Wat was dit een perfect weekend.
Op vrijdag eerst nog even gewerkt, om daarna (al heel vroeg, namelijk half 10 in de morgen) weer snel huiswaarts te gaan.
De scooter snel nog even gewassen, en de spullen in de koffers gedaan.
Om 11 uur vertrok ik naar Willemstad, een rit van ongeveer 120 km.

Het was erg warm, en ik was daarom maar luchtig gekleed.
Niet echt verstandig met het oog op een eventuele valpartij, maar dat risico heb ik dan maar genomen.

De route liep vanaf Hoofddorp, door Alphen aan de Rijn,via Boskoop naar Rotterdam, waar ik de Erasmusbrug over gestoken ben.
Wat een rotstad om in te rijden is Rotterdam. Heel veel wegwerkzaamheden, stoplichten, en druk verkeer.

Maar goed, ik ben er doorheen gekomen.

Ik ben daarna richting Spijkenisse gereden, naar Nieuw Beijerland en Zuid Beijerland, om daarna snel te arriveren in Willemstad.
Om precies half 3 stond ik aan het haventje bij het hotel.
Meteen ingecheckt, en eerst even een heerlijke douche genomen.
Scooter rijden is leuk, maar 120 km bij een temperatuur van 30 graden, is soms even afzien.

Ik was net onder de douche uit, toen vriend Marco belde.
Hij was, samen met Patrick ook gearriveerd.
Snel schone kleren aan, en beneden op het terras plaats genomen.
We hadden wel nog te maken met de afstandsregel ivm corona, maar alles bij elkaar hebben we een hele leuke middag gehad.

Bij het hotel ook maar iets gegeten, en toen een kleine wandeling door het dorpje gemaakt.
Tjonge jonge, daar ligt voor een paar lieve centen aan varend materiaal in het water.

Marco trakteerde ons nog even op een ijsje.
Om onze dorst te lessen, zijn we op een plekje op het pleintje gaan zitten, en hebben daar koffie gedronken en een paar frisdrankjes.

Maar uiteindelijk konden we de drang naar een biertje niet weerstaan, en zijn bij ons hotel weer buiten op het terras gaan zitten.
Het werd gestaag donker, en dat was eigenlijk niet omdat de duisternis inviel, nee, er kwam een enorme onweersbui aan.

En daar kwam dan dat moment, bliksem, donder, harde wind, maar vooral water, heel veel water.
Met bakken kwam het naar beneden.
Ik had medelijden met het bedienend personeel, die alle kussens nog naar binnen moest brengen.
Die waren op een gegeven moment ook zeiknat van de regen.

Wij zaten lekker, droog onder de overspanning van het terras, genietend van ons biertje, en de heerlijke verkoeling die deze bui met zich meebracht.
En stiekem ook wat leedvermaak, om te zien hoe anderen zich een weg baande door de regen, of bezig waren om de troep op te ruimen, die anders kletsnat zou worden.

We zijn mooi op tijd gaan slapen, en de volgende ochtend, de dag van de tour, zaten we om 8 uur aan een perfect ontbijt.
Het weer was compleet anders dan alle voorgaande dagen.
De hitte had plaats gemaakt voor bewolking, en behoorlijk lagere, maar wel aangename, temperatuur, en wat wind.

Gerard kwam al aangereden met zijn Kymco, en voegde zich bij ons.
De verzamelplaats was dichtbij, ongeveer 200 mtr vanaf ons hotel.
Dus netjes op tijd, ronde de klok van half 10, zijn we naar Koffiehuis "Bij Betsie" gegaan, waar de tourleider was.
We kregen een consumptiebon voor koffie of thee, en onder het genot van dit drankje hebben we gewacht tot de groep compleet was.

Daarna begon de lange, maar mooie tour door Zeeland, af en toe met een stop, waar dan door Oldy uitleg gegeven werd over dijken, keringen, sluizen, en wat er zich zoal in het Zeeuwse land bevindt.
Tijdens het middaguur zijn we gaan lunchen bij de eeterij, een gelegenheid waar we al eens eerder geweest zijn.
Ik heb me tegoed gedaan aan de kipsaté met patat, die verdomd goed smaakte.

Na de lunch werd de reis voortgezet.
Omdat het weer omgeslagen was, en het toch wisselvallig werd, trok iedereen onderweg toch maar zijn of haar regenkleding aan.
Gelukkig viel het enorm mee met de regen, het bleef echt bij een paar druppels.

We kregen van de tourleider ook allemaal nog een flesje drinken naar keuze mee, om onderweg onze dorst te lessen.

Soms komt er ook wat pech voor, en ook daarmee kregen wij te maken, dat wil zeggen, Gerard kreeg daar mee te maken.
De grote Dink van Gerard, die net voorzien was van een prachtig, nieuw bekleed zadel, stopte ermee.
Nadat een van de deelnemende tourders de bougie had vervangen, reed de scooter gelukkig weer.
Niettemin heeft dit probleem zich nog 2 x voorgedaan, maar telkens weer wisten ze de machine weer aan de praat te krijgen.

Om half 7 s-avonds besloot Oldy de tour in te korten en de kortere weg terug te nemen naar het geplande eindpunt.
Het zou anders nog later geworden zijn, en aan de hemel werd het alweer behoorlijk donker, en waren de buien al in de maak.

Helaas kwam, net voordat de tour voorbij was, Harry C nog ten val, bij een poging om John te ontwijken die moest remmen voor naderend verkeer.
Gelukkig viel de schade mee, Harry kwam met de schrik vrij, de scooter van John had een kromme kentekenplaat, en bij Harry was er ook niet veel schade. ( ik dacht alleen iets aan de richtingaanwijzer)
Op het eindpunt bedankte iedereen de tourleider, wenste elkaar nog een goede reis naar huis, en zette Marco, Patrick, Harry en ikzelf de reis nog 5 km voort naar het hotel.
Wij bleven hier nog een nachtje slapen.
Ook Bjorn was met ons meegegaan, om met ons nog iets te eten en te drinken.

En net op de laatste kilometers kregen we een beste regenbui over ons heen, waardoor we alsnog zeiknat waren.
Maar dat mocht de pret niet drukken, we hebben het met elkaar heel gezellig gehad. Bjorn is op tijd vertrokken, met de auto met aanhanger richting IJselstein.
En wij hebben nog wel een paar biertjes gedronken en gelachen met elkaar. Veel gelachen.
Om 1 uur kregen we geen bier meer en zijn we maar naar bed gegaan.

De volgende ochtend weer op tijd op. Ja, 's-avonds een grote jongen, dan ook 's-morgens een grote jongen.
Om half 9 aan tafel voor het lekkere ontbijt.
Daarna alle spullen in de scooter doen, het hotel betalen, en afscheid nemen.

Patrick en Marco weer verder Brabant in om thuis te komen, en Harry en ik terug richting Rotterdam.
De reis verliep spoedig, en hoewel er een hele sterke wind stond, zijn we toch veilig thuis gekomen.
In Rotterdam heb ik van Harry afscheid genomen, en heb de laatste kilometers alleen gereden.

Het was een voortreffelijk weekend, en dit smaakt naar meer.

Over 2 weken is er een tour, die Marco uitgezet heeft.
De tour naar de Kildonkse molen.
Ik wil er weer bij zijn, want VTC de Roadrunners is een ECHTE vriendenclub, waar het hartstikke leuk is om tijd met elkaar door te brengen.

Ik heb geen foto's gemaakt, maar ik weet zeker dat er nog vele foto's op dit topic komen te staan.
Laatst gewijzigd door henkhouet op 28 jun 2020, 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hans v.d. Kleij
Berichten: 536
Lid geworden op: 15 apr 2020, 22:44

Hier komt ie dan van mijn kant.
Harry en ondergetekende vertrokken al om 6.15 richting IKEA Delft waar Maarten (Spikey) al op ons stond te wachten en met z'n drieën zijn we via prachtige polders naar Rotterdam gereden waar we John op zouden pikken bij Theater Luxor, even gebabbeld en daarna richting Willemstad, voorspoedige rit geweest en onderweg nog een bakkie gedaan daarna door naar Willemstad waar we ontvangen werden door Oldy met koffie of thee ( goed georganiseerd).
Geweldig iedereen van de roadrunners te zien en te spreken, vooral goed om Gerard te zien en te spreken ondanks zijn ontstoken been, zijn nieuwe zadel bewonderd.
Marco en Henk hadden prachtige shirts aan met geborduurde logo's (Miep,Miep) echt mooi en ik denk dat er vast liefhebbers voor zijn. ( ik dus).
Na de gezellige gespreken duurde het lang voordat de STN- groepje arriveerde, grote club ruim 500 leden maar waar waren die, 6 man,vrouw sterk, na gepaste begroeting, of niet zijn we onder leiding van onze voortreffelijk organisator aan onze lange tour begonnen.
We hebben op prachtige wegen, Dijken, dijkjes, polderweggetjes, bruggen, dammen leuke dorpjes gereden
Het viel wel op dat er 4 STNers achteraan reden en het leek erop dat er een aantal daarvan ons meden, is hun probleem.
Helaas kreeg onze grote vriend Gerard 3x pech, kan iedereen gebeuren, en heeft jawel Edwin er mede voor gezorgd dat Gerard uiteindelijk de tour toch kon uitrijden, toch top,
Iedereen helpt elkaar onderweg ook al mag je elkaar niet, dat is normaal.
Door het op onthoud heeft Oldy de tour beetje aangepast.
Na de prachtige Zeelandbrug, 5 km kaarsrecht fietspad boven water, uiteindelijk bij Willemstad weer aangekomen en gingen een aantal rijders richting huis.
Eerste stuk reden Oldy, John, Maarten en ondergetekende richting Rotterdam en bij Barendrecht gingen Maarten en ik door Rotterdam richting Zoetermeer en Voorburg.
Ik parkeerde de scooter na ongeveer 313 km weer in de garage na een zeer geslaagde Zeelandtour
En Hartelijk dank Oldy hiervoor.

Enkele weetjes,
We af en toe een buitje hebben gehad
We ons prima aan de 1,5 m hebben gehouden.
We zeehonden hebben gespot
Er een motorscooter meereed, die soms de grote weg pakte
Die als verkeersdeskundige van STN gewoon op fiets pad reed met motorscooter
De Ex voorzitter van ons gewoon een gestrande scooter hielp, top.
Klein botsingkje was tussen Harry en John
Gelukkig niets ernstigs aan de hand was en gelukkig beetje blikschade
We als Roadrunners ons voorbeeldig hebben gedragen
Goed gedaan boys, ben trots op jullie.
Grote stn.....weinig leden die mee waren.
Kleine Roadrunners..... Veel huurders (leden) die mee waren.
Wij het onder elkaar goed konden vinden.
Patrick wat virussen van enkele scooter haalde, ik weet niet meer welke
We geen sticker op een motorscooter hebben geplakt, goed zo.

Na een geweldige dag en zere kont heb ik genoten van deze tour en ik was blij iedereen weer even gesproken te hebben.
Dank voor deze dag en ik hoop op een spoedig weerzien op een volgende tour.
Groet Hans.
Gebruikersavatar
Hans v.d. Kleij
Berichten: 536
Lid geworden op: 15 apr 2020, 22:44

Ook ik heb geen foto's gemaakt maar ik denk dat er nog wel foto's komen.

Trouwens leuk verslag Henk, thanks.

Hans
Gebruikersavatar
Patrick
Berichten: 182
Lid geworden op: 02 mei 2020, 18:02
Locatie: Helmond

Hier alvast één foto,
Verslag met meer foto's volgen nog.

Afbeelding
Kymco New Dink van september 2011 58783 km op de teller
Sym Jet 14 Euro 5 van april 2021 398 km op de teller
Gebruikersavatar
martin66
Berichten: 462
Lid geworden op: 16 apr 2020, 07:00

Hoi
Allemaal bedankt voor jullie verslagen
leuke opmerkingen
Marco en henk de shirts staan jullie goed
Zal zeeland toch maar eens gaan bezoeken
Groet Martin
Gebruikersavatar
Sympeter
Berichten: 482
Lid geworden op: 19 apr 2020, 15:17

Ik dacht Marco en Henk ook te herkennen op de rug :D Maar weer mooie verhalen van een mooie tour.
Groeten Peter.
Plaats reactie