• Beheerder
  •  
    Welkom op dit mooie & nieuwe forum!
    Op weg naar een mooi & nieuw begin!
     

Oriëntatie Buchholz.

Heb je iets leuks gepland staan? Zet het hier neer en deel het met de groep.
Gebruikersavatar
Tomosje
Site Admin
Berichten: 852
Lid geworden op: 15 apr 2020, 19:49

Ik was er een beetje bang voor .
Omdat martin toen ook daar in die regio geweest is en dit benoemde.
Zelf er voor werk wel geweest en dat was echt werken om boven te komen.
Hmm heijenrath of we gaan net als vroegah naar bad lear... monte meijer bestaat nog steeds.
Trouwens mooi k....t dat je gevallen bent marco!
Piaggio mp3 250 lt vetus sed novum.
Gebruikersavatar
Steven Luuko
Berichten: 253
Lid geworden op: 19 jun 2020, 13:14
Contacteer:

Daar zijn oriëntatie ritjes voor. Op de kaart kan het er allemaal wel makkelijk uit zien, maar in het echt merk je pas hoe steil het kan zijn.
Uit ervaring weet ik dat met 50cc is een stukje van 10% nog te doen, maar het is wel werken. Zeker als er 100+ kg op zit. ;)

Balen van de schade, Marco. Maar dat was met stickers ook op te lossen. :lol:
Gebruikersavatar
Sympeter
Berichten: 482
Lid geworden op: 19 apr 2020, 15:17

O, das mooi klote Marco hopelijk ben je er zelf lichamelijk goed vanaf gekomen.
Groeten Peter.
Gebruikersavatar
Marco_61
Berichten: 987
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:14
Locatie: Reusel

Het ging niet hard. Alleen mijn ego is gekrenkt.😉
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Gebruikersavatar
henkhouet
Berichten: 918
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:08
Locatie: Hoofddorp

Toch nog even een klein verslagje van onze oriëntatie-tour naar Buchholz.

Op woensdagavond ben ik rond de klok van 6 uur in de avond vertrokken naar mijn zus in Den Bosch.
En hoewel het erg fris was, ben ik toch goed aangekomen, zonder het echt koud te hebben gehad.
Ik was er dan ook wel op gekleed. Thermo ondergoed, spijkerbroek en daar een motorbroek met thermovoering overheen.
En natuurlijk een dikke motorjas met thermovoering.

Ik had besloten om zoveel mogelijk de snelwegen te vermijden, en alleen maar gebruik te maken van een stukje snelweg bij Vianen, en bij Zaltbommel, om over te kunnen steken over de Lek en de Waal.
Op deze manier hoef ik niet met een pontje, en dus gaat alles wat sneller.

Rond half 9 kwam ik aan bij mijn zus, en heb al die kleding uitgegooid, om even bij te komen onder het genot van een kop koffie.

Na een heerlijke nachtrust ben ik in de ochtend om 7 uur opgestaan, om mezelf weer in de motorkleding te hijsen, en richting Reusel te gaan, om vriend Marco op te pikken.
Toen ik bij hem aankwam stond zijn motor al gepakt en gezakt klaar op de oprit.
Zoals altijd was de ontvangst weer ouderwets Brabants, waar meteen de koffie op tafel kwam.

En toen was het moment daar, onze eerste tour van dit jaar kon beginnen.
Hoewel we nog bijna geen fatsoenlijk lenteweer hebben gehad, was het gelukkig vandaag wel droog, en met al die warme kleding was het goed te doen op de motor.
Aan mij de eer om voorop te rijden naar Buchholz.
En zoals tegenwoordig wel vaker voorkomt, laten mijn navigatie-kwaliteiten soms te wensen over. Dit komt door een combinatie van te weinig tijd besteden aan de werking van mijn Garmin Zumo, en te licht denken over de route die ik moet uitzetten.
Daarbij lijkt de Zumo soms niet te doen wat ik van hem vraag, en laat hij me soms de snelweg oprijden, terwijl ik hem toch duidelijk ingesteld heb op “snelwegen vermijden” .

Daarom heeft Marco zo nu en dan het kopwerk overgenomen, en zijn we uiteindelijk nog mooi op tijd aangekomen bij ons hotel.
Meteen nadat we onze kamersleutels hadden ontvangen van onze kamers, die recentelijk geheel gerenoveerd zijn, hebben we gebruik gemaakt van een heerlijk warme douche.
Ons keuze voor dit hotel bleek wederom een hele goede te zijn, prachtige kamers voor weinig geld, slechts € 60,00 per nacht voor een tweepersoons kamer.
Hier komt dan voor het ontbijt nog wel € 6,00 bij.
En omdat het op deze dag Ruhetag was in ons hotel, moesten we 200 meter lopen naar een ander Gasthof om te gaan eten.
Geen probleem natuurlijk voor deze 2 bikers.

Onder het genot van een biertje hebben we de menukaart geraadpleegd, en vielen we allebei voor hetzelfde gerecht. Of liever gezegd, hetzelfde menu.
Een romige aspergesoep, gevolgd door verse asperges met hollandaisesaus, kleine schnitzels, gebakken aardappeltjes, en gevolgd door een heerlijk dessert.

aspergemenu.jpg
aspergemenu.jpg (3.83 MiB) 4205 keer bekeken
aspergesaus.jpg
aspergesaus.jpg (1.8 MiB) 4205 keer bekeken

Aan een andere tafel zaten nog 6 andere Nederlandse motorrijders, die ook in hetzelfde hotel verbleven als Marco en mij.

Enigszins moe maar voldaan zijn we rond 10 uur naar onze kamers gegaan, en niet lang daarna vielen de ogen dicht.
Het was een mooie dag geweest, het weer was dan wel fris, maar droog, het hotel prachtig, en het gezelschap van mijn vriend Marco perfect.

Op vrijdag zouden we naar Winterberg gaan via een route van ongeveer 300 km. En hoewel het in de ochtend geregend had, was het nu even droog, maar alles zag er bewolkt en dreigend uit.
Omdat de weersverwachting voor de volgende dag beter leek te zijn, besloten we om vandaag dan maar een rit uit te zetten, wat dichter in de buurt, en het bezoek aan Winterberg met een dag uit te stellen.

Uiteindelijk is het toch de hele dag redelijk goed gebleven, en hebben we geen regen meer gehad, op een paar druppels na dan.
Op een van de kleine paadjes waar we hebben gereden, kwam de scooter van Marco met zijn achterwiel in het natte gras, waardoor het wiel slipte, en de scooter onder de billen van Marco weg schoof.
In eerste instantie leek het allemaal mee te vallen omdat de motor op de linker zijkant viel, en daarbij eigenlijk op de zijkoffer terecht kwam.
Maar later bleek er toch wel een grote “schaafwond” te zitten op de onderdorpel van de scooter.
Dus moet de dorpel vervangen worden om alles er weer spic en span uit te laten zien. Jammer, toch weer € 150 die niet op een andere manier besteed kunnen worden.

Verder hebben we onder andere een bezoek gebracht aan klooster Marienstatt in Streithausen.
Dit is een klooster, maar ook een bedevaartsoord, en er is ook een gymnasium aan verbonden.

klooster.jpg
klooster.jpg (5.97 MiB) 4205 keer bekeken
basiliek.jpeg
basiliek.jpeg (33.03 KiB) 4205 keer bekeken


Wat nog meer dan dit alles de aandacht trok was het Brauhaus. Dat behoeft natuurlijk verder geen uitleg.

S’-Avonds hebben we in ons hotel gegeten, die heerlijke menu’s aanbieden, onder andere met kwalitatief zeer goede schnitzels.
Aangevuld met een grote salade en afgeblust met een paar biertjes, hebben we echt zitten genieten.
En om het compleet te maken, een lekker dessert er achteraan.
We kwamen dan ook tonrond van tafel af, en zijn maar weer op tijd naar onze kamers gegaan.
De kamers zijn erg goed geluiddicht, zodat we beiden van en goede nachtrust hebben genoten.

En hoewel we dus voor de zaterdag beter weer verwacht hadden, bleek het deze dag alleen maar beroerder te zijn dan de dagen ervoor.
Toch wilden we ons bezoek aan Winterberg niet voorbij laten gaan. Wel wilden we de route aanpassen, en een wat minder bochtige tour kiezen voor de heen- en terugreis naar Winterberg.
Het was fris, en het regende eigenlijk constant op de heenreis.
Gelukkig hebben we onderweg wel een hete kop koffie kunnen drinken, om even bij te komen.

De route was geweldig, maar kwam niet tot zijn recht door het slechte weer.

beekje.jpg
beekje.jpg (6.16 MiB) 4205 keer bekeken
In winterberg was het al niet veel beter, het was bewolkt, mistig, en bij een gevoelstemperatuur van 3 graden voelde het verrekte koud aan.
We hebben de motoren aan de kant gezet, en zijn het eerste de beste restaurant ingegaan waar we allebei een “Strammer Max” , (een uitsmijter) hebben besteld, met daarbij hete koffie.

Na een uurtje of anderhalf zijn we terug naar onze motoren gelopen, om weer richting hotel te rijden.
Gelukkig was het ondertussen wel droog geworden, zodat we ons ook wat veiliger op de weg voelden, en daardoor ook wat sneller durfden te rijden.

Al met al hebben we dus genoeg redenen om hier nog een terug te komen, maar dan met mooi weer, om alles eens goed te bekijken.
De omgeving is hier echt geweldig, en touren is hier heerlijk om te doen.
panorama.jpg
panorama.jpg (5.71 MiB) 4205 keer bekeken
beek.jpg
beek.jpg (5.92 MiB) 4205 keer bekeken
Bij aankomst in het hotel hebben we allebei een lange douche genomen, om de kou uit onze botten te krijgen. Daarna maar weer naar het restaurant, voor weer opnieuw een schnitzelmenu, dit keer met een kleinere salade, want we eten eigenlijk veel te veel.
Toch konden we het toetje niet afslaan.

Want hoewel ik mijn nieuwe motorkleding ruim had gekocht, bleek er maar weinig ruimte over te zijn na dit weekend.

Toen we zondag wakker werden, stond zon al hoog aan de hemel, en zag het er geweldig goed uit.
Gelukkig maar, want vandaag gingen we terug naar huis, voor Marco ongeveer 250 km, en voor mij kwamen er dan nog 175 km bij.

De reis verliep voorspoedig, en al snel passeerden we de Nederlandse grens. In Echt hebben we ons genesteld op een terras, en hebben nog een keer lekker zitten lunchen, en zijn daarna in een keer door gereden naar Reusel, waar we om 2 uur aankwamen.

Nadat ik nog een kop koffie heb gedronken ben ik ook weer op huis aan gegaan, en na een vermoeiende reis kwam ik rond half 6 thuis aan.
Mijn vrouw was blij me weer te zien, en zei dat ze er een voorgevoel van had, dat ik niet zo laat thuis zou zijn, dus had ze een hartige taart gemaakt.
Normaal ben ik daar gek op, maar dit keer heb ik toch maar gezegd dat ik nog vol zat van alle andere maaltijden, en dat ik alleen maar een boterham hoefde.

Alle troep is weer gewassen en opgeruimd, en ik kijk weer terug op een heel fijn lang weekend , met mijn beste tourmaat Marco.

Vriend, jij geeft kleur aan onze ritjes, en ik geniet telkens weer van onze tijd die we samen doorbrengen, vol van humor en plezier.
Ik hoop dat dit nog heeeeeel lang zo door mag gaan.


Tot de volgende keer maar weer.
Laatst gewijzigd door henkhouet op 03 mei 2023, 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Marco_61
Berichten: 987
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:14
Locatie: Reusel

Ik heb hier niets meer aan toe te voegen, alleen dat ik het heerlijk vind om met jou om te gaan.
Ik voeg alleen nog maar een paar foto's toe.

De hotelkamer:

20230427_182248.jpg
20230427_182248.jpg (4.92 MiB) 4194 keer bekeken
20230427_182235.jpg
20230427_182235.jpg (5.04 MiB) 4194 keer bekeken

Onze service-bus:

20230427_190205.jpg
20230427_190205.jpg (6.54 MiB) 4194 keer bekeken

Het brauhaus van het klooster:

20230428113149_IMG_0007.JPG
20230428113149_IMG_0007.JPG (8.02 MiB) 4194 keer bekeken

Hachenburg:

20230428134002_IMG_0019.JPG
20230428134002_IMG_0019.JPG (7.62 MiB) 4194 keer bekeken
20230428133836_IMG_0018.JPG
20230428133836_IMG_0018.JPG (9.19 MiB) 4194 keer bekeken
20230428134236_IMG_0023.JPG
20230428134236_IMG_0023.JPG (8.75 MiB) 4194 keer bekeken
20230428143447_IMG_0024.JPG
20230428143447_IMG_0024.JPG (4.02 MiB) 4194 keer bekeken
20230428134010_IMG_0020.JPG
20230428134010_IMG_0020.JPG (3.32 MiB) 4194 keer bekeken
20230428143533_IMG_0025.JPG
20230428143533_IMG_0025.JPG (3.94 MiB) 4194 keer bekeken

2 eenzame maatjes:

20230428154511_IMG_0029.JPG
20230428154511_IMG_0029.JPG (8.36 MiB) 4194 keer bekeken

Ik heb geen foto's van Winterberg. Er viel geen foto te maken in de mist.
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Gebruikersavatar
martin66
Berichten: 462
Lid geworden op: 16 apr 2020, 07:00

Hoi
Marco en henk leuk om de foto's te zien
Bedankt voor het delen met de club
Groet Martin
Gebruikersavatar
Tomosje
Site Admin
Berichten: 852
Lid geworden op: 15 apr 2020, 19:49

prachtig heren
jammer van het weer en de schuiver van marco.

gelukkig is het betrekkelijk goed afgelopen.
ik lees dat deze omgeving nogmaals bezocht gaat worden.
echt prachtige omgeving!
heren bedankt!
roelf
Piaggio mp3 250 lt vetus sed novum.
Gebruikersavatar
Sympeter
Berichten: 482
Lid geworden op: 19 apr 2020, 15:17

Henk en Marco, weer een mooi verslag en mooie foto's. Heb er weer eens van genoten.
Groeten Peter.
Gebruikersavatar
Marco_61
Berichten: 987
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:14
Locatie: Reusel

Zo, de schade is weer hersteld. Een nieuw zijskirt op kleur, en ook meteen een nieuw lampje in mijn kentekenplaat verlichting laten plaatsen. Met €105,- vielen de kosten ook wel mee.
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Plaats reactie