• Beheerder
  •  
    Welkom op dit mooie & nieuwe forum!
    Op weg naar een mooi & nieuw begin!
     

Elfstedentocht 2daagse!

Heb je iets leuks gepland staan? Zet het hier neer en deel het met de groep.
Gebruikersavatar
Tomosje
Site Admin
Berichten: 852
Lid geworden op: 15 apr 2020, 19:49

dag heren.
bij deze kondig ik de Elfstedentocht 2 daagse aan.
de voorlopige datum is 10/11 september!
dit kan nog een weekend verschuiven ivm beschikbaarheid in de hotels en de agenda van klaziena.
omdat ik vermoed dat er een aantal heren op vrijdag zullen aan reizen heb ik het startpunt onder in Friesland gehouden.
maakt immers niet uit waar we aan de route beginnen.
de genoemde hotels zijn onder voorbehoud moet nog contact opnemen.
we starten dus bij hotel jan rijs in je raad het al Rijs.
dit is in de buurt van Oudemirdum.
hier gaan we op vrijdag verzamelen. eten en overnachten.
de zaterdag zal na het ontbijt inhouden spullen op de scooters en rijden.
omdat dit stuk van de route meer steden bevat dan het 2e deel heb ik met opzet de route kort gehouden.
we rijden een klein stukje terug en starten in sloten..
dan via 2 punten die niets met de Elfstedentocht te maken hebben echter door hun prachtige ligging en on Friese omgeving mee genomen moeten worden.
mirnserklif en roode klif.
dan vervolgen wij onze weg naar Stavoren.
daarna Hindeloopen ,Workum Bolsward en Harlingen.
elke plaats nemen we de tijd om rond te kijken.
als laatste plaats deze dag gaan we naar Franeker, een plaats die mij op de een of andere manier altijd bevalt.
daar gaan we overnachten èn tafelen in de stadsherberg Franeker.
na een hopelijk goede nachtrust in deze Friese stad gaan we door met een dag met minder steden echter wel pareltje s aan de elf steden tocht.
we starten met een mooie rit door erg mooi polderlandschap en ver gezichten dorpje s met kerktorens en zoveel mogelijk leuke stuurwegen.
dan komen we aan in Dokkum. voor mij een bekende stad.
het was in mijn jonge jaren een stad waar we vaak even gingen shoppen en eten. enz.
na Dokkum gaan we naar de stad waar de elf steden schaatsers het meest naar uit keken.
Leeuwarden. daar was immers de finish van hun monstertocht.
en konden ze uitrusten.!!
wij gaan echter nog even door immers behalve alle indrukken opslaan in onze koppen is het rijden ipv het schaatsen een plezier!
Sneek is de volgende halte.
dan ietsje verder Ijlst
waarna wij dan bij de start van onze Elfsteden tocht aan komen. Sloten.
ik denk dat het fijn zal zijn als we dan eindigen in het zelfde hotel als waar we zaterdag morgen gestart zijn.
hier kunnen de ver weg reizigers dan overnachten om op maandag de reis naar huis aan te vangen.
de totale route in ongeveer 240 km
dag 1 zal rond de 100km liggen dag 2 140 echter is dat met minder steden.
zoals jullie van mij gewend zijn zal ik alle route s voorrijden hotels overleggen enz.
reserveren is vervolgens een ieder zijn eigen zaak.
voor dat hier vragen over komen
iedereen kan en mag mee motoren scooters maar ook als er mensen zijn zonder qr code s enz vinden we daar een passende oplossing voor.
denk dan aan eten op je eigen kamer o.i.d.
wij zijn een afspiegeling van de maatschappij met 1 verschil wij accepteren een ieder zoals hij is en houden daar rekening mee!
zal misschien niet altijd de gezelligste oplossing zijn maar laten we wel wezen keuze s geeft verantwoording voor de gemaakte keuze s.
ik hoop dat ik jullie enthousiast heb gemaakt!
roelf
Piaggio mp3 250 lt vetus sed novum.
Gebruikersavatar
John Knol
Berichten: 415
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:16
Locatie: Vlaardingen

Dat ziet er goed uit
Mooi vooruit zicht zal deze datum al vast in de agenda zetten en af wachten of deze nog veranderd
En maar hopen dat gezeur met QR codes verleden tijd is.
Wel of niet gevaccineerd ziek kan je allemaal worden
MP3 300 HPE Sport
Gebruikersavatar
Marco_61
Berichten: 987
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:14
Locatie: Reusel

Heel mooi, Roelf. Ik heb alvast kamers geboekt bij alle twee de hotels. 1 nacht in de stadsherberg, en 2 nachten in hotel Jans.
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Gebruikersavatar
Tomosje
Site Admin
Berichten: 852
Lid geworden op: 15 apr 2020, 19:49

ja nou mooi alvast marco
inderdaad john ziek kunnen we allemaal worden.
ik zal ook dit ter sprake brengen.!
ik zal zodra het weer het toelaat en de agenda gaan voorrijden en de hotels bezoeken.
de stadsherberg al even contact mee gehad .
morgen ga ik even contact leggen met rijs.
om eerlijk te zijn vind ik de moeilijkheid aan deze tocht dat stom gezegd behalve de steden de wegen eigenlijk niet zo boeiend zijn om te rijden.
maar ik zou mijzelf niet zijn om toch te proberen er een leuke route van te maken.
en het is voornamelijk in het westelijke deel van friesland dus ook voor mij op de scooter snel 2 uurtje s rijden voor ik in de buurt van de route ben,
ben dan ook van plan om de vrijdags mij bij jullie te voegen en zondags weer huiswaarts te keren.
roelf
Piaggio mp3 250 lt vetus sed novum.
Gebruikersavatar
martin66
Berichten: 462
Lid geworden op: 16 apr 2020, 07:00

Hoi roelf
Ga er maar vanuit dat ik ook van de partij ben
Zat net als jou te denken vrijdags heen en dan op zondag terug
Mocht je keer stukje willen voorrijden en het lijkt je gezellig ik ben vrijdags vaak vrij
Groet Martin
Gebruikersavatar
Marco_61
Berichten: 987
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:14
Locatie: Reusel

Dat met die routes, dat komt wel goed. Als ik een tour in elkaar flans, vraag ik mij ook wel eens af of de route interessant genoeg is. Maar dan kom ik tot de conclusie, dat het voor mij misschien te saai is, omdat ik hier dagelijks rij. Voor iemand die niet uit de buurt komt, is de omgeving helemaal nieuw.
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Gebruikersavatar
henkhouet
Berichten: 918
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:08
Locatie: Hoofddorp

Ik heb de hotels al geboekt.
Van vrijdag op zaterdag, en van zondag op maandag, in hotel Jans in Rijs
En van zaterdag op zondag in hotel de Stadsherberg in Franeker.

Als er iets veranderd, kan ik het altijd nog annuleren.

Ik heb er zin in.
Gebruikersavatar
martin66
Berichten: 462
Lid geworden op: 16 apr 2020, 07:00

Hoi
Heb hotel jans in rijs al wel geregeld
Wil de zaterdag fris beginnen
De stadsherberg in franeker nog niet om de reden dat als je van ver komt het wel zo leuk is om als groep te overnachten
Het is maar 80 km naar mijn huis dus ik kan zaterdag op huis aan zondag weer die kant op
Kan gauw genoeg boeken
Groet Martin
Gebruikersavatar
martin66
Berichten: 462
Lid geworden op: 16 apr 2020, 07:00

martin66 schreef:
22 jan 2022, 21:54
Hoi
Heb hotel jans in rijs al wel geregeld
Wil de zaterdag fris beginnen
De stadsherberg in franeker nog niet om de reden dat als je van ver komt het wel zo leuk is om als groep te overnachten
Het is maar 80 km naar mijn huis dus ik kan zaterdag op huis aan zondag weer die kant op
Kan gauw genoeg boeken
Groet Martin
Nog ter aanvulling ik zag op de site van booking dus dat er nog weinig kamers waren als je hun rechtreeks benaderd zul je zien dat het er meer zijn heb dus toch maar besloten om te reserveren ik kan gauw genoeg mijn kamer in geval van nood afstaan
Groet Martin
Gerard van H
Berichten: 133
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:09

Ik heb Franeker hotel ook geboekt , ik weet nog niet wat ik met het andere zal doen , ik ga met de bus met scooter naar hotel jans in rijs nu kan ik in de avond gaan en daar overnachten , maar kan ook zaterdag 2 uurtjes eerder van eigen bedje vertrekken en dan zondag avond weer terug met de bus
Bijlagen
20140625_113519.JPG
20140625_113519.JPG (6.1 MiB) 5988 keer bekeken
Plaats reactie