• Beheerder
  •  
    Welkom op dit mooie & nieuwe forum!
    Op weg naar een mooi & nieuw begin!
     

Roadtrip juni 2022

Heb je iets leuks gepland staan? Zet het hier neer en deel het met de groep.
Gebruikersavatar
Marco_61
Berichten: 987
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:14
Locatie: Reusel

Daar is zo veel te zien, dat je gewoon tijd tekort komt, en keuzes moet gaan maken. Dat, of een week langer blijven. Maar dat is ook niet altijd een optie. Maar dan heb je in ieder geval een reden om nog een keer terug te gaan. :)
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Gebruikersavatar
boukeent
Berichten: 359
Lid geworden op: 27 jul 2020, 14:07
Locatie: DE RIJP

klopt marco. ik zie het ook meer als lekker touren door mooie gebieden/landschappen. eigenlijk neem ik alleen in de colmar en cochem echt tijd om wat te bezichtigen qua stad/plaatsjes.

mijn rondrit door luxemburg heb ik nu ook gecombineerd met de eerste etappe. Ik zal waarschijnlijk niets bezichtigen maar wel hopelijk indrukken op te doen voor in de toekomst. Dit geldt ook door saarland en noord frankrijk mbt de franse en duitse linies met bunkers.

Bouke
Kymco xtown 300i, 2018
Sym joymax z 300i, 2019
Gebruikersavatar
boukeent
Berichten: 359
Lid geworden op: 27 jul 2020, 14:07
Locatie: DE RIJP

Even een update.

Route is deels gewijzigd omdat ik toch met hemelvaart naar luxemburg ga en ik graag het museum die martin heeft aangegeven wil bezoeken.

Ik ga nu vanaf limburg voor een nachtje naar cochem om optimaal de eifel (op maandag geen afgesloten wegen voor motoren) te doorkruizen richting de moezel. Die avond kan ik dan even cochem bezoeken. de volgende dag ga ik dan weer verder door saarland richting vogezen. In de vogezen blijf ik totaal 4 dagen om van alles te rijden en te bezoeken cq bekijken.
De b500 door zwarte woud blijft mijn zwaarste rit maar daar verheug ik me echt op.
Hierna heb ik museum over de magniot linie in gepland en daarna techniek museum in sinheim.

Tijd is dan al weer om en laatste 2 etappes richting bad meiberg.
Tussenstop in fulda en grote rit door sauerland.

Routes zijn nu geoptimaliseerd zodat ik max 400 km zou moeten rijden en dat zijn dan ook de mooie rij routes door zwartewoud en sauerland

Gisteren 21 mei een test rit gedaan van 520 km met wel 150 km snelweg. 9 uur in het zadel gezeten. Het was goed te doen maar ik heb wel geleerd dat ik vroeg op pad moet en vooral na 1,5 uur regelmatig korte stops maken die ik straks misschien kan combineren met foto momenten.

Ook qua kleding denk ik dat ik het nu redelijk voor elkaar heb. alleen misschien moet ik in de toekomst mijn motorschoen voorzien van een betere zool om iets beter te kunnen lopen.

Met hemelvaart test of ik nu eindelijk minimalistisch kan inpakken want dat moet wel voor de 14 dagen onderweg.

Bouke
Kymco xtown 300i, 2018
Sym joymax z 300i, 2019
Gebruikersavatar
John Knol
Berichten: 415
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:16
Locatie: Vlaardingen

Dat ziet er goed Bouke
Mooie route en vooruit zicht
Wat betreft kleding mee nemen
Henk heeft daar een goede oplossing voor
Van die vacuüm zakken
Scheelt een hoop ruimte
MP3 300 HPE Sport
Gebruikersavatar
boukeent
Berichten: 359
Lid geworden op: 27 jul 2020, 14:07
Locatie: DE RIJP

volgens mij zou gewoon oprollen ook een goede methode zijn. grootste probleem is denk ik teveel bagage. daarom wil ik tijdens hemelvaart weekend kijken wat neem ik mee en wat had ik achteraf niet nodig. ook qua telefoon, tablet en navigatie 1 oplader en minimaal kabel.

als ik iets te kort kom kan ik dat natuurlijk ook onderweg kopen. wat bv voor mij een vraagteken is neem ik een waterkoker mee, zo een spiraal die je in een beker zet om eventueel koffie of soepje te maken. koffie kan ik overal kopen maar zit je in je kamer dan is er niet altijd een snelkoker. dit is dus twijfel gaat dus is laatste wat eventueel meegaat.

maar ook mijn starthulp cq powerbank, bandenreperatieset, mini kompresor, etc. veel dingen waar ik nu keuzes voor moet maken. vroeger op de motor op vakantie toe hadden we veel niet maar toen had ik te veel camping spullen mee die ik achteraf nooit gebruikt maar wel ruimte en gewicht zijn.

Dus tot woensdag heb ik de tijd om te selecteren en keuzes te maken. waarschijnlijk ga ik voor ik bij twijfel laat ik het thuis zoals ook toen ik interrail deed met rugzak. geen koffie dan maar iets anders wat te krijgen was.

Bouke
Kymco xtown 300i, 2018
Sym joymax z 300i, 2019
Gebruikersavatar
Tomosje
Site Admin
Berichten: 852
Lid geworden op: 15 apr 2020, 19:49

zo zit ik dan ook te denken.
ik heb ook wel eens zin in kamperen.
maar aangezien ik een redelijk hoog bed nodig heb omdat ik anders niet op mijn linker been kan gaan staan.
die moet s morgens eerst effe buiten boord hangen.
rustig de enkel lager dan de knie enz.
dan pas ik dus ook niet in zo een klein tentje.
moet dan een redelijk grote tent mee slepen.
stoeltje tafeltje nou dan begin je al..
zou er bijna een aanhanger achter knopen.
wacht ik heb nu 250cc ipv 50..euhm dat zou kunnen werken ..oei nu word het interessant.
succes bouke ik kijk uit naar je verslag
roelf
Piaggio mp3 250 lt vetus sed novum.
Gebruikersavatar
Hans v.d. Kleij
Berichten: 536
Lid geworden op: 15 apr 2020, 22:44

Roelf praat eens met motorhuis van de vogels, hij heeft een aanhanger achter zijn GD.
Gebruikersavatar
Tomosje
Site Admin
Berichten: 852
Lid geworden op: 15 apr 2020, 19:49

Nou dat gesprek al.eens gevoerd toen christine net terug had gekocht.
Laten we zo zeggen zijn emotionele waarde diend betaald te worden.
Snap ik maar daarmee is een realistische prijs niet mogelijk.
Roelf
Piaggio mp3 250 lt vetus sed novum.
Gebruikersavatar
Hans v.d. Kleij
Berichten: 536
Lid geworden op: 15 apr 2020, 22:44

Roelf, ik begrijp dat hij dus de hoofdprijs vraagt terwijl ik denk dat hij hem niet of nauwelijks gebruikt.
Plaats reactie