• Beheerder
  •  
    Welkom op dit mooie & nieuwe forum!
    Op weg naar een mooi & nieuw begin!
     

tourritje friesland 3/8/21

Heb je iets leuks gepland staan? Zet het hier neer en deel het met de groep.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
boukeent
Berichten: 359
Lid geworden op: 27 jul 2020, 14:07
Locatie: DE RIJP

Aangezien ik komende zaterdag niet kan maar morgen wel... (vogels hebben zaterdag frieslandtour) Ga morgen friesland verkennen.
Er zijn een aantal plaatsen waar ik vaak door of langs gereden ben maar nooit bekeken.

dus ik ga toch eens stoppen in harlingen, franker, sneek, hindelopen, makkum en zie daar een route.

Afbeelding

weersverwachting is prima dus we gaan ervoor.

morgenochtend scooter in aanhanger laden en onderweg maar zurich. Mijn vrouw zet ik af in Hoorn voor een dagje shoppen. Op terug weg pik ik haar weer op.

heb er zin in.

Bouke
Kymco xtown 300i, 2018
Sym joymax z 300i, 2019
Gebruikersavatar
Marco_61
Berichten: 986
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:14
Locatie: Reusel

Mooi stuk om te rijden Bouke. Veel plezier morgen, en hopelijk een beetje mooi weer.
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Gebruikersavatar
boukeent
Berichten: 359
Lid geworden op: 27 jul 2020, 14:07
Locatie: DE RIJP

volgens de weersverwachting blijft het in het noordwesten droog en een temperatuur van 19 graden dus prima scooter weer.

ga redelijk rustig aan doen, zet mijn vrouw af in hoorn om 10 uur en haal haar 18 uur weer op. 2 uur voor naar friesland dus 6 uur om friesland te verkennen.

Bouke
Kymco xtown 300i, 2018
Sym joymax z 300i, 2019
Gebruikersavatar
boukeent
Berichten: 359
Lid geworden op: 27 jul 2020, 14:07
Locatie: DE RIJP

zo terug.... dag is niet geworden wat ik gedacht had.

het begon al in de morgen... plan was 10 uur in hoorn en dat werd omdat ik een russische vrouw heb 10:25. daarna net na de afsluitdijk auto geparkeerd en scooter uitgeladen. met dus kleine half uur vertraging begonnen. Richting Harlingen.... wat een mooie stad. scooter geparkeerd bij de haven en even lekker door het centrum gewandeld. Tijd tikt door... het was inmiddel 12 uur dat ik binnendoor onderweg ging naar 2de bestemming franeker. Wederom wat een mooi plaatje. dit maal langzaam kris kras door straatje gereden. Door naar Bolsward. Ik moet eerlijk zeggen minder als de voorgaande plaatsen. Volgende is Sneek en even bij de waterpoort een broodje gegeten het was inmiddels al 13 uur. mijn eindtijd is half 6 in hoorn terug dus half 5 terug bij de auto. Dit geeft niet veel tijd om sneek verder te bekijken maar sneek staat nu wel op nr 3. ik maar nu maar een keuze en wijk af van de route en pak de snelweg A7 naar joure en A6 naar lemmer.

In lemmer pak ik de route weer op en volg de ijsselmeerdijk. net voor stavoren op de klif even stop gemaakt. stapvoets door stavoren niet gestopt. Hindelopen was weer raak. mooi dorp doorkruist en even op paar plaatsen gestopt. het is inmiddels half 4 dus tijd om richting de auto te gaan.

was om 4:15 bij de auto, alles ingeladen en vertrokken richting hoorn. precies om 17:30 in hoorn en ja toen was mijn vrouw nog aan het shoppen. Op 6 uur huiswaards.

Ik moet zeggen ik dit nog een keer ga doen maar dan naar 4 plaatsen: harlingen, franeker, sneek en hindelopen. moet volgende keer wel op tijd weg om in elke plaats ruim de tijd te hebben om rond te wandelen.

tevens ben ik langs zoveel leuke kerkjes gereden.

wat is friesland toch mooi en afwisselend.

Bouke
Kymco xtown 300i, 2018
Sym joymax z 300i, 2019
Gebruikersavatar
henkhouet
Berichten: 918
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:08
Locatie: Hoofddorp

Dat was een mooi tourtje, Bouke.

En ja,.....een Russische vrouw, dan ben je nooit op tijd weg.
Plaats reactie