• Beheerder
  •  
    Welkom op dit mooie & nieuwe forum!
    Op weg naar een mooi & nieuw begin!
     

Tourtje "De ronde Hoep"

Heb je iets leuks gepland staan? Zet het hier neer en deel het met de groep.
Gebruikersavatar
boukeent
Berichten: 359
Lid geworden op: 27 jul 2020, 14:07
Locatie: DE RIJP

klein filmpje



Bouke
Kymco xtown 300i, 2018
Sym joymax z 300i, 2019
Gebruikersavatar
Sympeter
Berichten: 484
Lid geworden op: 19 apr 2020, 15:17

Fijn dat jullie weer een gezellig weekend hebben gehad.
Groeten Peter.
Gebruikersavatar
Korps Mariniers
Site Admin
Berichten: 354
Lid geworden op: 08 apr 2020, 12:18
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Mooi om dit allemaal te lezen en de foto's en het filmpje te zien.

Jammer dat ik er niet bij kon zijn maar de volgende keer beter.
Ik zal even in het kort zeggen waarom ik niet mee kon rijden me injector is kapot zo doende verzuip Amy continu.
Mijn motto is: Over tot de orde van de dag.

Afbeelding
Gebruikersavatar
henkhouet
Berichten: 922
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:08
Locatie: Hoofddorp

Na een week met prachtig weer, was dan eindelijk het weekend daar, dat ik voor de eerste keer een tourtje zou rijden onder mijn leiding.
Nu heb ik toch best wel wat ervaring met het uitzetten van ritten, en het regelen van de dingen daar omheen, maar voor deze rit was ik gespannen.

Ik had de tour al zeker 5 keer alleen gereden, en kon dan ook blindelings de punten vinden waar ik langs zou komen.
Ook de plek waar we zouden lunchen had ik al 2 keer bezocht, en gecheckt of de reservering goed doorgekomen was.
Maar toch hé,………er kan altijd iets mis gaan.

Nadat ik vrijdag op tijd klaar was met werken, ben ik rond de klok van half 1 vertrokken naar Gorichem (carpoolplaats Avelingen), om daar Marco op te pikken, en hem te begeleiden naar zijn hotel op de Kaag. Een ritje van 75 kilometer.
Het weer was nog steeds heerlijk om te rijden, hoewel er toch wel al wat bewolking begon te ontstaan.

Om precies 3 uur kwam ik aan bij de carpoolstrook, waar Marco al een tijdje in de warmte stond te wachten. Om even de dorst te lessen, zijn we maar even neergestreken bij een benzinestation, om een flesje fris te nemen.

Na een kwartiertje zijn we doorgereden naar Schoonhoven, waar we met de pont overgestoken zijn, en via het mooie Vlist naar Haastrecht zijn gereden.
Daarna doorsteken naar Gouda, waar we even gestopt zijn om onze regenkleding aan te trekken, want het zonnetje had plaats gemaakt voor een paar dikke druppels regen.

Gelukkig stopte het alweer vrij snel met regenen en reden we droog door naar Alphen aan de Rijn, Leimuiden, en via een stukje Ringvaart naar Kaag eiland. Helaas kregen we op het laatste moment toch nog iets meer mee van de weersverandering, want nu zette de regen even door.
Maar van wat water smelten we niet, en het vooruitzicht dat we gauw ergens binnen iets konden gaan eten, maakte al veel goed.

Marco checkte in bij zijn hotel, waarna we naar een plaatselijk restaurant gelopen zijn om even uitgebreid te gaan zitten smullen.
Toen we goed en wel binnen waren, en het voorgerecht op hadden, brak buiten pas echt de regen los. Met bakken kwam het uit de lucht, vergezeld met wind en onweer.
Later bleek dat deze bui in Nederland een behoorlijke schade had veroorzaakt, waarbij in Leersum een vele huizen onbewoonbaar zijn geworden, en honderden bomen zijn omgewaaid.

Maar,……we hadden weer eens geluk, want tegen de tijd dat we klaar waren met tafelen, scheen het zonnetje weer, en konden we droog terug lopen naar het hotel, waar ik mijn scooter gepakt heb, en nog even 13 km naar huis ben gereden.

Na een onrustige nacht,….. slecht slapen, en zorgen maken of alles wel goed zou gaan, ben ik vroeg opgestaan.
Om 9 uur was ik dan ook kant en klaar, de scooter stond gereed, en mijn vrouw had gezorgd dat het gebak gesneden was, en er koffie en thee voor de gasten zou zijn.

Marco arriveerde als eerste, en al snel volgden de andere tourvrienden.
Gerard was met zijn bus gekomen, John met zijn mooie nieuwe blauwe Jet14, Bouke met de motorscooter, en als laatste kwamen Peter en Hans, omdat Hans s’-morgens eerst nog even zijn vaccinatie kreeg.
Peter zijn tourscooter stond met een lekke band, en was op zijn Like gekomen.
Fijn dat jullie toch gekomen zijn.

Wat ik ook zo top vond was dat ik 3 nieuwe leden mocht verwelkomen bij deze tour.
Bouke, waar ik wel wat e-mailberichten mee gedeeld had, maar ook Ries (Burt Munro) uit IJsselstein met zijn New Dink, en Cees ( c.a vandergreft) uit Katwijk op zijn bruine Jet14.

IMG-20210620-WA0011.jpg
IMG-20210620-WA0011.jpg (726.11 KiB) 2986 keer bekeken
IMG-20210620-WA0009.jpg
IMG-20210620-WA0009.jpg (600.39 KiB) 2986 keer bekeken

Nadat we allemaal wat uitgebreid kennis gemaakt hadden, en de koffie met gebak hadden verorberd, was het tijd om te gaan rijden.
De rommel hoefde ik niet op te ruimen, want mijn vrouw en dochter zouden hiervoor zorgen, net zoals ze ook voor de ontvangst gezorgd hadden. Meiden, bedankt hiervoor.

IMG-20210620-WA0001.jpg
IMG-20210620-WA0001.jpg (638.14 KiB) 2986 keer bekeken
IMG-20210619-WA0001.jpg
IMG-20210619-WA0001.jpg (410.01 KiB) 2986 keer bekeken

Het zou een tour worden langs vele riviertjes en watertjes.
Hoe kan het ook anders in deze polders.


IMG-20210619-WA0003.jpg
IMG-20210619-WA0003.jpg (1.1 MiB) 2986 keer bekeken
IMG-20210620-WA0002.jpg
IMG-20210620-WA0002.jpg (1.76 MiB) 2986 keer bekeken

Vanaf Rijssenhout hebben we de Ringvaart van de Haarlemmermeer gevolgd, tot aan het Amsterdamse bos. Langs een buitenrand van dit bos, parallel aan de snelweg A9, zijn we via Amstelveen naar Ouderkerk aan de Amstel gereden, om vanaf dat punt de Ronde Hoep West te gaan volgen.

Deze weg leidt je langs vele watertjes, zoals de Amstel, de Oude Waver, de Waver, de Holendrecht, en het Abcoudermeer. Omdat de temperatuur niet boven de 19 graden uitkwam, en de zon verstek liet gaan, waren er ook veel minder andere mensen op de weg (weinig wielrenners etc.) zodat het voor ons wel lekker touren was.

De Ronde Hoep polder met een oppervlakte van 1266 Ha, is een stiltegebied, met in het midden een groot weidevogelgebied.

Rond de klok van 13.00 uur kwamen we aan in Abcoude, waar we neergestreken zijn om te genieten van een lunch. Heerlijk buiten op het overdekte terras, genieten van een drankje en een hapje, en bijkletsen met elkaar.

IMG-20210619-WA0002.jpg
IMG-20210619-WA0002.jpg (712.96 KiB) 2986 keer bekeken


Na de lunch zijn we langs riviertje de Angstel doorgereden naar Baambrugge en Vinkekade, waar we afscheid hebben genomen van Ries, die vanaf hier weer terug zou rijden naar Ijsselstein.
Maar nadat we elkaar de hand geschud hadden, wilde de New Dink van Ries niet meer starten.
Was dat omdat de scooter nog niet naar huis toe wilde, of was er werkelijk een probleem.
Nadat Ries er een nieuwe bougie in had gedraaid, startte de scooter weer, en kon iedereen zijn weg vervolgen.

Ries, fijn dat je erbij was, en ik hoop je nog heel vaak te kunnen begroeten.

Wij vervolgden onze rit weer via de Winkeldijk, die langs het kleine stroompje de Winkel loopt, tot aan het einde waar het water over gaat in het riviertje de Waver. Via het dijkje genaamd Botshol kwamen we uit in Nessersluis bij het pontje over de Amstel. Dit bracht ons verder naar Uithoorn, waar we opnieuw stopte, ditmaal om even een ijsje te eten.

Na deze versnapering begon het laatste stuk van de route, via een stukje Amstel en Kromme Mijdrecht. Nadat we Zevenhoven gepasseerd waren zijn we naar Bilderdam gereden, waar we afscheid genomen hebben van Peter (stoyanov), die zijn weg van hieraf naar huis inzette.

Peter, ondanks dat je niet met je favoriete scooter kon rijden, bedankt dat je erbij was.

Met nog 6 tourders achter me aan, zijn we de brug bij Leimuiden overgestoken, waar we afscheid namen van Cees,
die terug moest naar Katwijk, en van Hans.

Mannen, het was fijn dat jullie gekomen zijn, en ik hoop dat jullie er ook van hebben genoten.

We hebben daarna nog even een drankje genomen langs de Ringvaart, met dank aan Gerard, die ons hierop heeft getrakteerd, en toen zat het laatste deel er op.
Bouke nam op dit punt afscheid, en met de laatste overgebleven rijders, te weten Gerard, John, Marco, en ik zelf, zijn we terug gereden naar Hoofddorp, waar we nog even en kop koffie / thee hebben gedronken, waarna ieder zijn eigen weg is gegaan.

Vrienden, dank voor jullie komst, jullie hebben deze dag tot een succes gemaakt.

Zondagochtend was ik alweer op tijd op, om Marco te begeleiden naar Gorichem.

We hadden afgesproken om half 10 bij de Kaag, en toen ik aankwam stond mijn vriend al te wachten.
Het weer was vandaag aangenamer dan tijdens de tour, de temperatuur was iets hoger, en het zonnetje liet zich al weer een beetje zien.

Omdat ik deze rit naar Gorichem al zo vaak gereden heb, is navigatie niet nodig, en de reis verliep dan ook zonder problemen.
Al was er onderweg nog wel een echtpaar aan het fietsen, op een smal fietspad, die, nadat ik al een paar keer op de claxon gedrukt had, niet opzij wilde gaan, en gewoon naast elkaar bleven rijden.
Omdat hun fietsen voorzien waren van zijtassen, en zowel Marco als ook ik onze zijkoffers op de scooter hadden zitten, ging het bijna fout bij het passeren.
Als dank voor het claxonneren kregen we een vervelend handgebaar toegezwaaid.

Niettemin, rond het middaguur zaten we op een terras in Gorichem, waar ik door Marco getrakteerd werd op een lunch. Hierna was het dan toch tijd om weer naar huis te gaan, en na elkaar nog bedankt te hebben, ging Marco verder naar Reusel, en ik weer terug naar Hoofddorp.

Het was een vermoeiend, maar enerverend weekend.
Ook namens mijn vrouw, allemaal bedankt voor jullie komst.

We hebben met volle teugen genoten.
Laatst gewijzigd door henkhouet op 20 jun 2021, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
martin66
Berichten: 464
Lid geworden op: 16 apr 2020, 07:00

Hoi henk
Weer een mooi verslag van je
Ziet er leuk en gezellig uit op de foto's
Groet Martin
Gebruikersavatar
Hans v.d. Kleij
Berichten: 537
Lid geworden op: 15 apr 2020, 22:44

Het is weer een mooi verslag geworden Henk maar dat zijn we wel van je gewend, dank voor het delen.
Gr Hans
Gebruikersavatar
Marco_61
Berichten: 997
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:14
Locatie: Reusel

Vriend, een mooi verslag van een mooie mens. Bedankt voor het topweekend. Het voelde als vakantie.
Laatst gewijzigd door Marco_61 op 20 jun 2021, 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Gebruikersavatar
Hans v.d. Kleij
Berichten: 537
Lid geworden op: 15 apr 2020, 22:44

Ook nu van mij een stukje verslag van deze mooie tour.
Voor mij start de dag al vroeg omdat ik om 9 u mijn 2e vaccinatie kreeg en dus daarna pas weg kon, dat was even flink doorrijden langs de vliet (RijnSchiekanaal) om ongeveer 9.45 bij de watertoren in Leiden Peter te ontmoeten om dan gezamenlijk naar Hoofddorp te rijden.
De reis verliep voorspoedig en we ruim op tijd bij Henk aan konden schuiven voor de koffie met gebak, Was heel goed geregeld Henk.
speciaal gaat ook de dank uit naar zijn vouw en dochter die ons welkom hete met de koffie en het gebak, dank daarvoor.
Het was top dat ik 3 nieuwe gezichten heb ontmoet waarvan er een op een ND reed en dat deed mijn ND hart weer goed :) ;)

Nadat we met elkaar weer even hebben bij gekletst was het tijd om te gaan rijden, ik had er echt zin in omdat ik wist hoe mooi het daar is waar we zouden gaan rijden omdat ik in het verleden daar veel heb gevaren.
Nu alleen op de weg ernaast, ik heb er met volle teugen van genoten en heb vele herkenningspunten onderweg gezien.
Toen was het tijd voor de lunch, ook dit was top geregeld Henk.

Op de scooter na een volle buik weer verder gereden via allerlei prachtige weggetjes naar Uithoorn waar Henk ons trakteerde op een ijsje, lekker man :)
Vervolgens verder gereden en uiteindelijk bij de brug over de Ringvaart zijn Cees en ik weer richting huis gegaan, Cees ging richting Katwijk/Noordwijk en ik richting Den Haag waar ik na een vlotte reis mijn scooter weer in de garage zette na een zeer fraai tourrit.

Rest mij nog iedereen te bedanken voor zijn inbreng die deze dag tot een succes heeft gemaakt en Henk ondanks de spanning vooraf is het uitstekend gegaan allemaal.

Groet Hans
Gebruikersavatar
Stoyanov
Berichten: 348
Lid geworden op: 16 apr 2020, 07:24
Locatie: Alphen aan den Rijn

Iedereen bedankt.
Ook voor de foto's.
@henkhouet
Je dochter had toch een filmpje gemaakt bij het wegrijden?
Geld maakt niet gelukkig, maar Ik ben liever ongelukkig mét geld dan zonder...

Pekelfiets: Jan Janssen Impress.
Droge fiets: SYM Symphony ST 50i (2021)

Dagrecord: 285 km (Kymco New Dink 2014)
Zuinigheidsrecord: 1:54,7 (Kymco New Dink 2014)
Gebruikersavatar
henkhouet
Berichten: 922
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:08
Locatie: Hoofddorp

Stoyanov schreef:
20 jun 2021, 22:15
Iedereen bedankt.
Ook voor de foto's.
@henkhouet
Je dochter had toch een filmpje gemaakt bij het wegrijden?
Ja, maar helaas was dat niet goed gegaan.
Des te meer een reden om zo'n dag eens te herhalen.
Plaats reactie