• Beheerder
  •  
    Welkom op dit mooie & nieuwe forum!
    Op weg naar een mooi & nieuw begin!
     

Vakantie 2021: de grote Sissi tour

Heb je iets leuks gepland staan? Zet het hier neer en deel het met de groep.
Gebruikersavatar
Marco_61
Berichten: 986
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:14
Locatie: Reusel

Beste vrienden.
Ook in 2021 staat er een grote vakantie gepland. Henk, ikke, en ook scooterkees hebben de koppen bij elkaar gestoken, en een mooie vakantie voor dit jaar in elkaar geflanst.
Aangezien wij een stelletje sentimentele ouwe gekken zijn, treden wij in de voetsporen van Keizerin Elisabeth van Beieren (sissi).

Henk en ik vertrekken op 31 juli vanuit Reusel naar ons eerste hotel in Koblenz, waar wij scooterkees treffen. Van daaruit gaan wij via Mainhardt naar de Starnberger See waar wij 2 nachten in Oberambach verblijven. Aan dat meer ligt Possenhofen, waar Sissi haar jeugd heeft doorgebracht. Dat gaan wij uiteraard bezoeken, en een rondje rond het meer, die ongeveer 57 km² groot is, zal ook tot de mogelijkheid behoren. Je hebt daar een adembenemende blik op het meer met op de achtergrond de Zugspitze. Die is met 2962 meter hoogte de hoogste berg van Duitsland en ligt in Zuid-Beieren, op de grens tussen Duitsland en Oostenrijk.
starnberger see.jpg
starnberger see.jpg (1.25 MiB) 8104 keer bekeken

Van daaruit gaan wij via de gemeente Wesenufer aan de Donau naar Wenen, waar wij 4 nachten verblijven in een 4 sterren hotel. Van daaruit gaan wij Wenen onveilig maken, en een bezoek brengen aan Schloss Schönbrunn, de Wiener Staatsoper, schloss Belvedere, de Prater. en nog een hele hoop meer. Ook mag een bezoekje aan Hotel Sacher, met zijn beroemde Sachertorte niet ontbreken.
Schloss_Schoenbrunn__c__Schloss_Schoenbrunn_Kultur-_und_Betriebsges.m.b.H._Severin_Wurnig__3_.jpg
Schloss_Schoenbrunn__c__Schloss_Schoenbrunn_Kultur-_und_Betriebsges.m.b.H._Severin_Wurnig__3_.jpg (1.3 MiB) 8104 keer bekeken


Van daaruit gaan wij in een ruk door naar Boedapest, waar wij een verblijf van 3 nachten op het programma hebben staan. Ook weer in een 4 sterren hotel. We zijn dan wel niet rijk, maar als we op vakantie gaan, laten we onze armoede thuis. Het Hongaars Parlementsgebouw, het Vissersbastion, de Sint Stefanus Basiliek, de Kettingbrug & de Grote Synagoge staan zeker op het programma, maar de grote markthal mag zeker niet op het lijstje ontbreken.
parlement-boedapest_2340_xl.jpg
parlement-boedapest_2340_xl.jpg (643.38 KiB) 8104 keer bekeken


De volgende bestemming van de vakantie is het balatonmeer. wij hebben weer een duur hotel geboekt voor 2 nachten is Veszprém. Wij zullen daar sowieso een heel uitgebreid bezoek brengen aan Jos, de broer van Henk, die daar al jaren, in de zomer, met zijn caravan aan het meer ligt.
Balatonmeer.jpg
Balatonmeer.jpg (584.22 KiB) 8104 keer bekeken
ook een bezoek aan het paleis in Gödöllö waar Sissi graag verbleef als ze in Hongarije was.
paleis in Gödöllö.jpg
paleis in Gödöllö.jpg (486.8 KiB) 8104 keer bekeken


En verder gaat het weer. Nu voor 2 nachten naar Bratislava in Slowakije, waar wij de Burcht van Bratislava, het historische centrum, met zijn vele terrasjes, het oude stadhuis, enz enz enz., gaan bezoeken.
frantic5a1kc3a1nskc3a9-nc3a1mestie-03-1024.jpg
frantic5a1kc3a1nskc3a9-nc3a1mestie-03-1024.jpg (505.02 KiB) 8104 keer bekeken


Nu wordt het hoog tijd dat wij weer op huis aan gaan, dus rijden wij via Tábor in Tsjechië, en Warmensteinach in Duitsland, naar ons laatste hotel.
Dat is het luxe Burg Wegberg in Wegberg waar wij de vakantie Afsluiten. De dag daarna, op 20 augustus, rijdt Scooterkees weer terug naar Nijverdal, en Henk en ik naar Reusel, waar Henk zijn reis verder zet naar Den Bosch. En dit is het einde van de vakantie. Wij zijn dan 20 dagen weggeweest, hebben meer dan 3000 km. afgelegd, hebben 6 landen doorkruist, en 12 hotels vernield.
Laatst gewijzigd door Marco_61 op 11 jan 2021, 06:38, 3 keer totaal gewijzigd.
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Gebruikersavatar
martin66
Berichten: 462
Lid geworden op: 16 apr 2020, 07:00

Heel veel plezier mooie route
Hoop dat corona geen roet in het eten gooit
Groet martin
Gebruikersavatar
henkhouet
Berichten: 918
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:08
Locatie: Hoofddorp

Ik krijg de kriebels als ik dit lees, wat wordt dit een schitterende reis met fijne vrienden.
Natuurlijk schrijven we weer een verslag wat hopelijk goed genoeg is om afgedrukt te worden in de scooter&bikexpress.
Gebruikersavatar
John Knol
Berichten: 415
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:16
Locatie: Vlaardingen

Nou nou ik ben stik jaloers ik zit te kwijlen :D
Dat wordt weer een hele mooie vakantie ik wens jullie de allerbeste vakantie geniet ervan dat zal geen probleem zijn en veilig thuis komen
MP3 300 HPE Sport
Gebruikersavatar
Tomosje
Site Admin
Berichten: 852
Lid geworden op: 15 apr 2020, 19:49

geweldig mannen dat word voor jullie en ons genieten.
sissi ja die prachtige prinses.
we waren een aantal jaren geleden in apeldoorn waar een tentoonstelling was.
en met ouders die duitsland gek waren zijn die films wel 100 keer gezien door mijn jeugdige ogen keizer frans.. was in de fim toch knapper dan in het echt volgens mijn moeder en zus haha .

nu hopen dan we tzt weer enigszins normaal door de wereld kunnen reizen
ik zal zeker voor jullie duimen dat dit zo is.
(al ist maar uit eigenbelang wil ten slotte jullie verslagen niet missen)
Piaggio mp3 250 lt vetus sed novum.
Gebruikersavatar
Korps Mariniers
Site Admin
Berichten: 354
Lid geworden op: 08 apr 2020, 12:18
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Ik zit hier ook te kwijlen mag je rustig weten, wat een mooie tour is dit zeg.
Mocht ik niet meer werken in de zomer ga ik sparen om als het mag een keer mee te toeren.

En ja de tour verhalen wil ik deze keer weer ook graag lezen zijn we er toch een beetje bij.
Mijn motto is: Over tot de orde van de dag.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Tomosje
Site Admin
Berichten: 852
Lid geworden op: 15 apr 2020, 19:49

ja Harry ik zou dit ook graag eens doen
maar zoals Marco zeer terecht opmerkt is budget bij dit soort reizen van onder geschikt belang zoiets doe je maar 1x.
dan wil je ook genieten zonder op de centen te zitten.
ik doe meestal de middenweg qua overnachtingen kamperen is zoveel gedoe en gesleep.
ook omdat ik mezelf niet meer gun immers heb hier ook 2 dame s die wel eens lekker op vakantie willen!
heb ik het hele budget gesponsord aan de plaatselijke bier stubbe :D :D effe met de jongen s op pad haha!
zou ik trouwens het leukste vinden om te camperen!
echter maak je dan helemaal geen dag afstanden meer.
das dan een nadeel van de scooter met de motor kan je eens denken tjonge effe snel. dat gaat bij ons niet

en dat gekruip in een mini tentje heb ik wel gehad.. een grotere tent heb ik wel maar dan moet ik bijna een aanhanger meeslepen.
dus tja maar b en b s of trekkershutten o.i.d.

roelf
Piaggio mp3 250 lt vetus sed novum.
Gebruikersavatar
boukeent
Berichten: 359
Lid geworden op: 27 jul 2020, 14:07
Locatie: DE RIJP

veel plezier met voorbereiding en natuurlijk straks jullie reis.

bouke
Kymco xtown 300i, 2018
Sym joymax z 300i, 2019
Gebruikersavatar
Hans v.d. Kleij
Berichten: 536
Lid geworden op: 15 apr 2020, 22:44

mannen wat een reis gaan jullie maken zeg ben wel jaloers op jullie lijkt me geweldig.
dat wordt kilometers maken en het lekkere eten en drinken zal deze reis weer zeker niet ontbreken, heb nu al medelijden met de scooters, die krijgen weer de nodige extra kilo's voor hun kiezen :D :D
begin maar alvast in de sportschool.
Ben nu al benieuwd naar jullie avonturen en ben weer zeer benieuwd naar jullie avonturen.
Ik hoop dat alles goed mag gaan met het corona verhaal.
Groet Hans
Gebruikersavatar
Patrick
Berichten: 182
Lid geworden op: 02 mei 2020, 18:02
Locatie: Helmond

Dat ziet er weer helemaal top uit.
Wordt weer een mooi trip succes met het voorwerk
Kymco New Dink van september 2011 58783 km op de teller
Sym Jet 14 Euro 5 van april 2021 398 km op de teller
Plaats reactie