• Beheerder
  •  
    Welkom op dit mooie & nieuwe forum!
    Op weg naar een mooi & nieuw begin!
     

groninger borgentocht. 5 september!

Heb je iets leuks gepland staan? Zet het hier neer en deel het met de groep.
Gebruikersavatar
Marco_61
Berichten: 987
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:14
Locatie: Reusel

Dat vind ik heel knap. Bij mij heeft een scooter accu het nog nooit 7 jaar volgehouden. Dan is €30,- niet duur voor een nieuwe accu.
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Gebruikersavatar
Tomosje
Site Admin
Berichten: 852
Lid geworden op: 15 apr 2020, 19:49

moet eerlijk zeggen dat ik ook even in mijn schrift ben gedoken ik schrijf al jaren op wat ik aan deze hobby besteed.
en had in mijn herinnering niet eens zolang geleden een accu aan geschaft..
dat was dus voor de laatste grand dink.. vlak voordat ik die verkocht ging de accu stuk nou wil geen gezeur over 35 euro die die accu koste. dit was dus inderdaad de originele.
das nog geen 5 euro per levensjaar van de scooter
kan ik me prima in vinden.
wel jammer dat het me vandaag 2 keer overkwam de accu van de brommer en ook de accu van het foto- toestel is stuk.
maar gelukkig had ik daar 3 van we hebben 2 toestellen met de zelfde accu en had een extra bij gekocht nu dus nog voor ieder 1tje
Piaggio mp3 250 lt vetus sed novum.
Gebruikersavatar
Sympeter
Berichten: 482
Lid geworden op: 19 apr 2020, 15:17

Toch knap, 7 jaar met een bromfietsaccu. Met mijn Peugeot Elystar deed ik er maar 3 tot 4 jaar mee.
Maar dikwijls ligt het toch aan de afstanden die je met je scooter aflegt en je electr-cirquit in goeie staat is.
Mijn auto is van 2011 en er zit ook nog de eerste accu in. Dus ja, een lange levensduur is mogelijk.
Groeten Peter.
Gebruikersavatar
Tomosje
Site Admin
Berichten: 852
Lid geworden op: 15 apr 2020, 19:49

heren en dames
mijn planning geeft aan dat ik deze tocht op 5 september kan en wil rijden.
dus zet maar in jullie agenda.
roelf
Piaggio mp3 250 lt vetus sed novum.
Gebruikersavatar
John Knol
Berichten: 415
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:16
Locatie: Vlaardingen

Jammer dan kan ik niet ga 7 sept.voor een week Naar de Ardennen
Dit valt daar te kort op
Volgend jaar beter 😃
MP3 300 HPE Sport
ROADHOGG

ik hoop er bij te zijn Roelf, binnen 2 weken heb je definitief antwoord van mij. Een keertje in het Noorden rondraggen lijkt me wel wat ! !
Gebruikersavatar
Marco_61
Berichten: 987
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:14
Locatie: Reusel

De kans is heeel groot dat ik die kant op kom.
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Gebruikersavatar
martin66
Berichten: 462
Lid geworden op: 16 apr 2020, 07:00

Hoi
Ik ben erbij niet meer dan logisch
Ik neem aan dat de andere noorderlingen ook komen
Groet Martin
Gebruikersavatar
henkhouet
Berichten: 918
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:08
Locatie: Hoofddorp

Ik ga mijn best doen om erbij te zijn.
Gebruikersavatar
Tomosje
Site Admin
Berichten: 852
Lid geworden op: 15 apr 2020, 19:49

zo dame s en heren.
ik heb de route nu 2 keer gereden allebei iets anders en zal hem voor de 3e keer definitief rijden.
er zit op dit moment letterlijk 300 meter fietspad in wat voor de motorrijders betekend 80km weg op gelijk er weer af...
dit is bij grijpskerk.
de route is een kleine 120 km en zal langs 4 borgen gaan en eentje waarvan de contouren een aantal jaren geleden weer zichtbaar zijn gemaakt.
waarvan 1 te bekijken is inclusief de museum boerderij en het arbeidershuisje voor 7.50 euro per persoon.
bij deze borg verhildersum genaamd gaan we ook wat eten bijvoorbeeld een uitsmijter of broodje kroket of soep met een broodje enz.
ook gaan we door het middag humsterland het oudst bekende stukje gecultiveerd boeren land van nederland.
aangezien we bij de borg zeker zo 2 uur zoet zijn met eten en dergelijke heb ik de route niet langer gemaakt.
voor de mensen die er een dagtrip van maken is het dan ook redelijk te doen.
we beginnen bij mij thuis met koffie of thee verzamelen tussen 9.30 uur en 10.00 uur
we gaan rond 10.30 rijden zijn dan ongeveer 1.30 uur onderweg een zijn dus rond de middag bij de te bezichtigen borg
gaan dan de borg bekijken( wil je dit niet kan je op het terras gaan zitten.)
eten zal dan ergens rond 13.00 uur zijn.
dan hebben we zeg tegen 14.00 uur iedereen vol gegeten en afgetankt en gaan het laatste deel rijden en komen tegen 16.30 weer in niekerk.
mochten mensen dit willen kan ik wat regelen bij de plaatselijke snackbar om daar nog wat te gaan eten .
ik heb dit vooralsnog open gelaten omdat er vaak toch richting huis gegaan word. maar jullie zeggen het maar.
roelf
Piaggio mp3 250 lt vetus sed novum.
Plaats reactie